וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאבק לא תם": קמפיין מימון המונים חדש לאלאור אזריה

28.5.2017 / 22:11

כשנה לאחר קמפיין דומה שגייס יותר מ-650 אלף שקלים ובעקבות הערעור, הח"כ לשעבר שרון גל פנה לציבור בקריאה לסיוע ב"מימון מלא של ההליכים המשפטיים - ושל התשורות מהגיוס הקודם". הסכום יכסה, בין היתר, את שכרו של עו"ד שפטל

עריכה: שניר דבוש

קמפיין מימון המונים נוסף לכיסוי הוצאות המשפט של החייל אלאור אזריה הושק היום (ראשון), בעקבות החלטת צוות ההגנה של החייל שהורשע בהריגה לערער על הפסיקה בעניינו. הקמפיין, באתר "מחזירים לקהילה", נועד לגייס סכום של 200 אלף שקלים, "למימון מלא של ההליכים המשפטיים, וכן מימון התשורות מהגיוס הקודם".

"המאבק של אלאור על חפותו לא תם והוא החליט ללכת עד הסוף ולערער", נכתב בדף הקמפיין, בשמו של חבר הכנסת לשעבר שרון גל, שהתגייס לסיוע לאזריה. מדובר בפרויקט מימון ההמונים השני לכיסוי הוצאות המשפט, לאחר שבשנה שעברה גיוס באופן דומה סכום כולל של 661,882 שקלים – יותר מ-200 אלף שקלים מעבר ליעד הגיוס. שעות ספורות מהשקת הקמפיין, תרמו לו כבר כמאה בני אדם סכום כולל של 12,475 שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
דובר צה"ל היוצא: "אמרנו אמת בפרשת אזריה, לא ניסינו להתערב"
נמשך הערעור במשפט אזריה: "אין דבר מידתי מירי בראש של המחבל"
עורך דינו של אזריה: "כשחוטבים עצים עפים שבבים, על זה לא שופטים"

דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
"חש סכנה ממשית בזירת הפיגוע". אזריה/ניב אהרונסון
דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
"אין סיוע למשפחות הלוחמים והלוחמות". גל בבית הדין בקרייה/ניב אהרונסון

עוד נכתב בשם גל בדף הקמפיין כי "אני מתחייב בפניכם, והדבר גלוי ושקוף כפי שניתן לראות בפירוט שפרסמתי בעבר בדף הפייסבוק שלי, כל שקל שגויס בעבר שימש אך ורק לצורך מימון ההליכים המשפטיים, עורכי דין וחוות דעת מומחים. אבל הכסף אזל". הוא הוסיף: "הצטרפו אלינו בהתגייסות למען אלאור אזריה ומשפחתו, ולמען לוחמי צה"ל שייקלעו חלילה בעתיד לסיטואציה מורכבת ולא יהיה מי שיסייע להם להגן על עצמם".

גל עוד מסביר כי המימון מנוהל על ידי "העמותה להגנה על חיילי צה"ל" שהוא הקים, במטרה להעניק סיוע משפטי ותקשורתי לחיילים. "אנחנו שולחים את ילדינו לצבא, אבל בעת מצוקה בשל פעילות מבצעית מורכבת - לא קיים שום מנגנון שמסייע להם להתמודד עם הקשיים", נכתב. "אף אחד לא מציע סיוע למשפחות הלוחמים והלוחמות אשר נאלצות להתמודד לבד מול המצוקה והעלויות הכבדות הכרוכות בניהול תיקים מסוג זה".

לדברי גל, "העמותה מתחייבת לשאת בכל עלויות ההגנה של אלאור אזריה - ולוחמים אחרים אשר המקרה שלהם יעמוד בקריטריונים שלשמם הוקמה". הוא הבהיר כי "כעת הגענו לרגע האמת, הערעור על הרשעתו של אלאור בהריגת מחבל רוצח, החלטה אישית של אלאור, שמתעקש שחש סכנה ממשית בזירת הפיגוע ולכן ירה".

עוד באותו נושא

ערעור אזריה: השופט הציע משא ומתן – שפטל הסכים, התביעה מסרבת

לכתבה המלאה
דיון ראשון בערעורו של אלאור אזריה , הקריה, תל אביב 3 במאי 2017. ניב אהרונסון
מאה אלף שקלים ללא מע"מ. עו"ד שפטל ואביו של אזריה מחוץ לבית הדין בקרייה/ניב אהרונסון

כמו כן, גל הבהיר כי שכרו של עורך הדין יורם שפטל, שעלות העסקתו היא כמאה אלף שקלים ללא מע"מ, שולם ברובו מגיוס הכספים הקודם. הוא הסביר כי הקמפיין הנוכחי נועד להשלים את שכרו של עו"ד שפטל, לממן את שכרה של עורכת הדין עינת גלוסר, שותפתו של שפטל בצוות ההגנה, וכן לממן את התשורות עבור התורמים מקמפיין גיוס הכספים הקודם.

התשורות שמלוות לפרויקט הנוכחי צנועות יותר, וכוללות מייל תודה אישי ממשפחת אזריה ותעודת הוקרה והערכה. על פי ההערכות, הסכום הכולל שיידרש לכיסוי הוצאות המשפט של אזריה ולמימון התשורות לתורמים הוא כ-160 אלף שקלים. יתר הסכום שיגויס צפוי לשמש למימון ייצוגם של חיילים אחרים שייקלעו לסיטואציות דומות במהלך שירותם הצבאי, כהגדרתו של גל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully