וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוציאו אותם משם": ארבעה פועלים נלכדו תחת פיגומים שקרסו בעפולה

הארבעה חולצו מאתר הבנייה ופונו לבית חולים במצב קל עד בינוני. ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי קריסת הפיגומים נגרמה מרתימה לא בטיחותית למבנה. בתוך פחות משעה לאחר מכן נפצע פועל נוסף מפגיעת דיסק חשמלי ביישוב אומן שבגלבוע

עריכה: יאיר דניאל

חמישה פועלי בניין נפצעו היום (ראשון) בשתי תאונות עבודה שונות בתוך פחות משעה. באתר בנייה ברחוב חטיבת כפיר בעפולה נפצעו ארבעה בני אדם מקריסת פיגומים. צוותי מד"א וגורמי רפואה נוספים שהגיעו למקום, חילצו את ארבעת עובדי האתר שנלכדו בפיגומים, ופינו שניים מהם במצב בינוני ושניים אחרים במצב קל לבית החולים העמק שבעיר. הם קיבלו טיפול רפואי ראשוני במחלקה לרפואה דחופה של בית החולים.

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS שצולם בידי שכנים של הבניין נראים הפועלים לכודים תחת הפיגומים ומשטחי העץ שקרסו עליהם. "השם ישמור, תוציאו אותם, מתי אתם מוציאים אותם?", נשמע תוהה ילד שהיה עד ראייה למקרה. מדובר בבניין בן שמונה קומות שנמצא בהליכי בנייה. חוקרי משטרת ישראל אספו ממצאים בזירה והאירוע דווח לחוקרי משרד העבודה, שהוזעקו לזירה ופתחו בחקירת המקרה.

עוד בוואלה! NEWS
הרצח בטבריה: המדינה דורשת 25 שנות אשפוז כפוי לעורף ראש גרושתו
ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את איוב קרא לתפקיד שר התקשורת
דוח נציבות הביקורת קובע: הפרקליטות הסתירה מידע מהותי מנאשמים

ארבעה פועלים נפצעו בקריסת פיגומים באתר בנייה ברחוב רובע יזרעאל בעפולה. מערכת וואלה! NEWS
הפועלים חולצו מהפיגומים שקרסו. זירת התאונה בעפולה/מערכת וואלה! NEWS

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה לאירוע בעפולה: "הבוקר סמוך ל-8:45 הוזעק מפקח מנהל הבטיחות לאתר חברת 'י.ע.מ חברה לבניין בע"מ' בעפולה, בעקבות פיגום שהתמוטט וגרם לפציעתם של ארבעה עובדים. כפי הנראה התמוטטות הפיגום נגרמה כתוצאה מרתימה לא בטיחותית למבנה. המפקח הטיל צו בטיחות גורף האוסר על עבודה עד לתיקון כל הליקויים".

פחות משעה לאחר מכן נפצע פועל בן 60 באורח קל עד בינוני בתאונה אחרת שאירעה ביישוב אומן שבאזור הגלבוע. הפועל נפגע מדיסק חיתוך חשמלי במהלך עבודתו בבית ביישוב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי העמק בעפולה.

עוד באותו נושא

ח"כ ניסן סלומינסקי נחקר בלהב 433 בחשד להטרדות מיניות

לכתבה המלאה
פיגום קרס באתר הבנייה ברחוב חטיבת כפיר בעפולה וכתוצאה מכך נלכדו תחתיו עובדים, 28 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
"רתימה לא בטיחותית למבנה". הבניין שממנו קרסו הפיגומים. עפולה, היום/חטיבת דובר המשטרה

בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה בכנסת, בראשות ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), בנושא תאונות הבנייה ונפילה מפיגומים. במהלך הדיון הועלו התרעות על כך שהפיגומים במדינת ישראל אינם במצב המאפשר עבודה בטוחה עלי גביהם. כמו כן, הופנו טענות למשרד העבודה והרווחה על אי-אכיפה של חוקי הבטיחות במדינה, וטענות כלפי הקבלנים שלא דואגים לציוד חדיש כפי שנהוג במדינות ה-OECD.

במהלך הדיון התריע ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה, כי "הכתובת נמצאת על הקיר". לדבריו, "מדובר בעניין של זמן עד שיתרחש מגה תאונה שתביא למחיר דמים". בן שמעון הוסיף כי "יש לאמץ שימוש בטכנולוגיות חדשות שמיועדות לבנייה מודרנית כמו פיגומים מודולרים ולא פיגומים רעועים שנהוגים במדינת ישראל. הוא גם הזהיר מהעובדה כי קיימים רק 18 מפקחים במשרד העבודה והרווחה, שאחראים על 15 אלף אתרי בנייה במדינה, "ובשלב זה יש רק דיבורים ואין מעשים".

פיגום קרס באתר הבנייה ברחוב חטיבת כפיר בעפולה וכתוצאה מכך נלכדו תחתיו עובדים, 28 במאי 2017. חטיבת דובר המשטרה
"הכתובת על הקיר". הפיגומים שקרסו בעפולה/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully