וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל הנשים שהנהיגה האם שמתה לאחר הלידה: "הותירה לנו מורשת ברורה"

29.5.2017 / 18:50

טרגדיית מותה של מיכל אהרונוף בן רעי, שמתה מסרטן יומיים לאחר שילדה את בתה השלישית, הכתה בתדהמה את סביבתה הקרובה ובה ארגון ההתנדבות הנשי שהקימה בנתניה. "בעודנו שבורות, אנחנו מבטיחות: צבא הנשים שהקמת ימשיך את דרכך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובדנה של מיכל אהרונוף בן רעי, שמתה בשבוע שעבר לאחר לידת בתה השלישית בעקבות סרטן שהתגלה אצלה בחודשי ההיריון האחרונים, היכה לא רק את בני משפחתה בזעזוע ובכאב. מעגל הנשים בנתניה, שהקימה אהרונוף בן רעי בפברואר 2010, נותר ללא אחד מעמודי התווך של הקבוצה.

"מיכל השאירה לנו מורשת מאוד ברורה ולכן נוכל להמשיך ללכת בדרך שלה", סיפרה בעצב מלי דביר-שפיר, חברתה הקרובה של מיכל ומי שמכהנת כיום כיו"ר מעגל הנשים בנתניה. "לפני תשע שנים מיכל איבדה את חברתה הטובה ביותר הילה ומתוך השבר הגדול והכאב העמוק היא החליטה לפעול בדרך היחידה שהיא מכירה - נתינה", הוסיפה דביר-שפיר.

"עם הזמן המעגל הלך וגדל והגשים את החזון שלה: הנצחה דרך נתינה לכל מי שנזקק לכך - משפחות במצוקה, ילדים בסיכון, נוער בסיכון, קשישים, ניצולי שואה, נשים מוכות. איפה שהיה צורך מיכל והמעגל היו שם, כשמיכל היא הרוח החיה ועמוד התווך שלנו". לדבריה, "כשאנחנו עוד שבורות ולא מאמינות, אנחנו מבטיחות למיכל להמשיך את דרכה ולהפוך את המעגל הזה לכל מה שהיא חלמה עליו", אמרה והוסיפה: "צבא הנשים שהקמת ימשיך את דרכך".

עוד בוואלה! NEWS:
"הלב מסרב להאמין": מיכל מתה לאחר הלידה - והותירה אחריה קהילה אבלה
"החיבוק נוגע ללב": המונים מבקשים לסייע לפגה שאמה מתה לאחר לידתה

מיכל אהרונוביץ' בן רעי. פייסבוק, צילום מסך
"פעלה בדרך היחידה שהכירה - נתינה". אהרונוף בן רעי/צילום מסך, פייסבוק

מעגל נשים נתניה, הוקם על ידי אהרונוף בן רעי לזכרה של הילה בכר, שנרצחה על ידי בעלה ב-2008 יחד עם שניה ילדיה, יובל בן השנתיים וירדן בת החודש וחצי. באחד הראיונות שנתנה לאחר הקמת המעגל סיפרה, "הכרתי את ארגון מעגל הנשים הארצי ותהיתי איך לא קיים מעגל נשים בנתניה. פניתי לנשיאת הארגון הארצית שהסכימה לפתוח את מעגל נשים נתניה והסכימה שהעמותה תהיה לזכרה של הילה בכר".

במעגל חברות כ-20 נשים, כולן אמהות והחזון הוא נתינה לחברה, בשיתוף עם הילדים. פעם בחודש וחצי נפגשות כל הבנות באחד הבתים ומדברות על הפרויקטים הבאים. "מעגל נשים זו משפחה שנייה וההחלטות שמתקבלות נעשות בהחלטת רוב" , סיפרה אז מיכל.

"תמיד הצעתי לה ללכת לפוליטיקה, והיא תמיד הייתה אומרת לי שהיא מתרחקת מהפוליטיקה כמו מאש – אם היו בפוליטיקה שלנו אנשים כמו מיכל, המצב בישראל היה הרבה יותר טוב", אמרה חברת מועצת עיריית נתניה שושנה (צ'וצ'י) זילברברג. "מיכל הייתה אישה מדהימה, לא מוצאים בכל יום אישה כזאת – יפה, טובה, מסורה למשפחה ולסביבה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

זילברבג סיפרה על הייחודיות של מיכל ואמרה כי "כשמיכל הקימה את המעגל לפני שבע שנים היא חברה לנשים צעירות, כל אחד מיוחדת במינה ורוצה לתרום. אלה דברים שאופייניים לנשים, שעות של התנדבות ותרומה לקהילה לנוער בסיכון, לנשים מוכות, תרמו למי שיכלו לעזור והכל בחיוך רחב ושמחה רבה".

בין הפרויקטים של המעגל היה "חדר יום הולדת", שבו יכלו לחגוג ילדים למשפחות קשות יום, ובית לנערות בסיכון שלברי זילברברג "נתן בית ואוזן קשבת לאותן נשים שפשוט נעלמות". לדבריה, אין ספר שדרכה ופועלה של מיכל יישארו בנתניה. "מיכל היא מופת ומודל לחיקוי, לדעתי צריך לקחת דוגמא ממנה, היא הצליחה לבטל את כל הקשיים כדי לעשות טוב, אם כל אחד ייקח דוגמא ממיכל מעט וינסה להשתפר כמו שמיכל דגלה והאמינה – תהיה לנו חברה טובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully