וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חוזר לארה"ב: "נתניהו ואבו מאזן הבטיחו להתקדם לעבר השלום"

נשיא ארה"ב נאם בפני חיילים אמריקנים בסיציליה, עם סיום מסעו הראשון במזרח התיכון ובאירופה. לדבריו, במהלך ביקורו בישראל, הוא חידש "את הקשר הבלתי ניתן להפרדה עמה". טראמפ המריא בחזרה לוושינגטון אחרי תשעה ימים וסירב לכנס מסיבת עיתונאים

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (שבת) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבטיחו לו במהלך ביקורו בירושלים וברמאללה כי הם מוכנים להתקדם לעבר השלום. בדברים שנשא בפני חיילים אמריקנים המוצבים בסיציליה, שם התקיימה פסגת ה-G7, שב טראמפ על דבריו כי הוא "אישר מחדש את הקשר שאינו ניתן להפרדה עם מדינת ישראל".

אחרי מסע של תשעה ימים, שבהם ביקר בערב הסעודית, בישראל, בוותיקן, בבלגיה ובאיטליה, אמר טראמפ: "השגנו חברים טובים רבים השבוע הזה". נשיא ארצות הברית התייחס בדבריו לפיגועים במנצ'סטר ובמצרים, ואמר כי "הטרור הוא איום, איום רע, לכל האנושות, ויחד נתגבר על זה. אנחנו ננצח".

טראמפ הוסיף כי הוא קרא למדינות המזרח התיכון "לשאת את נטל הלחימה ברוע הזה שהרג כל כך הרבה מוסלמים חפים מפשע". בתום הדברים שנשא בפני החיילים האמריקנים, הוא המריא בחזרה לוושינגטון, שם הוא יתמודד עם הסתעפות חקירת קשרי ממשלו עם רוסיה. טראמפ ויתר על מסיבת העיתונאים המסורתית עם תום המסע ועלה על מטוס האייר פורס 1.

עוד על המסע הראשון של טראמפ
טראמפ סיכל - ופסגת ה-G7 הסתיימה ללא תמיכת ארה"ב בהסכם האקלים
טראמפ גינה את ההדלפות מהפיגוע במנצ'סטר: "נחקור זאת לעומק"
טראמפ על מכירות הרכב של גרמניה: "הם מרושעים, מרושעים מאוד"

טראמפ בעצרת בפני חיילים אמריקנים בסיציליה, איטליה, 27 במאי 2017. רויטרס
חוזר לכאוס בוושינגטון. טראמפ בנאומו, הערב/רויטרס

במהלך נאומו, שב טראמפ על דרישתו שחברות נאט"ו ישתתפו יותר בהוצאות הביטחוניות, דברים שנשא במהלך פסגת הברית ביום חמישי שגרמו לאי-נוחות רבה בקרב מנהיגי אירופה. "הכסף מתחיל לזרום", אמר טראמפ. "זה הדבר ההוגן כלפי ארצות הברית. אנחנו מאחורי נאט"ו לאורך כל הדרך, אבל אנחנו רוצים שיתייחסו אלינו כראוי".

במהלך נאומו בפסגת נאט"ו בבריסל, נמנע טראמפ לומר מפורשות כי הוא מחויב לעקרון ההגנה הקולקטיבי של הברית, שמשמעותו כי תקיפה של אחת מחברותיה כמוה כתקיפת כל הברית כולה. עם זאת, היועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר אמר היום כי טראמפ אכן מחויב לכך, על אף שלא אמר זאת מפורשות.

בטרם החל טראמפ לשאת דברים, שיבחה אותו רעייתו מלניה, אחרי שבמהלך המסע היא תועדה פעמיים כשהיא הודפת את ידו של הנשיא שניסה לאחוז בידה שלה. "בעלי עבד קשה מאוד במהלך המסע הזה ואני גאה בו מאוד", היא אמרה.

עוד באותו נושא

טראמפ תקף את נאט"ו במהלך פסגת הברית: "חייבים לנו המון כסף"

לכתבה המלאה
דונלד ומלניה טראמפ חוזרים לוושינגטון מבסיס צבא ארה"ב בסיציליה, 27 במאי 2017. רויטרס
שבים לארה"ב. מלניה ודונלד טראמפ/רויטרס
טראמפ ורעייתו מלניה ממריאים מאיטליה לארה"ב בסוף המסע, 27 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ורעייתו עולים על האייר פורס 1/רויטרס
דונלד ומלניה טראמפ חוזרים לוושינגטון מבסיס צבא ארה"ב בסיציליה, 27 במאי 2017. רויטרס
טראמפ בבסיס בסיציליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully