וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: השמיע קריאות גזעניות - ודקר למוות שני גברים באורגון

הדוקר נעצר כשירד מהרכבת בעיר פורטלנד והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לפשע שנאה. ארגון המנטר פעולות נגד הקהילה המוסלמית במדינה קרא לנשיא טראמפ להוקיע את התקיפה. סנאטור מקומי כינה את התקיפה "טרגדיה נוראית"

תחנת רכבת בפורטלנד, במדינת אורגון ארצות הברית. AP
פצוע נוסף בתקרית אינו נמצא בסכנת חיים. תחנת רכבת בפורטלנד/AP

גבר שהתפרע היום (שבת) ברכבת הקלה בעיר פורטלנד במדינת אורגון שבארצות הברית וקרא קריאות גזעניות כלפי שתי נערות מוסלמיות דקר למוות שני בני אדם שניסו להתעמת עמו ופצע אדם נוסף. מהמשטרה המקומית נמסר כי הדוקר נעצר בתחנה, לאחר שירד מהרכבת וכי התקרית נחקרת כפשע שנאה. עוד נמסר כי אחת הנערות לבשה חיג'אב וכי הדוקר תקף בפראות את שני קורבנותיו. מותו של אחד הגברים נקבע בזירה ואילו השני מת בדרכו לבית החולים.

האדם השלישי שנדקר אינו נמצא בסכנת חיים לדברי הרשויות.
התקיפה אירעה בבוקר יומו הראשון של חודש רמדאן ועוררה מחאה מצד ארגונים מוסלמים במדינה. המועצה ליחסים אמריקניים-מוסלמיים פרסמה הודעה לעיתונות לפיה חלה עלייה של יותר מ-50% במקרי התקיפות נגד מוסלמים בין שנת 2015 ל-2016 המיוחסת בין השאר להתבטאויותיו של הנשיא דונלד טראמפ נגד הקהילה ונגד האסלאם במהלך קמפיין הבחירות.

עוד בוואלה! NEWS:
שובר מסורת של 18 שנה: טילרסון סירב לערוך אירוע לציון רמדאן
גם בלי הישג ביד: סיום השביתה מבסס את ברגותי כמנהיג הרשות הבא
הפיליפינים: הצבא מחריף את המאבק בתומכי דאעש; אלפים נמלטו

הפגנה, מוסלמים, שיקגו. GettyImages
הפגנה נגד הגבלות הכניסה למוסלמים בעיר שיקגו, בפברואר/GettyImages

בהודעה נקרא טראמפ "לצאת בפומבי נגד האסלאמופוביה הגוברת ונגד צורות נוספות של גזענות ודעה קדומה במדינה, שנגרמו כתוצאה מהתבטאויות רבות שנתן בעבר ומההשפעה השלילית של מדיניותו כלפי קהילות מיעוטים. בחודש פברואר האחרון נשרף מסגד בעיר ויקטוריה שבטקסס ימים ספורים לאחר פרסום הצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ והגביל כניסת אזרחי שבע מדינות בעלות רוב מוסלמי לתחומי ארצות הברית.

בנובמבר נשלחו מכתבי איומים לכמה מסגדים בקליפורניה והזהירו כי "טראמפ יטהר את אמריקה" ו"יעשה למוסלמים מה שהיטלר עשה ליהודים". הסנאטור ג'ף מרקלי, חבר המפלגה הדמוקרטית המייצג את מדינת אורגון בסנאט, כינה את הדקירה שאירעה היום "טרגדיה נוראה". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף מרקלי כי "לוחמים למען הצדק חירפו נפשם ואיבדו את חייהם. שנאה היא מרושעת".

עוד באותו נושא

ארה"ב: אחרי שמסגד בעיירה קטנה נשרף - מוסלמים מתפללים בבית כנסת

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully