וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ סיכל - ופסגת ה-G7 הסתיימה ללא תמיכת ארה"ב בהסכם האקלים

27.5.2017 / 16:38

שבע המדינות המתועשות לא הצליחו להגיע לתמימות דעים בסוגיה, ונשיא ארה"ב אמר כי יחליט על כך רק בעוד שבוע. ואולם, הצהרת הסיכום ציינה כי ייתכנו סנקציות נוספות על רוסיה ואת הצורך למאבק בפרוטקציוניזם

רויטרס

בהודעת סיכום יוצאת דופן של פסגת שבע המדינות המתועשות (G7) שהתכנסה ביומיים האחרונים באיטליה נמסר כי ארצות הברית לא לא הצטרפה ליתר שש המדינות במחויבותה כלפי הסכם האקלים. נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ אמנם הבטיח להילחם נגד הפרוטקציוניזם, אך אמר כי הוא זקוק לעוד שבוע כדי לקבל החלטה לגבי ההסכם שנחתם ב-2015 בפריז, שאותה כינה בעבר "הונאה".

הפסגה בסיציליה הפגישה את טראמפ עם מנהיגיהן של גרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, קנדה ויפן, ובמהלכה דנו בסוגיות הבוערות על סדר היום העולמי. דיפלומטים אירופים הביעו את תסכולם מכך שלא הצליחו לגשר על הפערים עם טראמפ, שלו היה זה הביקור הראשון הרשמי באירופה מאז הושבע לתפקידו בינואר.

"כל הדיון לגבי האקלים היה קשה מאוד, אם לא לומר מאכזב מאוד", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "לא ברור אם ארצות הברית תישאר בהסכם פריז או לא". נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הוא מקווה שטראמפ יחליט לגבות את ההסכם בסופו של דבר. "אמרתי לדונלד טראמפ כי זה חיוני שארצות הברית תישאר מחויבת להסכם האקלים בפריז", אמר מקרון לכתבים, והוסיף כי ההסכם חיוני עבור האינטרסים והמעמד של ארצות הברית.

מנהיגי מדינות G7 בפסגה באיטליה, 27 במאי 2017. רויטרס
ההצהרה הייתה בת שישה עמודים בלבד. מנהיגי ה-G7/רויטרס

עם זאת, אנחת רווחה מסוימת נרשמה עם הסכמתו של טראמפ להכניס להצהרה הסופית התחייבות להילחם בפרוטקציוניזם ומחויבות לפעול על בסיס תקנות הסחר הבינלאומיות. "זה צעד קדימה", אמר גורם דיפלומטי אירופי.

במהלך הפסגה שהתקיימה במלון פאר המשקיף על הים התיכון, קיוותה איטליה המארחת להתמקד במשבר ההגירה לאירופה ולבעיות באפריקה. בשל המחלוקות הפנימיות ב-G7 והפיגוע בבריטניה ביום שני הנושאים שקידמה רומא נדחקו לצד, אולם היום הצטרפו לדיונים חמישה מנהיגים מאפריקה.

נשיא ניז'ר מוחמדו איסופו דחק בשבע המדינות לפעול לסיום המשבר בלוב, שממנה יוצאים מאות אלפי מהגרים המחפשים חיים טובים יותר ביבשת. הוא גם תקף אותן על כך שלא קיימו את הבטחותיהן להילחם בעוני במערב אפריקה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מפגין נגד פסגת ה-G7 עם מסכת טראמפ, מחוץ לוועידה בסיציליה, איטליה,  27 במאי 2017. רויטרס
הפגנות נגד טראמפ בסיציליה/רויטרס

ההצהרה הסופית הייתה באורך של שישה עמודים בלבד, בהשוואה ל-32 עמודים בשנה שעברה. לפי דיפלומטים שהיו מעורים בשיחות, מנהיגי ה-G7 חיפשו לחבר מסמך פשוט ככל האפשר כדי להגיע להסכמה רחבה יותר.

בתום דיונים ממושכים, ההצהרה כללה גם איום נפרד, שהיה גם בהצהרה של הפסגה מהשנה שעברה, להטיל סנקציות נוספות על רוסיה בשל התערבותה באוקראינה. זאת אחרי החשש שרצונו של טראמפ להתקרב למוסקבה עלול לפגוע באכיפת הסנקציות על הקרמלין.

דיפלומטים אמרו כי בסוגיות בוערות אחרות, כמו סוריה וקוריאה הצפונית, הייתה הסכמה רחבה בין חברות ה-G7. עם זאת, איטליה הייתה מאוכזבת מכך שהן לא תמכו ברעיון לפתוח אפשרויות הגירה חוקיות נוספות כדי לצמצם את הזרם הבלתי-חוקי שגורם לאנשים לסכן את חייהם במהלך ניסיונם להגיע לאירופה בסירות רעועות מלוב.

אנגלה מרקל, עמנואל מקרון ודונלד טראמפ בפסגת g7 באיטליה, 27 במאי 2017. רויטרס
ממתינים להחלטתו. טראמפ ומנהיגי ה-G7/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully