וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר נמצא במוקד חקירת הקשרים עם רוסיה"

על פי דיווח ב-NBC וב"וושינגטון פוסט" קושנר, המשמש כיועץ בכיר בבית הלבן, מחזיק במידע חיוני לחקירה. הוא אינו נחשב לחשוד, אולם החקירה עוסקת בפגישותיו עם בכירים מרוסיה. פרקליטתו הודיעה כי ישתף פעולה עם החקירה

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: בכיר רפובליקני הוקלט מאשים כי טראמפ מקבל תשלום מפוטין)

ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המשמש כיועצו הבכיר נמצא במוקד חקירת הבולשת הפדרלית (FBI) בעניין הקשרים בין אנשי המטה שלו לבין בכירים ברוסיה - כך דיווחו הלילה (שישי) רשת NBC והעיתון "וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, המיוחס לכמה בכירי ממשל במדינה, קושנר אינו חשוד בפשע וככל הנראה לא צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום. אולם, החוקרים מאמינים שבידיו מידע החיוני לחקירה, בשל פגישותיו עם בכירים רוסים בטרם חילופי השלטון.

בשבוע שעבר דווח ב"וושינגטון פוסט" כי יועץ קרוב לטראמפ הפך ל"מוקד עניין" בחקירה – מונח שאין לו משמעויות משפטיות אך הוא מעיד על היותו של אותו אדם מעורב בפרשה. מעמדו של קושנר בחקירה נחשב לשונה מזה של אנשי המטה של טראמפ, פול מנפורט ומייקל פלין – ששימש למשך פחות מחודש היועץ לביטחון לאומי.

בעוד אלה נחקרים כחשודים בפני עצמם, קושנר נחשב בעיני החוקרים לאדם שיכול לשפוך אור על פרשת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות וקשריה עם אנשי הממשל. קושנר, הנשוי לבתו של טראמפ איוונקה, נחשב למי שטראמפ רוחש לו את מידת האמון הרבה ביותר בקרב יועציו. הוא אמון על היחסים עם כמה מדינות בהן קנדה, מקסיקו וסין - וכן על המגעים לשלום במזרח התיכון. קושנר אף התלווה לטראמפ בביקורו השבוע בריאד ובישראל, יחד עם איוונקה.

לקריאה נוספת:
דיווח: טראמפ דחק בראשי המודיעין להתנער מחקירת קשרי ממשלו ורוסיה
דיווח: טראמפ אמר לבכירים מרוסיה כי פיטורי קומי "הפסיכי" הקלו עליו
טראמפ: "מינוי התובע המיוחד פוגע במדינה, תירוץ להפסד הדמוקרטים"

ביקור טארמפ בערב הסעודית. רויטרס
פרקליטתו הודיעה שישתף פעולה עם החקירה. קושנר וטראמפ, השבוע/רויטרס

על פי הדיווח קושנר נפגש בחודש דצמבר עם שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק וכן עם סרגיי גורקוב – בכיר בבנק באחזקה ממשלתית ברוסיה שהושם תחת סנקציות מצד וושינגטון. עורכת דינו של קושנר ג'יימי גורליק אמרה ל-NBC כי הוא שיתף בעבר את הקונגרס במידע על פגישות אלה ובמידע נוסף שהיה ברשותו. "אם יפנו אליו בקשר לחקירה נוספת הוא יפעל באופן דומה", הוסיפה גורליק.

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט" לאחר פגישתו של קושנר בדצמבר עם השגריר קיסליאק הוא שלח את אחד מעוזריו לפגישה נוספת עמו. בפגישה הראשונה בין השניים נכח גם מייקל פלין - שבגין המידע הכוזב שמסר על פגישותיו עם קיסליאק נאלץ להתפטר מתפקיד היועץ לביטחון לאומי בחודש פברואר האחרון.

עוד באותו נושא

"אנשי טראמפ דנו עם רוסיה בהקמת ערוץ חשאי בינו לבין פוטין"

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ מגיע לאיטליה , 24 במאי 2017. רויטרס
מתקשה למצוא מחליף לראש ה-FBI. טראמפ/רויטרס

עוד דווח כי חוקרי ה-FBI בוחנים פגישה בחודש אפריל בשנה שעברה במלון "מייפלאוור" בוושינגטון שבה נכחו קושנר, קיסליאק ושר המשפטים הנוכחי ג'ף סשנז. על פי הדיווח טרם התברר אופי המגעים בין קושנר לשגריר באותה הפגישה, אך היא התקיימה במהלך אירוע בחירות שבו הבטיח טראמפ בנאום שנשא במקום לחזק את היחסים בין ארצות הברית לרוסיה.

בחודש שעבר דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" כי קושנר השמיט את הדיווח על פגישותיו בדצמבר משאלון הסיווג הביטחוני שלו. אולם, פרקליטו אמר כי מדובר בטעות וכי קושנר הודיע ל-FBI שימסור דיווח מתוקן. לטענת הבית הלבן הפגישות המדוברות אינן דבר חריג ולא צפויות להן השלכות כלשהן.

מנהל ה- FBI קומי מעיד על גבעת הקפיטול בוושינגטון 3 במאי 2017. רויטרס
טראמפ אמר לבכירים רוסים כי פיטוריו הורידו ממנו לחץ. קומי/רויטרס

בשבועיים האחרונים עבר ממשל טראמפ שורת טלטלות בקשר לחקירת ה-FBI באשר להשפעת רוסיה על הבחירות לנשיאות והקשרים בינה לבין אנשיו. ב-9 במאי פיטר טראמפ את ראש הסוכנות ג'יימס קומי, בטענה שהתנהלותו המקצועית לא הייתה משביעת רצון - על אף שצוטט לכאורה כאומר לבכירים רוסים עמם נפגש יום למחרת כי המהלך הוריד ממנו לחץ בשל החקירה. כשבוע אחר כך מונה ראש ה-FBI הקודם רוברט מולר לתובע מיוחד שיחקור את קשרי הממשל עם רוסיה.

בתוך כך נמשכים המאמצים למנות מחליף לקומי, אך אתמול הודיע המועמד המוביל, הסנאטור לשעבר ג'ו ליברמן, כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד. זאת, בשל קשר אפשרי בין משרד עורכי הדין שבו עבד לבין טראמפ.

(עדכון ראשון: 2:05)

איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר בהגעה לביקור בישראל, 22 מאי 2017. GettyImages
איש אמונו של הנשיא. קושנר ואיוונקה טראמפ בקבלת הפנים בנתב"ג, השבוע/GettyImages
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם שגריר רוסיה סרגיי קיסליאק ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, 16 במאי 2017. AP
טראמפ עם השגריר קיסליאק ושר החוץ של רוסיה לברוב, החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully