וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: כ-120 הרוגים ועשרות אלפי עקורים בשל שיטפונות עזים

28.5.2017 / 10:40

הגשמים העזים ביותר שפקדו את מדינת האי מאז 2003 גרמו למפולות בוץ קטלניות ועוד עשרות בני אדם מוגדרים נעדרים. הרשויות פנו לסיוע מהשכנות, והודו שלחה שלוש ספינות סיוע

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר מ-120 בני אדם נהרגו ועוד כמאה נוספים נעדרים בשל שיטפונות עזים שמכים ביומיים האחרונים את דרום ואת מערב סרי לנקה. הצבא במדינה שבאוקיינוס ההודי הודיע אתמול (שבת) כי הוא מטיל ספק בכך שניתן יהיה לאתר את הנעדרים.

המרכז לניהול אסונות מסר כי 97 איש עדיין נעדרים בשל הגשמים העזים ביותר שפקדו את המדינה מאז 2003. יותר מ-27 אלף איש נעקרו מבתיהם בשל מפולות הבוץ שלהם גרמו הגשמים. במשרד החוץ אמרו כי הוגשה בקשה לסיוע מהאו"ם ומהמדינות השכנות, במיוחד "לאזורים שבהם מתנהלים מבצעי חיפוש והצלה". הודו שלחה שלוש ספינות של הצי עם סיוע, הראשונה הגיעה אתמול לבירה קולומבו.

הצבא המקומי משתמש בסירות ובמסוקים, אך גורמים רשמיים אומרים כי לחלק מהאזורים שנפגעו קשה מאוד להגיע. דובר הצבא מסר כי יותר מ-2,000 חיילים נפרסו כדי לסייע למשטרה ולסוכנויות האזרחיות במדינה.

העונה הגשומה בסרי לנקה, שהחלה השנה מוקדם יותר מהרגיל, אילצה משפחות רבות לעזוב את בתיהן והשפיעה על כ-500 אלף תושבים. התקופה הגשומה ביותר בדרום המדינה נמשכת בדרך כלל ממאי עד ספטמבר, והצפון נתון לגשמי מונסון מנובמבר ועד פברואר

עוד ידיעות מהעולם
קוריאה הצפונית: קים פיקח על ניסוי במערכת נשק חדשה נגד מטוסים
קרבה לאיראן ויחסים עם ישראל: הנסיכות הסוררת מתסיסה שוב את המפרץ

שיטפונות ענק בסרי לנקה עקב גשמי מונסון, 27 במאי 2017. רויטרס
אין סיכוי גבוה לאיתור הנעדרים. שיטפונות בסרי לנקה/רויטרס
שיטפונות ענק בסרי לנקה עקב גשמי מונסון, 27 במאי 2017. רויטרס
שיטפונות ענק בסרי לנקה עקב גשמי מונסון, 27 במאי 2017/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סרי לנקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully