וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בצרפת: אלמונים השחיתו את קברו של שארל דה גול

28.5.2017 / 14:29

קברו של המנהיג הנערץ, שהנהיג את ההתנגדות לנאצים במלחמת העולם השנייה, ניזוק והצלב שהיה עליו הופל. המשטרה מנהלת מצוד אחרי שני חשודים, והנשיא מקרון ופוליטקאים אחרים גינה את המעשה. "מעשה נגד צרפת"

סרקוזי מול קברו של שארל דה גול, 2007. AP
נחשב לסמל בעיני רוב אזרחי צרפת. קברו של דה גול/AP

אלמונים השחיתו אתמול את קברו של מנהיג צרפת לשעבר שארל דה גול, והמשטרה מנהלת מצוד אחרי שני חשודים שפגעו בצלב שהוצב על במקום שבו קבור מייסד הרפובליקה החמישית וגיבור מלחמת העולם השנייה. לפי דיווחים בתקשורת, אחד מהחשודים תועד במצלמות האבטחה כשהוא משחית את הצלב במתחם שבעיירה קולומבה-לה-דז-אגליז שבמזרח המדינה, שם חי ומת דה גול.

מעשה הוונדליזם, שלא ברור על איזה רקע נעשה, גרם לתגובות נזעמות בקרב הפוליטיקאים. בהצהרה שנמסרה היום (ראשון) מלשכתו של הנשיא עמנואל מקרון נמסר כי הוא דורש לתקן את הנזק במהירות, והוסיף כי זכרו של דה גול "חשוב לכל אזרחי צרפת".

ראש הממשלה אדוארד פיליפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "עצוב ומבולבל" וקרא למעשה "מעשה נגד צרפת". מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן, שהפסידה בבחירות למקרון, אמרה כי השחתת קברו של דה גול היא מעשה "נתעב".

דה גול, שהנהיג את תנועת ההתנגדות לנאצים במלחמת העולם השנייה, שימש במשך כעשור נשיא צרפת, עד 1969. שנה לאחר מכן הוא מת בגיל 79.

עוד ידיעות מהעולם
רצח יוצא צבא וצעיר שהגנו על נוסעות בפורטלנד: "רצה להרוג מוסלמים"
נשיא הפיליפינים לחייליו הנלחמים בדאעש: מותר לאנוס עד שלוש נשים
הגנרל, מדען הטילים ומפתח הנשק: האנשים שלוחשים על אוזנו של קים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully