וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: קים פיקח על ניסוי במערכת נשק חדשה נגד מטוסים

28.5.2017 / 8:47

ברקע שבועות של ניסויים בטילים בליסטיים שערכה המדינה המבודדת דווח כי מנהיג קוריאה הצפונית צפה בניסוי והורה על ייצורה ההמוני של המערכת החדשה והצבתה ברחבי המדינה. "המערכת נועדה לסכל את חלומו הפראי של האויב לשלוט מהאוויר", נמסר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פיקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים חדשה והורה על ייצורה ההמוני והצבתה ברחבי המדינה – כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה KCNA ברקע שבועות של ניסויי טילים בליסטיים שקיימה פיונגיאנג. הניסוי האחרון שערכה אירע לפני שבוע.

בדיווח הסוכנות לא נמסרו פרטים על הנשק או על הזמן שבו אירע הניסוי, אך נטען כי הוא תוכנן על ידי האקדמיה למדעי ההגנה הלאומית. מדובר בסוכנות שהוכנסה לרשימה שחורה במערב בשל החשד כי היא אחראית לפיתוח טילים ונשק גרעיני.

"קים ג'ונג און צפה בניסוי של סוג חדש של מערכת נשק מונחית נגד מטוסים", נאמר ב-KCNA. "מערכת הנשק הזו, שיכולתה המבצעית הוכחה באופן יסודי, צריכה לעבור לשלב של ייצור המוני ולהיות מוצבת בכל רחבי המדינה. זאת, כדי לסכל את חלומו הפראי של האויב לשלוט מהאוויר ולהגביר את יכולתו האווירית וכוחו הצבאי".

לקריאה נוספת:
ממשיכים להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי
נשיא קוריאה הדרומית החדש: "סבירות גבוהה לעימות עם הצפון"
צפון קוריאה: הניסוי הבליסטי בחן יכולות לשאת ראש קרב גרעיני גדול

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
קים ג'ונג און צופה בניסוי, היום/רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
קים ג'ונג און, היום/רויטרס

הסוכנות דיווחה כי קים לווה בידי עוזריו הצבאיים ונקבה בשמותיהם של שלושה גברים שעשויים להיות בכירים בתכנית הטילים המתפתחת של המדינה. השלושה הם רי פיונג צ'ול, גנרל בחיל האוויר לשעבר; קים ג'ונג סיק, מדען טילים לשעבר וג'אנג צ'אנג הא, ראש האקדמיה למדעי ההגנה הלאומית.

מאז תחילת 2016 הגבירה קוריאה הצפונית את קצב פיתוחן של מערכות נשק, בהן טילים לטווח ארוך שמסוגלים לפגוע בארצות הברית. בשבועות האחרונים היא ערכה ניסויים בטילים בליסטיים לטווח בינוני, שבמהלכם הצליחה להשיג כמה התקדמויות בפן הטכני.

המדינה המבודדת דוחה את הסנקציות שהטילו עליה האו"ם ומדינות נוספות בשל תכנית הנשק שלה בטענה כי מדובר בהפרה של זכויותיה להגנה עצמית. פיונגיאנג טוענת כי התכנית הכרחית להתמודדות עם התוקפנות האמריקנית. זאת, אף שוושינגטון טוענת כי אין לה כל כוונה לתקוף את קוריאה הצפונית.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד רי פיונג צ'ול, 15 במאי 2017. רויטרס
קים ג'ונג און לצד רי פיונג צ'ול/רויטרס

ביום שני שעבר הודיעה קוריאה הצפונית כי הצליחה לקיים ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני. הניסוי עמד בכל הדרישות הטכניות ועשוי לעבור לשלב של ייצור המוני, אף שמומחים וגורמים רשמיים מחוץ למדינה מטילים ספק באמינות הדיווחים.

יום לאחר מכן, ראש סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני מסר כי אם לא יהיה פיקוח על קוריאה הצפונית, היא עשויה להתקדם בדרך בלתי נמנעת לעבר השגת יכולת גרעינית שתוכל לפגוע בארצות הברית. בשימוע שנערך בסנאט סירב מנהל הסוכנות וינסנט סטיוארט לומר מתי זה יקרה, אך מומחים במערב מעריכים כי מדובר בכמה שנים.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, 22 במאי 2017. רויטרס
קים מפקח על ניסוי הטילים, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully