וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על מכירות הרכב של גרמניה: "הם מרושעים, מרושעים מאוד"

לפי דיווח ב"דר שפיגל", הנשיא אמר לבכיר באיחוד בשיחות סגורות בבריסל כי וושינגטון תגביל את ייבוא המכוניות הגרמניות אל ארה"ב. ראש הנציבות האירופית, מנגד, התייצב לצד ברלין ואמר כי יש לשמור על סחר חופשי

ערכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי "הגרמנים הם מרושעים, מרושעים מאוד" במהלך שיחה שקיים עם בכיר באיחוד האירופי בבריסל על ייבוא מכוניות מתוצרת גרמנית אל ארצות הברית – כך דיווח אתמול (חמישי) המגזין הגרמני "דר שפיגל".

לפי הדיווח, בשיחה שקיים עם ראש הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר, זעם טראמפ על עודפי הסחר של הגרמנים, ואמר: "תראה את מיליוני המכונית שהם מוכרים בארצות הברית, אנחנו נעצור זאת". יונקר התייצב לצד ברלין ואמר כי סחר חופשי "הוא טוב לכולם".

טראמפ השתתף בוועידת נאט"ו בבריסל, כחלק ממסעו הראשון מחוץ לארצות הברית בתור נשיא. עם זאת, למרות הניסיונות להפגין אחדות שורות, נשיא ארצות הברית תקף בנאום שנשא את חברות הברית, שלטענתו לא משלמות מספיק על ההגנה שהן מקבלות.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "המחבל ממנצ'סטר הוכשר במחנה של דאעש בסוריה לפני הפיגוע"
נסראללה: "אם סעודיה לא תשתף פעולה עם איראן - היא תפסיד"
ארה"ב מודה: מאה אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית במוסול בחודש מרץ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל במהלך ועידת נאט"ו בבריסל, בלגיה,. AP
יחסים מתוחים. מרקל וטראמפ בבריסל, אתמול/AP

מוקדם יותר נשא טראמפ דברים בפני מנהיגי המדינות החברות בברית וחזר על טענותיו כי הן אינן לוקחות חלק הולם במימונה. לדבריו, אם המדינות החברות לא יעשו יותר כדי לעצור טרוריסטים פיגועים דוגמת זה שאירע השבוע במנצ'סטר שבבריטניה יוסיפו להתרחש. "לעולם לא נמעיט בנחישותינו להביס את הטרור ולהשיג שלום, ביטחון ושגשוג", אמר טראמפ בנאומו שקדם לארוחת ערב עם מנהיגי המדינות החברות.

במהלך מסע הבחירות שלו בשנה שעברה נמנע טראמפ מלהצהיר באופן מפורש על מחויבותה של ארצות הברית להגנה הדדית - אחד מעקרונות המפתח של הברית. בדבריו בנאום היום בוועידה אמר כי "23 מתוך 28 חברות הברית עדיין לא משלמות על הגנתן כפי שהן צריכות". לדבריו, "זה לא הוגן כלפי משלמי המסים בארצות הברית, ומדינות רבות חייבות כספים רבים משנים עברו".

עוד באותו נושא

טראמפ תקף את נאט"ו במהלך פסגת הברית: "חייבים לנו המון כסף"

לכתבה המלאה
טראמפ, מיי ומנהיגים נוספים של נאט"ו בפסגה בבריסל, 25 במאי 2017. רויטרס
קרא להגביר ההשתתפות במימון הברית. טראמפ לצד מנהיגי נאט"ו בוועידה בבריסל, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully