וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: בכירים במשרד בראשות דרעי אישרו כספים – לעמותה של אשתו

29.5.2017 / 10:12

השר ורעייתו יפה הגיעו למשרדי להב 433, שם הם נחקרים בחשד לעבירות כלכליות. 14 בכירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל מעוכבים ועצורים בחשד לעבירות של טוהר המידות ושוחד, ביניהם מנכ"ל משרד ממשלתי ואיש עסקים

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה הגיעו היום (שני) למשרדי יחידת להב 433 לחקירתם בחשד לעבירות שחיתות. לבני הזוג מיוחסים חשדות לעבירות כלכליות, בין היתר בתחום הנדל"ן. השר נחקר לאחר אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בחדר נפרד מרעייתו יפה.

לפני החקירה הודיעה המשטרה כי עוכבו לחקירה 14 מקורבים לבני המשפחה. כוונת המשטרה היא לעמת את המעוכבים עם דרעי ורעייתו, וההחלטה התקבלה בסודיות כדי למנוע ניסיון לשבש חקירה. בין המעוכבים והעצורים שורה של בכירים ובעלי תפקידים במשרד לפיתוח הנגב והגליל שבראשו עומד דרעי, החשודים בעבירות של טוהר המידות, שוחד והפרת אמונים. בין העצורים מנכ"ל של משרד ממשלתי, איש עסקים, ופעילים בעמותה של יפה דרעי.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח הנציבות: רופא ששינה חוות דעת לטובת התביעה נשאר בתפקידו
מקורבים לח"כ סלומינסקי: "לא יחקרו אותו שוב, מדובר בהליך פורמלי"
בניגוד לעמדת המשטרה: החשוד בהריגת אמו ברשלנות בפיצוץ בערד שוחרר

אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
דרעי עם יציאתו לחקירה מביתו ירושלים, הבוקר/מגד גוזני

לפי החשד, בכירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל אישרו העברת כספים לעמותות שקשורות למשפחת דרעי, שבראש אחת מהן עמדה רעייתו יפה – זאת למרות ניגוד העניינים והעובדה כי בני משפחה רבים של השר עובדים בעמותות בשכר גבוה. באחד המקרים הנחקרים, אישר המשרד העברת כחצי מיליון שקל לעמותה שבניהולה של דרעי, אולם הכסף לא הועבר לבסוף בעקבות התערבות של גורמים משפטיים.

אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
דרעי ורעייתו ביציאה מביתם/מגד גוזני

באפריל 2016 נפתחה חקירה פלילית נגד שר הפנים, שבמסגרתה בחנה המשטרה את מקורות מימון הנכסים שברשות המשפחה. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בדקו את חשבונות הבנק של דרעי ושל אחיו הקבלן שלמה, גבו עדויות מבני משפחה ומגורמים הקשורים בעסקי הנדל"ן של השניים ובחנו מסמכים הרלוונטיים להם ולקניינם.

בין היתר, עלתה לכותרות לפני כשנה "אימפריית הנדל"ן" של משפחת דרעי – שמחזיקה במספר רב של דירות, חלקן נרכשו בידי השר עצמו, חלקן רשומות על שמם של אחיו וחלקן על שמה של בתו, הדסה (דסי) אילוז ובעלה, יצחק. ואולם, רבות מהדירות דרעי כלל לא הזכיר בתצהיר שהגיש בטרם הבחירות, בהן בספסופה שבגליל ובשכונות בירושלים.

השר הנכנס אריה דרעי עם רעייתו יפה בטקס חילופי שרים במשרד לפיתוח הנגב והגליל, מאי 2015. מגד גוזני
ייחקרו בחדרים נפרדים. השר דרעי ורעייתו יפה/מגד גוזני
ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
הבית בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

הבית בספסופה והדירה בירושלים: עסקאות הנדל"ן של דרעי

הבית בספסופה מהווה בית נופש של המשפחה, שלדברי השכנים מגיעה אליו מדי חודש יחד עם הילדים והנכדים. ב-2013, פנו דסי ויצחק למזכירות היישוב כדי לקבל שטח לבניית בית בן כמה קומות. השניים עברו ועדת קבלה, אך בחלוף הזמן הודו בכירים כי דרעי היה מעורב בבניית הבית וכי סייע לבתו. לדבריהם, בעת משפטו ולאחר שחרורו מהכלא, נהג להגיע למקום ולהתבודד.

אדריכלים ושמאים בכירים העריכו אז כי ערכו של בית מהסוג הזה הוא כשני מיליון שקלים לפחות. ואולם, מתיעוד הקבלנים בשטח עולה כי העבודות נאמדות בסכום גבוה בהרבה – ארבעה מיליון שקלים. תיעוד של קבלן גגות העלה גם כי מי שהיה אחראי על הבנייה הוא דרעי עצמו. ספסופה הוא מושב בשטח עימות, ולכן מי שמבקש לבנות במקום יכול לקבל הנחה שמגיעה ל-70% יותר מאשר בכל יישוב אחר.

מלבד הבית בספסופה, היה מעורב דרעי ברכישת חמש דירות בבניין מספר 48 ברחוב אלקבץ שבשכונת גבעת שאול בירושלים. מבדיקת וואלה! NEWS לפני כשנה עלה כי הקרקע שעליה נבנו הדירות נקנתה על ידי שר הפנים. ואולם, הזכויות לדירות הועברו לפני כשלוש שנים לאחיו. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי הדבר נעשה משום שדרעי ידע כי ייכנס לפוליטיקה ורצה לשמור מרחק מן הרכישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully