וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב למנדלבליט על הצגת מכתבי האסירים: "נתקן תיאטרון האבסורד"

26.5.2017 / 12:40

בפניית השרה שהגיעה לידי וואלה! NEWS, היא מבקשת מהיועמ"ש לסייע בקידום חוק ה"נאמנות בתרבות" שיזמה. זאת, ברקע העלאת המופע "מחברות מהכלא" בתיאטרון יפו, שעוסק במכתבי אסירים פלסטינים. "נותן במה לטרור"

צילום: באדיבות עינת ויצמן

שרת התרבות והספורט מירי רגב קראה הבוקר (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שלא לאפשר לגופים הנתמך על ידי המדינה להעלות מופעים "הפוגעים בערכיה של מדינת ישראל וחותרים תחת הגדרתה כמדינה יהודית ודמוקרטית". זאת, בעקבות העלאת המופע "מחברות מהכלא" בתיאטרון יפו, המציג מכתבים של אסירים ביטחוניים.

"עמדתי הידועה לך היא כי מוסדות תרבות הנותנים במה לטרור ומשתמשים במשאבים שלהם על מנת לחתור תחת ערכיה של המדינה אינם יכולים לזכות במדינה מתוקנת לתמיכה ממשלתית", כתבה רגב. "עמדה זו מקובלת על רוב הציבור בישראל ונוהגת במדינות רבות אחרות".

שרת הספורט מירי רגב. יותם רונן
"מודות החותרים תחת ערכי המדינה אינם יכולים לזכות לתמיכה ממשלתית". השרה רגב/יותם רונן

בתוכניית המופע, מאת האמנית עינת ויצמן, בנושא "מושגים, עדויות וייצוגים של הכיבוש", נכתב כי "'מחברות מהכלא' כולל מכתבים אישיים של אסירים פוליטיים מתוך הכלא הישראלי. הכלא, שבו עברו כרבע מהגברים הבוגרים הפלסטינים, אינו רק מרחב ענישה אינדיבידואלי, אלא גם מרחב בו מתהווים תהליכים חברתיים, מדיניים ותרבותיים. הערב יאפשר הצצה חסרת תקדים לתוך מערכת המחשבות, התקוות, הרעיונות, והמאווים של הפרויקט הלאומי הפלסטיני".

רגב, מצדה, כתבה למנדלבליט: "מכיוון שאסירים אלו עשו בעבר אי אלו פעולות כדי לממש את התקוות הללו, נדמה לי שאני יכולה לחסוך ממך את המשך התיאור של הצפוי למשתתפי המופע. אציין שבין הדוברים באירוע, התכבדו להציג את 'הגותם' סייען הטרור באסל גטאס וסנאא סלאמה, אשתו של רוצח חייל צה"ל ואליד דקה".

השרה הזכירה את הצעת החוק שהגישה לשינוי מבחני התמיכה במשרד התרבות. "אני מצפה שיחד נתקן את המצב המשפטי המעוות הקיים ולא נאפשר לתיאטרון האבסורד הזה להימשך", נכתב. על פי רגב, "אם הגופים יעברו על חוקים בהם בין היתר שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית והסתה לגזענות, לאלימות ולטרור - עשויה להישלל מהם התמיכה המשרדית".

עינת ויצמן. ראובן קסטרו
"השרה מוזמנת לבוא ולהתרשם". עינת ויצמן/ראובן קסטרו

אתמול נמסר ממשרד התרבות והספורט כי "התנהלות תיאטרון יפו מקוממת ואין בינה לבין אמנות ותרבות דבר וחצי דבר, כפי שהמחבלים הטרוריסטים באסל גטאס או וואליד דאקה אינם יכולים להיות מוגדרים בני תרבות. תיאטרון יפו לא צריך לתת מקום למופעים החותרים תחת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

ויצמן עצמה מסרה אתמול: "השרה רגב ונציגיה מוזמנים לערב, לשמוע מכתבים שאסירים פוליטים כתבו ולהתרשם מהתנאים הלא אנושיים שבהם הם מוחזקים בכלא הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully