וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי הדסה מתעקשים: "המתווה לא ברור - לא מושכים את ההתפטרות"

שר הבריאות התערב לראשונה במשבר, אך הצוות הפורש מתקשה להבין כיצד יופרדו הילדים חולי הסרטן ממחלקת המבוגרים: "ניתן להבין את המסמך כדבר והיפוכו". ליצמן: "נתתי מה שרצו". בית הדין אישר את התפטרות הרופאים

עריכת וידאו: ניר חן

התערבותו של שר הבריאות יעקב ליצמן במשבר בהדסה עין כרם אתמול (חמישי), אמנם מהווה תפנית מסוימת, אך משיחות עם גורמים המעורבים בפרשה – עוד מוקדם לברך על התערבותו של השר. מסמך ההנחיות שפרסם, ובו קבע כי יש להפריד את הילדים והמבוגרים בטיפולי ההשתלות – לב המחלוקת שהביאה להתפטרות ששת הרופאים הבכירים במחלקה ההמטואונקולוגית – לא מביא עמו בשורה. גורמים הסבירו כי כבר עכשיו קיימת ההפרדה באמצעות חדרים או וילונות, וכי על ליצמן היה להבהיר באופן חד משמעי כי אין לאשפז את הילדים במחלקות המבוגרים. הערב דחה בית הדין לעבודה בירושלים את צו המניעה נגד התפטרות ארבעת הרופאים שנותרו במחלקה, והיא תיכנס לתוקפה ב-4 ביוני.

עיקר הסיבות שאותן נימק השופט הוא המחסור החמור בהמטואונקולוגים ילדים בארץ ועל כן אין הבטחה כי הנהלת בית החולים תצליח למצוא להם מחליפים גם בהארכה שביקשו. כמו כן, הרופאים המתפטרים העניקו להנהלה פרק זמן ארוך פי שלושה מהמותר בחוק למצוא להם מחליפים, כאשר התפטרו בתחילת חודש מרץ (שלושה חודשי התראה).

יתרה מכך, מציין השופט כי למרות המצב הסבוך שנוצר במחלקה, הוא נותן משקל כבד לרצון הרופאים לפעול לפי צו מצפונם המקצועי והאישי ולעזוב מקום עבודה שהם אינם מסכימים עם סביבת ותנאי העבודה שלו. השופט הוסיף כי הרופאים נהגו באחריות מרובה ובמשך שלושת החודשים האחרונים הם דאגו להעביר את המטופלים לרופאים שמתאימים לדעתם להמשך טיפול ואף התחייבו ללוות את המטופלים בהתנדבות.

לקריאה נוספת:
הנהלת הדסה מבקשת צווי מניעה להתפטרות הרופאים: "חסר תקדים"
"הרופאה היא האימא השנייה של בתי החולה": המאבק הכפול של הורי הדסה
המשבר בהדסה: "במקום להילחם בסרטן - ילדינו נלחמים בליצמן"

הפגנת הואים וילדים מהמחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה מפגינים מחוץ לבית רוה"מ בדרישה לפטר את ליצמן 16 במאי 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת הורים ילדים המטופלים בהדסה מול בית ראש הממשלה, לפני כשבוע/נועם מושקוביץ

ד"ר יאיר פלד, אחד מששת הרופאים שהתפטרו במחאה על מדיניות ההשתלות שהנהיג מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי עדיין לא ברור איך ניתן יהיה ליישם את המסמך לעבודה בפועל. "כרגע זה רעיון כללי מדי, וצריך לראות איך פורטים אותו במציאות. אני צופה בעייתיות גדולה ליישם את זה. כבר עכשיו קיימת מחיצה בין הילדים למבוגרים במחלקה, כך שזה לא הפתרון שאנחנו מייחלים לו", אמר. "אנחנו חושבים שילדים צריכים להיות מושתלים במחלקת ילדים. זה מה שטענו מתחילת הדרך וזה נכון גם לגבי עכשיו".

לפיכך, הבהיר ד"ר פלד: "כרגע אנחנו לא מושכים את מכתבי ההתפטרות שלנו עד אשר נבין למה התכוונו הצדדים. אף אחד עדיין לא דיבר איתנו והסביר לנו איך זה הולך להתבצע בפועל, את מסמך ההנחיות אפשר להבין כדבר והיפוכו ואנחנו הרופאים לא הצלחנו להבין אותו עד הסוף".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
המאבק בהדסה - הורים וילדים מאושפזים הפגינו מול מעון ראש הממשלה. יוני ריקנר
הפגנת הורים ילדים המטופלים בהדסה מול בית ראש הממשלה, לפני כשבוע/יוני ריקנר

לדברי פלד, הרופאים סקפטיים לגבי מסמך ההנחיות מאחר שבתחילת השבוע, בבית הדין לענייני עבודה, פרופ' רוטשטיין עמד בסירובו להפרדת הילדים.

"אנחנו מחכים לשמוע מהמנכ"ל איך זה ייפתר, כי בבית המשפט רוטשטיין אמר שהוא לא מוכן שמיקי (פרופ' מיקי וינטרוב - ר"ב) יהיה מנהל המחלקה ולא מוכן להחזיר את הילדים למחלקת ילדים", אמר ד"ר פלד. "אם רוצים לדון בהמשך שלנו כאן, אז צריכים לדון גם על מיקי. אם נחזור, אנחנו נחזור כצוות ולא כפרטים בודדים". בקשה זו תהיה קשה עוד יותר ליישום, מאחר שלפרופ' וינטרוב נמצא כבר מחליף, ד"ר גל גולדשטיין שעזב את המחלקה האונקולוגית בבית החולים שיבא בתל השומר לטובת ניהול המחלקה בהדסה לפני כחודש, לאור התפטרות פרופ' וינטרוב.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, ישיבת ממשלה, 2 באפריל 2017. יואב דודקביץ, פול צלמים
"קיבלתי החלטה וזה מה שיהיה בהדסה". ליצמן/פול צלמים, יואב דודקביץ

היום, לאחר קבלת התגובות הספקניות, טען ליצמן כי נתן לרופאים את כל מבוקשם. "הם פנו אליי כשרצו ללכת לשערי צדק - ואסרתי את זה, כי לא יעלה על הדעת שיפתחו מחלקה כשלא צריך וגם לא פותחים מחלקה בן לילה. ואז הם רצו את הראש של רוטשטיין - וגם לזה סירבתי. אחר כך הם הפכו את זה לנושא מקצועי", אמר ליצמן לוואלה! NEWS.

"אני נותן להם את כל מה שהם רוצים, אני אגדיל את המיטות במחלקת ילדים, מוסיף להם כוח אדם ולא תהיה הפרדה, הבטחתי שכל ההשתלות יעשו במחלקת ילדים. זה כתוב במכתב, אני לא מבין מה הם לא מבינים בו. זה לא משנה מה רוטשטיין אמר בבית המשפט, אני קיבלתי החלטה וזה מה שיהיה בהדסה. אני הבנתי הבוקר שרוטשטיין גם מקבל עליו את ההחלטה, הוא יפתור את איך זה יעשה בפועל". לגבי הדרישה להחזיר את פרופ' וינטרוב לאור השינויים, אמר ליצמן: "אני לא מתעסק בזה".

(עדכון ראשון: 17:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully