וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה הם זמני כניסת ויציאת צום הרמדאן

זמני כניסת ויציאת צום הרמדאן, 29 במאי 2017. הצום החל מעלות השחר ויסתיים בשקיעה ובמהלכו מרבים החוגגים המוסלמים בתפילה, בלימוד ובצדקה. בימים אלו נאסרת בשעות הצום אכילה ושתייה

העיר העתיקה בירושלים התלבשה חג לכבוד הרמדאן, יוני 2015. נועם מושקוביץ
חגיגות רמדאן בירושלים/נועם מושקוביץ

אלה הם זמני כניסת ויציאת צום הרמדאן היום (שני):

כניסת הצום: 03:57
יציאת הצום: 19:44

חודש הרמדאן הוא החודש התשיעי בשנה המוסלמית ובמהלכו נוהגים במצוות הצום במהלך שעות היום, כשהחודש כולו נחשב לחגיגי ולמרובה בתפילה ובשמחה. הצום מתחיל החל מעלות השחר ועד לשקיעה ובמהלכו נוהגים המוסלמים להרבות בתפילה, בלימוד ובצדקה. בימים אלה נאסר, מלבד אכילה ושתייה, גם לעשן ולקיים יחסי מין במהלך הצום.

חודש הרמדאן נחשב לאחד המרכזיים בעולם המוסלמי כשעם סיום הצום נוהגים בני המשפחה וחברים להתאסף לסעודת האיפטר המסורתית. מאחר שלוח השנה המוסלמי תלוי בראית הלבנה, בעבר לא ניתן היה לקבוע מראש את חגי האסלאם.

עוד בוואלה! NEWS:
שובר מסורת של 18 שנה: טילרסון סירב לערוך אירוע לציון רמדאן
רמדאן כרים: הכנות אחרונות לצום ברחבי העולם

העיר העתיקה בירושלים התלבשה חג לכבוד הרמדאן, יוני 2015. נועם מושקוביץ
חגיגות רמדאן בירושלים/נועם מושקוביץ
משפחת עבד מג'לג'וליה לפניי סעודת שבירת צום הרמדאן, 28 במאי 2017. ראובן קסטרו
סעודת שבירת הצום בג'לג'וליה/ראובן קסטרו

באופן מסורתי, גם היום נוהגים להסתכל על עליית הירח כדי לוודא את מועדי החג, שמדי שנה חל בזמן אחר על פי לוח השנה הנוצרי. מכיוון שהשנה חופף הרמדאן חופף למועדי בחינות הבגרות של התלמידים בישראל, אישר משרד החינוך לתלמידים המוסלמים תוספת זמן.

בסוף חודש הרמדאן חוגגים המוסלמים את חג העיד אל-פיטר, המציין את מועד סיום החודש והוא נחגג במשך שלושה ימים. מדובר באחד המועדים המרכזיים באסלאם במהלכו נוהגים המאמינים להרבות בתפילה, לבקר את בני משפחתם ואת בני קהילתם.

הכנות לרמדאן, טהראן, איראן, 26 במאי 2017. AP
הכנות לרמדאן בטהראן, איראן/AP
הכנות לרמדאן, ברוקלין, ניו יורק, 26 במאי 2017. רויטרס
הכנות לרמדאן בברוקלין, ניו יורק/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול ברכה לרגל הרמדאן בטוויטר, וכתב: "אני מאחל רמדאן כרים לאזרחי ישראל המוסלמים ולמוסלמים ברחבי העולם, בתקווה לאחווה, כבוד הדדי ושלום, הדרושים לנו כל כך".

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את החוגגים, ומסר כי "אזרחי ישראל המציינים את תחילת חודש הרמדאן. כולי תקווה שבחודש זה המוקדש להתבוננות פנימית נלמד לפתוח את ליבנו אלה לאלה, נהיה קשובים יותר ורחומים יותר". לדבריו, "יהי רצון שצאצאיו של אברהם יפתחו אחד לשני את שערי ליבם ויקבלו אחד את השני מתוך כבוד והערכה. צום קל ומועיל, רמדאן כרים, כל עאם ואנתום בח'יר".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם ביום שישי האחרון גם הוא ברכה לרגל חג הרמאדן. "השנה החל החג בזמן שהעולם מתאבל על הקורבנות החפים מפשע של המתקפות הברבריות בבריטניה ובמצרים. מעשים אלו נוגדים את רוח החג", כתב הנשיא האמריקני.

הכנות לרמדאן, סינגפור, 26 במאי 2017. רויטרס
הכנות לקראת הרמדאן בסינגפור/רויטרס
הכנות לרמדאן, פוטרג'איה, מלזיה, 27 במאי 2017. רויטרס
הכנות לקראת הרמדאן במלזיה/רויטרס
תפילה בפתח חודש רמדאן, ג'קארטה, אינדונזיה, 27 במאי 2017. רויטרס
תפילת רמדאן באינדונזיה/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • רמדאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully