וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה ליחימוביץ': ניסנקורן ניצח בבחירות להסתדרות בפער של 25%

27.5.2017 / 0:31

בצל הטענות לזיופים הודיעה ועדת הבחירות של ההסתדרות על השלמת ספירת כל הקולות. ניסנקורן, היו"ר המכהן, קיבל 62.42% מקולות והוביל בפער גדול על ח"כ שלי יחימוביץ', שסיימה עם 37.58% מהקולות. יחימוביץ': "בוצעה גניבת בחירות, לא אברך את המנצח"

צילום: מטה עוגנים

יו"ר ההסתדרות הבא הוא אבי ניסקורן, היו"ר המכהן – כך הודיעה אתמול (שישי) ועדת הבחירות של ההסתדרות לאחר שהושלמה ספירת כל הקולות. ניסנקורן קיבל 62.42% מקולות הבוחרים והוביל בפער של יותר מ-55 אלף קולות על ח"כ שלי יחימוביץ', שהתמודדה מולו על התפקיד וסיימה עם 37.58% מהקולות.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד טל קרת, כינסה אתמול אחר הצהריים את חברי ועדת הבחירות והודיעה על השלמת הליך ספירת הקולות ועל בחירתו של ניסנקורן ליו"ר ההסתדרות. מהתוצאות עולה עוד כי יו"ר נעמת הנבחרת היא גליה וולוך, המועמדת מטעם ניסנקורן ורשימת עוגנים, שקיבלה 60.9% מקולות הבוחרות. תוצאות ספירת הקולות לסיעות המתמודדות לוועידת ההסתדרות התפלגו כך: רשימת עוגנים (ענ) בראשות ניסנקורן – 62.7% מהקולות; רשימת הבית החברתי (שלי) בראשות שלי יחימוביץ' – 37.3% מהקולות.

לקריאה נוספת:
השופט פסק: "תימשך ספירת הקולות להסתדרות - שמרו את הטענות לסוף"
דרמה בבחירות להסתדרות: הופסקה ספירת הקלפיות בהוראת בית המשפט
יחימוביץ' דורשת צו בהול לעצירת ספירת הקולות; ניסנקורן: "פתטית"

אבי ניסנקורן בדיון בספירת הקולות לבחירות בהסתדרות 25 במאי 2017. מאצ'י הוף
ניסנקורן בבית המשפט, אתמול/מאצ'י הוף

לנוכח טענותיה להונאת בחירות יחימוביץ' סירבה לברך את ניסנקורן. "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח, ולכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו", אמרה.

"אני מכירה את הכללים ומכבדת אותם כשהם ראויים לכבוד, אך הפעם למרבה הצער איני יכולה להשתתף בטקס המכובד 'בירכתי את המנצח', משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי. נגיש עתירה לבטל את הבחירות ולקיימן מחדש תחת חוקי המדינה".

ספירת הקולות בימים האחרונים מאז יום הבחירות שנערך ביום שלישי האחרון התנהלה בדרמה של ממש כשבית המשפט הורה להפסיקה ביום רביעי מחשש להונאת בחירות. אתמול הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על חידוש ספירת הקולות. במהלך הדיון, נימק השופט איתן אורנשטיין את החלטתו בכך "שהנזק שעלול להיגרם הוא של הרבה כסף".

עוד באותו נושא

פעילים צעירים ולייקים: כך קמפיין "בת האור נגד המנגנון" שוב כשל

לכתבה המלאה
שלי יחימוביץ' ואבי ניסנקורן בבית המשפט המחוזי בתל אביב בדיון בעניין הבחירות להסתדרות, מאי 2017. דנה ירקצי
יחימוביץ' בבית המשפט, אתמול/דנה ירקצי

שר האוצר משה כחלון טילפן לברך את יו"ר ההסתדרות הנבחר. "אני מברך את ידידי אבי ניסנקורן על בחירתו לקדנציה נוספת כיו"ר ההסתדרות. יש לנו עבודה רבה להמשיך ולעשות יחד על מנת לקדם את הערכים המשותפים שאנו חולקים, כפי שעשינו במהלך לקליטת עובדי קבלן ובהנהגת הסכם שכר מצמצם פערים. נמשיך ונפעל בצורה מאוזנת ששומרת על האדם העובד אך גם על מקומות העבודה למען הצמחת המשק והכלכלה הישראלית", מסר.

גם שר העבודה והרווחה חיים כץ בירך את היו"ר הנבחר. "בחירתו המחודשת של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ברוב קולות מלמדת על האמון הרב שנותן בו ציבור העובדים והגימלאים בישראל. יחד נמשיך להוביל מהלכים לטובת שיפור זכויות העובדים במשק הישראלי ונילחם בכל ניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת. לחברתי הטובה שלי יחימוביץ' יש ויהיו עוד הישגים וזכויות רבות בחקיקה חברתית מהמעלה הראשונה".

לרשימת המברכים הצטרף שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים. "אנו מברכים על בחירתו של אבי, שהוכיח את עצמו לאורך השנים כשותף אמיתי של נציגי המעסיקים לקידום המשק הישראלי. יחדיו נוכל להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה מלא, לקידום הכלכלה הישראלית, העלאת הצמיחה והעלאת פריון העבודה במשק לטובת העסקים והעובדים כאחד".

פנחס עידן, יו"ר ועד רשות שדות התעופה, בירך את ניסנקורן על ניצחונו והוסיף כי הוא "מכבד את רצון ציבור הבוחרים. אני סמוך ובטוח שהוועדים והעובדים ידעו לשים את המחלוקות בצד ולפעול במשותף לטובת העובדים ולמען חברה צודקת יותר. אני מאחל לאבי הצלחה רבה בעשייה שלו ושל ההסתדרות למען העובדים בישראל".

(עדכון ראשון: 17:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully