וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הרעב תמה, דאעש קיבל אחריות לפיגוע במצרים: כותרות השבת

טראמפ סיים את מסעו במזרח התיכון ובאירופה. ארגוני השמאל מתאספים בכיכר רבין בעצרת למען השלום. פסגת G7 התכנסה בסיציליה ללא הסכמה על הסכם המאבק בשינויי האקלים. כותרות סוף השבוע

טראמפ חוזר לארצות הברית; "נתניהו ואבו מאזן הבטיחו להתקדם לשלום"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבטיחו לו במהלך ביקורו בירושלים וברמאללה כי הם מוכנים להתקדם לעבר השלום. בדברים שנשא בפני חיילים אמריקנים המוצבים בסיציליה, שם התקיימה פסגת ה-G7, שב טראמפ על דבריו כי הוא "אישר מחדש את הקשר שאינו ניתן להפרדה עם מדינת ישראל".

אחרי מסע של תשעה ימים, שבהם ביקר בערב הסעודית, בישראל, בוותיקן, בבלגיה ובאיטליה, אמר טראמפ: "השגנו חברים טובים רבים השבוע הזה". נשיא ארצות הברית התייחס בדבריו לפיגועים במנצ'סטר ובמצרים, ואמר כי "הטרור הוא איום, איום רע, לכל האנושות, ויחד נתגבר על זה. אנחנו ננצח".

הפגנה למען השלום בכיכר רבין בת"א; רחובות באזור נחסמו

על רקע ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, והקולות שנשמעו בדבר הכוונות לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, תתקיים הערב הפגנה גדולה בכיכר רבין בתל אביב תחת הכותרת "שתי מדינות – תקווה אחת". ההפגנה מציינת 50 שנה למלחמת ששת הימים ולשליטה בשטחי יהודה ושומרון.

ההפגנה מאורגנת על ידי תנועת שלום עכשיו, בשיתוף עם מפלגת העבודה ומרצ, והארגונים "יוזמת ז'נבה" ו"הקרן החדשה לישראל. לצד ראשי מפלגות וארגוני השמאל, בהם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) ואנשי רוח, יופיעו בהפגנה להקת הבלקן ביט בוקס, הזמרות אחינועם ניני ועלמה זהר ולהקת לוס כפרוס. את ההפגנה ינחו רננה רז ויוסי צברי.

דאעש קיבל אחריות לפיגוע התופת נגד הקופטים במצרים

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל היום (שבת) אחריות על פיגוע התופת שאירע אתמול במצרים, שבו נהרגו 29 נוצרים קופטים שהיו בדרכם ברכב הסעות ממחוז אל מיניא שבמרכז המדינה אל כנסייה מדרום לקהיר. בהודעת הארגון הובהר כי המתקפה כוונה מראש כלפי בני המיעוט הנוצרי במדינה.

מוקדם יותר הכריז צבא מצרים על המשך התקיפות האוויריות נגד מחנות אימונים של דאעש מחוץ למדינה. על אף שבהודעה שנמסרה בטלוויזיה הממלכתית לא צוינו המדינות שבהן תוקף הצבא, אתמול הפציצו מטוסי חיל האוויר המצרי יעדים בלוב, שם לטענת קהיר התאמנו המחבלים שביצעו את הפיגוע.

הכוננות בבריטניה הורדה בשל "התקדמות ניכרת" בחקירת הפיגוע במנצ'סטר

רמת הכוננות בבריטניה הורדה היום (שבת) מ"קריטית" ל"חמורה" בעקבות פעילות משטרתית נרחבת ביממה האחרונה בחקירת הפיגוע במנצ'סטר - כך הודיעה ראשת הממשלה תרזה מיי. לדבריה, משמעות הדבר היא כי פיגוע עדיין יכול להתרחש בסבירות גבוהה, אך לא בהכרח בטווח הזמן המיידי. מיי הוסיפה כי כוחות הצבא יוסיפו לתגבר את האבטחה במקומות ציבוריים במהלך סוף השבוע וקראה לציבור לשמור על עירנות.

משטרת בריטניה הודיעה כי עצרה עד כה 11 בני אדם הנחקרים בחשד למעורבות בפיגוע שגבה את חייהם של 22 בני אדם כשמחבל מתאבד פוצץ את עצמו מחוץ למועדון הופעות במנצ'סטר בלילה שבין יום שני לשלישי. שני בני אדם נעצרו הבוקר בעיר וכוחות משטרה פינו דיירים בשכונה בדרום העיר, לאחר שלמקום הוזעקו חבלנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים לאחר 40 יום

שירות בתי הסוהר ובכירים פלסטינים הודיעו בשעות הבוקר המוקדמות (שבת) על סיום שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, 40 יום לאחר תחילתה. זאת, בעקבות הסכמות בין שב"ס לבין נציגי האסירים בתום משא ומתן שארך כ-20 שעות.

בשב"ס הכחישו כי התקיים משא ומתן אך אישרו כי הושגה הסכמה על הוספת ביקור חודשי נוסף למשפחות האסירים. סיום השביתה התאפשר בעקבות סיכום של מדינת ישראל עם הצלב האדום והרשות הפלסטינית על ביקור שני בחודש. "במסגרת ההבנות סוכם כי הרשות הפלסטינית תממן את חידוש הביקור החודשי השני של משפחות האסירים, בהסכמת ישראל והצלב האדום", נמסר בהודעת הארגון. עוד נמסר כי 834 האסירים השובתים הסכימו להפסיק את שביתת הרעב וכי 18 אסירים נותרו מאושפזים בבתי חולים ולאחר שישתפר מצבם הם יושבו לתאיהם.

פסגת G7 התכנסה בסיציליה: מחלוקת בנושא הסכם המאבק בשינויי אקלים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא תומך בהסכם פריז למרות ניסיונות השכנוע של מנהיגי שבע המדינות המתועשות - כך אמר היום (שישי) ראש ממשלת איטליה פאולו ג'נטילוני לאחר פגישת המנהיגים הראשונה בפסגת G7 בסיציליה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הוסיפה כי כל חברי G7 ניסו לשכנע את טראמפ לשנות את דעתו, אך לא הצליחו. עם זאת, המנהיגים הסכימו לשתף פעולה במאבק בטרור וקראו לבעלי חברות אינטרנט להגביר את המאמצים למנוע פרסום של תוכן קיצוני.

מוקדם יותר היום הגיעו מנהיגי שבע המדינות המתועשות לוועידת הפסגה בטאורמינה, סיציליה, שמהווה גם התחנה האחרונה במסע הראשון של נשיא ארצות הברית מחוץ למדינתו מאז כניסתו לבית הלבן. מלבד טראמפ, זו פסגת G7 הראשונה גם של ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי – שתעמוד לבחירות בעוד כשבועיים, של נשיא צרפת הטרי עמנואל מקרון ושל המארח, ראש ממשלת איטליה ג'נטילוני. אליהם הצטרפו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת יפן שינזו אבה וראש ממשלת קנדה

א-סיסי: "לא נהסס לפגוע בטרור"; צבא מצרים תקף מטרות בלוב

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי נשא דברים בעקבות הפיגוע הקטלני שאירע מוקדם יותר במחוז א-מיניא. הוא הזהיר כי "מצרים לא תהסס לפגוע בטרור במדינה או מחוצה לה". א-סיסי הצהיר כי הכוחות המצריים תקפו יעדים של מיליציות אסלאמיסטיות אחרי הפיגוע.

במקביל, צבא מצרים תקף בעיר דרנה שבמזרח לוב. עיר הנמל נשלטה בעבר בידי שלוחת דאעש במדינה. לפי הדיווח, המטרות שהותקפו היו נגד מועצת השורא של מוג'האדי דרנה, ארגון מתחרה בדאעש, אך דומה לו באידיאולוגיה. בהודעת הצבא נמסר כי התקיפה כוונה נגד האחראים לפיגוע במצרים בו נהרגו 28 אזרחים נוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully