וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בעריפת ראשה של גרושתו בטבריה זוכה בשל אי-שפיות

28.5.2017 / 11:56

בית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי מאיר גולדשטיין דקר למוות את גרושתו אדל קלמן, אך לא הרשיע אותו בשל שתי חוות דעת שקבעו שלא היה אחראי למעשיו. הפרקליטות התנגדה לזיכוי, אך הסכימה לאשפז אותו במוסד פסיכיאטרי למשך 25 שנה. סנגורו: "החלטה תקדימית"

צילום: אדריאן הרבשטיין עריכת וידאו:ניר חן

בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה הבוקר מרצח (ראשון) את מאיר גולדשטיין, שדקר למוות את גרושתו אדל קלמן וערף את ראשה, בשל שתי חוות דעת שקבעו כי לא היה שפוי בעת המעשה. הוא יאושפז במוסד פסיכיאטרי למשך 25 שנים, התקופה המקסימלית המותרת בחוק.

השופטים אשר קולה, דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי, התבססו על הלכת אשקר שנקבעה בבית המשפט העליון, המאפשרת לזכות מחמת אי שפיות - בניגוד לביטול כתב אישום, המאפשר בעתיד לחזור להליך פלילי. אם הפסיכיאטר המחוזי יחליט בעתיד שגולדשטיין אינו מסוכן, הוא ייצא לחופשי. הפרקליטות הסכימה לאשפוז, אך דרשה גם הרשעה.

סנגורו של גולדשטיין, עו"ד אפרים דמרי, אמר לאחר מתן הכרעת הדין: "זו החלטה תקדימית לזכות ברצח מחמת אי שפיות. עד היום המדינה ביטלה את כתב האישום והיתה יכולה בכל עת לחדש את ההליך המשפטי. לפי ההליך הזה, היא לא תוכל".

דמרי הוסיף: "הורי הנאשם כואבים ומבויישים, אבל אל לנו לפנות אליהם בהאשמה כלשהי. הכתובת היתה על הקיר והרצח יכול היה, להמנע. היו המון סימנים". הוריו של גולדשטיין היו באולם אך סירבו לשוחח עם בנם. בני משפחתה של קלמן נכחו אף הם בדיון.

מאיר גולדשטיין החשוד ברצח גרושתו בטבריה במהלך דיון בתיקו בו זוכה מחמת אי שפיות, מחוזי נצרת, 28 במאי 2017. אדריאן הרבשטיין
זוכה בשל אי שפיות. מאיר גולדשטין, היום בבית המשפט/אדריאן הרבשטיין

על פי כתב האישום, גולדשטיין דקר למוות את קלמן, בת 33 במותה, בביתה עם סכין מטבח, ערף את ראשה והצית את גופתה. השניים התגרשו שבועות ספורים לפני האירוע. לפי כתב האישום הוא טמן לה מלכודת, וארב לה כשחשבה שעזב את הדירה.

לאחר הגשת כתב האישום אמר גולדשטיין: "אני שפוי, לא עשיתי את המעשה מתוך אי שפיות", והוסיף כי מקומו אינו בבית חולים פסיכיאטרי. לחוקרי המשטרה הוא אמר לאחר מעצרו: "בת קול קראה לי ואמרה – זה זרע עמלק. זה מזכה אותי כמלך המשיח".

שתי חוות דעת שהוגשו בשבועות האחרונים קבעו כי גולדשטיין לא היה אחראי למעשיו בשעה שדקר למוות את קלמן וערף את ראשה. לפי אחת מהן, הוא "לא ידע להבדיל בין טוב לרע ובין מותר לאסור", ופעל ממניעים "חולניים".

אדל קלמן, שנרצחה על ידי גרושה בטבריה ב29 במרץ 2017. באדיבות המצולמים
השניים התגרשו שבועות ספורים לפני האירוע. אדל קלמן/באדיבות המצולמים
זירת רצח ברחוב נחמני, טבריה. 29 במרץ 2017. חטיבת דובר המשטרה
למשטרה לקח רבע שעה להגיע. זירת הרצח בטבריה/חטיבת דובר המשטרה

ביום הרצח סיפר וויסאם דראושה, קבלן שנתקל בגולדשטיין ברחוב, הזמין את המשטרה כשהבחין שבגדיו מגואלים בדם והבין כי יש דבר משהו חשוד במגבת שהוא אחז.

"היה עליו דם. שאלתי למה, והוא אמר שאתרחק ממנו. למשטרה לקח בערך רבע שעה להגיע. כשהם הגיעו הוא לא אמר כלום, רק שתק ונתן את הידיים. חשבתי בהתחלה שזה ראש של בובה, אבל היה ריח מסריח, של בשר טרי. הוא ניסה להצית את הראש ליד פח האשפה", סיפר דראושה.

לפני הרצח עבר גולדשטיין להתגורר בבית כנסת המרוחק כ-300 מטר בלבד מביתה של גרושתו. "אמרתי לה שתחליף מנעול", סיפר אחד השכנים, "הזהרתי אותו שלא יתקרב לאזור ואמרתי לשירותי בריאות הנפש שהוא לא בסדר".

(עדכון ראשון: 9:45)

החשוד ברצח גרושתו בטבריה מובא להארכת מעצרו בבית משפט השלום בנצרת, 30 במרץ 2017. ראובן קסטרו
גולדשטיין לאחר הרצח, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully