וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ סלומינסקי חשוד בהטרדות מיניות – ובבית היהודי מסרבים להגיב

28.5.2017 / 16:36

סלומינסקי נחקר באזהרה במשך כמה שעות לאחר שנאספו נגדו כ-20 עדויות נשים, אולם במפלגה, ובראשה השר בנט, מסרבים להתנער מחבר הכנסת. עד לשעה זו היחידה שהגיבה בנושא היא השרה שקד, שמסרה כי "חזקת החפות עומדת לכל אדם"

צילום: אבי כהן עריכת וידאו: ניר חן

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) נחקר היום (ראשון) לראשונה באזהרה במשך כמה שעות במשרדי להב 433 בחשד להטרדות מיניות, אולם מרבית חברי מפלגתו, בהם היו"ר שר החינוך נפתלי בנט, סירבו עד לשעה זו להגיב לפרשה ולהשיב לשאלה – האם לדעתם על חבר הכנסת סלומינסקי להתפטר מהכנסת. מרביתם אף לא אמרו האם לדעתם, על סלומינסקי להשעות את עצמו עד לבירור העובדות.

שרת המשפטים איילת שקד הינה היחידה מבין חברי המפלגה שהגיבה לשאלת וואלה! NEWS בנושא ומסרה כי "חזקת החפות עומדת לכל אדם אלא אם כן הוכחה אשמתו". שקד הוסיפה כי "הנושא נמצא כעת תחת חקירה. כשם שראש הממשלה ושרים הנמצאים תחת חקירה ממשיכים בתפקידם, כך ח"כ יכול להמשיך בתפקידו עד שיתבררו הפרטים". לעומתה, בלשכתו של יו"ר מפלגתה בנט מסרו כי "אין תגובה" ואילו השר אורי אריאל, סגן השר אלי בן דהן והח"כים מוטי יוגב, שולי מועלם-רפאלי ובצלאל סמוטריץ' סירבו להגיב.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ ניסן סלומינסקי נחקר בלהב 433 בחשד להטרדות מיניות
יועמ"ש הכנסת לסלומינסקי: שוב לוועדת חוקה - או שתפרוש
פרשת סלומינסקי: רבה של צפת מסר עדות במשטרה

ישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
מסרבים להגיב לפרשה. סלומינסקי, אריאל ובנט/נועם מושקוביץ

עם זאת, עם חשיפת הפרשה בדצמבר האחרון דווקא בחרו כמה מחברי הסיעה להתייחס אליה. השר בנט הצהיר כי אם התלונות יתבררו כנכונות, סלומינסקי לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו. גם יו"ר הסיעה, ח"כ מועלם-רפאלי קראה לו אז להשעות את עצמו אך הוסיפה כי היא "ערה למציאות שבה הוא מכחיש מכל וכל את הדברים". ח"כ סמוטריץ' אמר בעבר כי "הבדיקה חשובה וצריך למצות אותה". כאמור, השניים סירבו להגיב היום להתפתחות בפרשה. סלומינסקי בעצמו השעה עצמו מתפקידו כיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט על רקע הטענות, בסיכום עם בנט.

העדויות נגד חבר הכנסת נאספו דווקא בידי חברת מפלגתו, חגית מוריה-גיבור, שהביאה לחשיפת הפרשה בתקשורת. מוריה-גיבור אמרה הבוקר כי היא "מודה למשטרה על עבודה מאומצת ויסודית", וקראה לבנט "להפנים שהישארותו של ניסן בתפקידים מובילים היא כתם מוסרי גדול למפלגה, שחורטת על דגלה את ערכי היהדות ושהעומד בראשה הוא שר חינוך".

גם יו"ר ארגון נעמ"ת, גליה וולוך, טענה כי החקירה "מחייבת את השעייתו המידית מחברותו בכנסת, עד שיתבררו החשדות נגדו". לדבריה, "כל יום נוסף בו הוא מכהן בכנסת תחת החשדות האלה, מטיל צל כבד על בית המחוקקים הישראלי".

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
החקירה נפתחה לאחר אישור היועמ"ש והפרקליטות. סלומינסקי/נועם מושקוביץ

עו"ד רחל תורן מסרה בשם ח"כ סלומינסקי כי "הפרסומים בשעות האחרונות ביחס לחקירה אינם נכונים ואינם תואמים בשום צורה ואופן את שעלה בה. ח"כ סלומינסקי שמח על ההזדמנות שניתנה לו לשים קץ לקמפיין השמועות ולמשפט השדה שמנסים לערוך גורמים אינטרסנטים".

החקירה הרשמית נפתחה לאחר בדיקת המשטרה שהתנהלה בשבועות האחרונים, ואישורו של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט ושל הפרקליטות. המשטרה מחזיקה בכ-20 עדויות של נשים, אך על פי הידוע, אף אחת מהן לא הסכימה להגיש תלונה.

במסגרת הבדיקה המשטרתית בעניינו נגבו עדויות של רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל והרב איתן אייזמן וכן של גורמים נוספים בסביבתו. אליהו עמד בראש צוות בדיקה של רבנים שבחנו את העדויות שהצטברו נגד סלומינסקי מצד נשים שטענו כי הטריד אותן מינית.

כשהתפוצצה הפרשה לראשונה לא צוין שמו של הח"כ. מוריה-גיבור אמרה אז כי אספה עדויות משמונה נשים שסיפרו על מעשים שלדבריה "מוגדרים בחוק כתקיפה מינית ומגע בכוח מיני לא רצוי. מדובר גם בנשיקה בכפייה וגם מעבר לכך". סלומינסקי פרסם במקביל לחשיפת שמו הודעה שבה הכחיש את הטענות להטרדה מינית נגדו, אך הוסיף כי הוא מבין ש"ייתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר".

בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון לח"כ סלומינסקי כי הוא דורש ממנו להחליט אם הוא חוזר לעמוד בראש ועדת החוקה, חוק ומשפט או פורש ממנה. במכתב ששלח לח"כ מהבית היהודי כתב עו"ד ינון כי הוועדה לא יכולה להמשיך לתפקד ללא יו"ר קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully