וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיבוק נוגע ללב": המונים מבקשים לסייע לפגה שאמה מתה לאחר לידתה

בית החולים מאיר מוצף בפניות מקרובים ומזרים שרוצים להגיע לפגייה כדי לוודא שרומי בן רעי, שאמה מתה מסרטן לאחר לידתה, תמשיך להיות מחובקת ומוגנת. סיפורה הטרגי נכנס גם ללבם של אנשי הצוות הרפואי: "הצוות מחבק אותה ומטפל בה, זה משפיע גם עלינו"

מיכל אהרונוביץ' בן רעי. פייסבוק, צילום מסך
ראתה את בתה רק דרך הטלפון הנייד. מיכל אהרונוף בן רעי/צילום מסך, פייסבוק

משתפר מצבה של רומי בן רעי, הפגה שאמה מיכל אהרונוף בן רעי מתה מסרטן יומיים לאחר לידתה. בבית החולים "מאיר" בכפר סבא סיפרו היום (ראשון) כי היא מתחזקת מיום ליום, וצפויה להשתחרר לביתה בעוד כשבועיים. רומי, שנולדה ביום שני שעבר בניתוח קיסרי דחוף לאחר שאמה אובחנה כחולת סרטן ריאות גרורתי בשלבי ההריון המתקדמים, כבר נכנסה עמוק ללבבותיהם של הצוות הרפואי הוותיק בפגייה שבבית החולים "מאיר".

"רומי מרגישה טוב, מקבלת כלכלה, מטופלת כל הזמן על ידי המשפחה והצוות. אנחנו מרוצים מאוד מההתקדמות שלה", סיפרה רופאה בצוות הטיפול של הפגייה של בית החולים לוואלה! NEWS. "אביה ודודתה נמצאים סביבה כל הזמן, וגם כשהם הולכים לנוח, הצוות מחזיק אותה ומחבק אותה ומטפל בה".

בית החולים מאיר כפר סבא. אבי כהן
בית החולים מאיר כפא סבא/אבי כהן

הגידול בגופה של אהרונוף התפשט במהרה והתברר באופן מידי כסופני. כשהיא על ערש דווי, במצב נשימתי אקוטי ומחוברת למכשירים, היא ילדה את בתה בשבוע ה-32 ובמשקל 1.5 קילוגרם. הניתוח עבר בהצלחה, למרות הסכנה הממשית שנשקפה לחיי התינוקת. מיכל הספיקה לראות את בתה רק בטלפון הנייד, בשל האיסור על כניסת חולי טיפול נמרץ לפגייה מחשש למעבר חיידקים וזיהומים לפגים. היא הספיקה להעניק לבתה השלישית את שמה, וביום רביעי מערכות גופה קרסו בזו אחר זו והיא הלכה לעולמה. מלבד התינוקת, היא הותירה אחריה בעל, יוני, ושני ילדים – מאיה, בת 8, ועומרי, בן 5.

בצוות הרפואי מספרים כי מתקבלות פניות רבות לבוא ולחבק את התינוקת שלא תכיר את אמה – מעגלי חברים של המשפחה, עמיתים למקצוע של האם המנוחה, אנשי צוות רפואי בבית החולים וגם תושבי אזור מגוריה של המשפחה, ששמעו על המקרה. עם זאת, הם מציינים כי לא ניתן להיענות לכל הפניות, עקב מכשול בריאותי וחשש לזיהומים, ועקב הצורך להרגיל את התינוקת לדמויות קבועות.

"אי אפשר שכל מי שהסיפור נגע לליבו, וזה המון אנשים, יבוא ויגע בה. תינוק לא יכול לקבל המון ידיים, הוא צריך דמויות קבועות ויש בזה גם סכנה זיהומית", סיפרה הרופאה. "הפניות מהציבור הרחב רבות – אם זה ממעגלי החברים הקרובים של המשפחה, אנשים מענף הפסיכולוגיה שהכירו ועבדו עם האם או אנשים מרעננה ומהסביבה שלא מכירים את המשפחה כלל אבל כואב להם ורוצים לעזור, לבוא ולחבק. זה מקסים ומאד נוגע ללב, אבל יש פה אבא ודודה מאוד מעורבים ומתפקדים. אנחנו בונים ביחד תכנית לכל שעות היום, גם כאשר הם לא כאן, כדי שרומי תמשיך להיות מחובקת ומוגנת".

מיכל אהרונוביץ' בן רעי. פייסבוק, צילום מסך
"האב והדודה נמצאים סביב רומי כל הזמן". מיכל עם בעלה יוני/צילום מסך, פייסבוק

בפגייה מתבצעים טיפולים באורות מעומעמים כדי לדמות עבור התינוקות תחושה של רחם. ההורים מונחים לחבק את ילדיהם הרכים בגישת "Skin to Skin" (עור לעור), בשל חשיבות מגע העור בין ההורים ליילוד המסייעת להעלאת חום גופו והוסר בדמו, ויצוב קצב הנשימה שלו.

"צריך דמות מטפלת, אם היא לא דמות מובנת מאליה, וכשדבר כזה נופל על משפחה בכזאת הפתעה נדרשת היערכות מתאימה", הוסיפו בבית החולים, שהצמיד לבני המשפחה עובדת סוציאלית. "בכל השנים שאנחנו עובדים פה לא היה לנו מקרה כזה טראגי, זה בהחלט משפיע גם על הצוות. זה סיפור שמפעיל אצלנו את כל החמלה והרגשות למשפחה, אנחנו כולנו פה בשבילם, גם לילדים שכבר ביקרו את אחותם הקטנה".

בלידות מוקדמות סביב השבוע ה-32 מתוארים מקרים רבים של מצוקת נשימתית, מאחר שריאות היילוד טרם השלימו את התפתחותן, והמערכת החיסונית שלהם חלשה. עם זאת, לדברי קרוביה מצבה הבריאותי טוב מאד. היא ממשיכה להיות מטופלת ומוזנת בצינור הזנה במחלקה עד שתתחזק ותעלה למשקל של שני קילוגרמים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully