וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הדרומית: הצפון ערך שיגור נוסף - הנשיא כינס דיון ביטחוני

על פי הודעת הצבא בסיאול טיל מדגם "סקאד" לטווח קצר שוגר ממזרח המדינה המבודדת וטס למרחק 450 ק"מ. יפן הודיעה כי הטיל נחת בתחומי המים הכלכליים שלה. זהו ניסוי שלישי מאז נכנס לתפקיד נשיא הדרום החדש

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית ערכה הלילה (שני) שיגור טיל מדגם "סקאד" לטווח קצר- כך נמסר מצבא קוריאה הדרומית. על פי הודעת הצבא, השיגור נערך מאזור וונסאן שבמזרח המדינה והעצם ששוגר טס לכיוון מזרח, למרחק של 450 קילומטרים. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין הודיע על כינוס המועצה לביטחון לאומי בעקבות השיגור. בהמשך הלילה אמר דובר הצבא בתדרוך לעיתונאים כי שורת השיגורים בתקופה האחרונה נועדה להפעיל לחץ על הנשיא מון לשנות את מדיניותו כלפי פיונגיאנג. לדבריו, נבדקת אפשרות כי בשיגור הלילה נורה יותר מטיל אחד.

דובר ממשלת יפן יושיהידה סוגה הודיע כי הטיל ששוגר נחת בתחומי המים הכלכליים במדינה. לדבריו, השיגור הוא "בעיתי ביותר" מבחינת בטיחות כלי השיט והתעופה בארצו והוא נתפס כ"הפרה ברורה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם". בדברים שנשא במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה בארצו הוסיף סוגה כי "יפן אינה יכולה לסבול את הפרובוקציות החוזרות ונשנות של קוריאה הצפונית. מחינו על כך בתוקף מול נציגיה ואנו מגנים פעולות אלה במלוא מובן המילה". בתוך כך הודיעה המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן על אודות השיגור.

עוד בוואלה! NEWS:
מרקל אחרי ה-G7: לא ניתן לסמוך עוד על ארה"ב ועל בריטניה
קרבה לאיראן ויחסים עם ישראל: הנסיכות הסוררת מתסיסה שוב את המפרץ
נשיא הפיליפינים לחייליו הנלחמים בדאעש: מותר לאנוס עד שלוש נשים

קוריאה הצפונית ירתה טיל בליסטי מדגם לא מזוהה מאזור פוקצ'אנג שבמרכז המדינה. רויטרס
מומחים זרים מטילים ספק בדיווחי פיונגיאנג על יכולותיה. שיגור טיל בליסטי מקוריאה הצפונית, לפני שבוע/רויטרס

ראש ממשלת יפן שינזו אבה גינה את שיגור טיל ואמר כי ארצו תפעל בתיאום עם ארצות הברית ומדינות נוספות נגד הפרובוקציות של פיונגיאנג. "כפי שהסכמנו בפסגת G7 מדובר בנושא בעדיפות עליונה עבור הקהילה הבינלאומית", אמר אבה במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה בארצו.

הפיקוד הפסיפי של צבא ארצות הברית אישר את דבר שיגורו של הטיל והודיע כי הוא טס למשך שש דקות אך בשום שלב לא היווה איום על ביטחונה של המדינה. "אנו ממשיכים לעקוב אחר פעולותיה של קוריאה הצפונית מקרוב", נמסר בהודעת הפיקוד, שבה צוין כי ניתוח השיגור עודנו נמשך. "הפיקוד הפסיפי עומד מאחורי מחויבותנו האיתנה לביטחונן של בעלות בריתנו בקוריאה הדרומית וביפן", נמסר בנוסף.

עוד באותו נושא

הגנרל, מדען הטילים ומפתח הנשק: האנשים שלוחשים על אוזנו של קים

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ושינזו אבה בוועידת G7, טאורמינה, סיציליה, איטליה, 26 במאי 2017. רויטרס
"נושא בעדיפות עליונה עבור הקהילה הבינלאומית". אבה וטראמפ/רויטרס

ההודעה על השיגור מגיעה לאחר שאתמול דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית בפיונגיאנג KCNA כי לאחר שבועות של ניסויי טילים בליסטיים נערך באחרונה ניסוי במערכת הגנה ממטוסים, תחת פיקוחו של השליט קים ג'ונג-און. על פי הדיווח קים הורה על ייצור המוני של המערכת ופריסתה ברחבי המדינה.

הדיווח בסוכנות לא ציין את מועד הניסוי או פרטים נוספים על המערכת, אך ייחס את תכנונה לאקדמיה למדעי ההגנה הלאומית - סוכנות הנמצאת ברשימה השחורה של מעצמות המערב בחשד שהיא פועלת לפיתוח טילים ונשק גרעיני.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
קים הורה על הצבת המערכת ברחבי המדינה. הניסוי במערכת ההגנה ממטוסים שערך צבא קוריאה הצפונית/רויטרס

ביום שני שעבר הודיעה קוריאה הצפונית כי ביצעה בהצלחה ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני. על פי ההודעה הניסוי עמד בכל הדרישות הטכניות וייתכן כי הטיל יעבור לייצור המוני. מומחים וגורמים רשמיים מחוץ למדינה מטילים ספק באמינות הדיווחים של פיונגיאנג על ניסויי הטילים שהיא עורכת.

בחודשים האחרונים הגבירה המדינה המבודדת את קצב ניסויי הטילים הבליסטיים והשיגור הלילה הוא השלישי מאז נכנס לתפקידו נשיא הדרום החדש, מון. בעבר קרא מון להידברות בין שתי המדינות בחצי האי הקוריאני אך לנוכח ריבוי השיגורים הזהיר כי ישנה "סבירות גבוהה לעימות צבאי בגבול הצפוני".

(עדכון ראשון: 00:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully