וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח במצרים: 28 הרוגים בפיגוע ירי נגד נוצרים קופטים מדרום לקהיר

בכיר קופטי טען כי מניין ההרוגים במתקפת הירי גבוה יותר וכי ילדים רבים נפגעו במתקפה, במחוז אל-מיניא. עדי ראייה: היורים היו במדי צבא, עצרו את האוטובוסים - ופתחו בירי. בחודש שעבר איים דאעש לתקוף קופטים. א-סיסי כינס את הקבינט

צילום: רויטרס

לפחות 28 בני אדם נהרגו היום (שישי) ו-27 נוספים נפצעו מירי על שני אוטובוסים שהסיעו מאמינים נוצרים קופטים מדרום לקהיר - כך נמסר ממשרד הבריאות במצרים. מתקפת הירי, באזור העיר אל-עידווה שבמחוז אל-מיניא, אירעה ערב תחילת חודש הרמדאן.

לטענת ראש המרכז הקופטי לתרבות, הבישוף אירמיא, מניין ההרוגים עומד על 35. הוא הוסיף כי על אחד מהאוטובוסים, שהיו בדרכם למנזר הקדוש שמואל, היו ילדים רבים. גורמים ביטחוניים במצרים מסרו לרשת "אל-ערביה" כי החמושים, שזהותם טרם התבררה, השתמשו בנשק אוטומטי במתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא מצרים הכריז על מצב חירום; דאעש איים בפיגועים נוספים
לאחר המתקפה במצרים: המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני נסיעה לסיני
אחרי מתקפת הטרור: סיסי פורס כוחות צבא בערים הגדולות של מצרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשרד הפנים בקהיר נמסר כי כוחות צבא גדולים נפרסו באזור והחלו במאמצים לאיתור התוקפים, שנמלטו מהזירה בשלושה כלי רכב. עדי ראייה מסרו לעיתון "אל-מסרי אל-יום" כי כעשרה רעולי פנים השתתפו בטבח. לדבריהם, החמושים היו לבושים במדי צבא, הורו לאוטובוס לעצור בצד הדרך, פשטו עליו ופתחו בירי.

ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל מסר לכלי התקשורת כי "מתקפת אל-מיניא לא תעבור ללא תגובה". הוא הוסיף כי הוא פועל בשיתוף עם הרשויות בקהיר על מנת לקדם את הטיפול בנפגעים ולאתר את התוקפים. גם שייח אל-אזהר אחמד א-טייב, הדמות הסונית הבכירה במדינה, גינה את הפיגוע, והנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי כינס דיון ביטחוני מיוחד.

עוד באותו נושא

פרעה מנייר: דאעש מנצל את חולשת סיסי - ומפורר את מצרים מבפנים

לכתבה המלאה
ירי לעבר אוטובוס של נוצרים קופטים, מצרים , 26 במאי 2017. "אל-מסרי אל-יום", צילום מסך
רעולי פנים במדי צבא עצרו את האוטובוס. זירת הירי, היום/צילום מסך, "אל-מסרי אל-יום"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שנפגע מירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

האימאם של אוניברסיטת א-זהאר אמר כי המתקפה נועדה לגרום אי-יציבות במדינה. "אני קורא לכל המצרים להתאחד נגד הטרור הברוטלי הזה", אמר אחמד אל-טייב, המבקר בגרמניה בימים אלה.

לפני יומיים פרסמה שגרירות ארצות הברית בקהיר התרעה, לפיה מוכרת כוונה של ארגוני טרור לבצע מתקפה כלשהי באופן מידי. באזהרה האמריקנית, צוין "ארגון חסאם", המזוהה עם "האחים המוסלמים" שאינו קשור לארגוני הג'יהאד העולמי.

ירי לעבר אוטובוס של נוצרים קופטים, מצרים , 26 במאי 2017. "אל-מסרי אל-יום", צילום מסך
ילדים רבים נפגעו. זירת הירי, היום/צילום מסך, "אל-מסרי אל-יום"

ממשרד ראש הממשלה נמסר גינוי לפיגוע.
"ישראל מגנה בחריפות את הפיגוע הקשה במצרים ומוסרת את תנחומי העם בישראל לנשיא סיסי ולעם המצרי. אין כל הבדל בין הטרור הפוגע במצרים לבין הטרור הפוגע במדינות אחרות. הטרור יובס מהר יותר אם כל המדינות יפעלו יחד נגדו", נאמר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לדאעש בסיני. "האם יש קשר בין ארגון הטרור חמאס לבין דאעש בסיני הנלחם מול הצבא המצרי? הנה עוד הוכחה לקשר: לאחרונה נהרג פעיל חמאס צבחי אל-עטאר, אחיינו של בכיר חמאס ראאד אל-עטאר, שנהרג בדרום הרצועה במהלך המערכה בשנת 2014. מדובר בשני בני משפחה, האחד היה בכיר בזרוע הצבאית והשני היה לוחם בדאעש. אז מה אתם חושבים - יש קשר בין חמאס לדאעש או לא?", תהה.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מתייחס לדאעש בסיני:

בחודש שעבר אירעו שורה של פיגועי התאבדות בכנסיות קופטיות במצרים, ובעקבות כך הכריז הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי על מצב חירום, שייארך שלושה חודשים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה, והזהיר אז מפני מתקפות נוספות נגד נוצרים במדינה.

בהודעה הרשמית, זוהו המחבלים המתאבדים בשמות אבו אל-ברא אל-מסרי, שפוצץ עת עצמו בכנסיה באלכסנדריה, ואבו איסחאק אל-מסרי, שאחראי לפיגוע בעיר טנטא, מצפון לקהיר. 44 בני אדם נהרגו במתקפה המשולבת, שאירעה במהלך ציון "יום ראשון של הדקלים", חג המסמל את כניסתו של ישו לירושלים ותחילת שבוע הפסחא.

בחודשים האחרונים שלוחת דאעש במדינה שמה על הכוונת את המיעוט הקופטי, המונה כ-10% מ-90 מיליון אזרחי מצרים. בפברואר נורו למוות לפחות שבעה נוצרים בסיני, ומאות מהם נמלטו מחצי האי. בדצמבר נהרגו 25 בני אדם בפיגוע התאבדות של פעיל דאעש בקתדרלה הקופטית בקהיר.

(עדכון ראשון: 12:46)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שנפגע מהירי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
פינוי פצועים מפיגוע בכנסייה בעיר אלכסנדריה, מצרים, 9 באפריל 2017. רויטרס
פיגוע בכנסייה באלכסנדריה, בחודש שעבר/רויטרס
פצוע מפונה מכנסייה קופטית בעיר טנטא, מצרים, אחרי פיגוע התאבדות, 9 באפריל 2017. רויטרס
פיגוע בכנסייה בעיר טנטא, בחודש שעבר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בכנסייה בעיר טנטא, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיגוע שהתרחש בכנסייה הקופטית ביום ראשון בטנטא, מצרים, 9 באפריל 2017. רויטרס
הפיגוע בכנסייה הקופטית בטנטא, בחודש שעבר/רויטרס
כוחות מיוחדים מחוץ לכנסייה בעיר אלכסנדריה, מצרים, אחרי פיגוע התאבדות, 9 באפריל 2017. רויטרס
כוחות הביטחון המצריים בזירת הפיגוע בעיר אלכסנדריה, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully