וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת בריטניה: "חקירת הפיגוע מתקדמת במהירות"; המלכה ביקרה פצועים

מפקד משטרת מנצ'סטר אמר כי המעצרים שבוצעו "משמעותיים" וכי ההדלפות האמריקניות גרמו לייסורים למשפחות הקורבנות. לפי דיווח ברויטרס, ייתכן שהמחבל הרכיב בעצמו את המטען. אליזבת ביקרה ילדים שנפצעו בפיגוע ועדיין מאושפזים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יומיים אחרי הפיגוע הקטלני במנצ'סטר מנסה היום (חמישי) העיר לחזור לשגרת החיים, אך הכוננות המוגברת, כוחות הצבא ברחובות והדלפות המידע מקשים על מאמצים אלה. המשטרה עדיין מחפשת אחר רשת הטרור שעומדת מאחורי פיגוע ההתאבדות שביצע סלמאן עבדי בן ה-22 בליל שלישי האחרון. בפיגוע נהרגו 22 בני אדם, רובם ילדים. גורם המעורה בחקירה אמר לרויטרס כי ייתכן שהמחבל הרכיב בעצמו או בסיוע של גורמים נוספים את המטען העוצמתי. חוקרים אחרים סברו כי המטען הורכב בידי מומחה שטרם נתפס.

במסיבת עיתונאים שכינס היום מפקד משטרת מנצ'סטר הוא הודיע כי החקירה "מתקדמת במהירות". לדבריו, המעצרים שבוצעו "משמעותיים" והפשיטות שנערכו חשובות מאוד לחקירה. הוא הוסיף כי השוטרים החרימו "חפצים חשובים" בפשיטות שערכה וקשורות בחקירה. שמונה בני אדם נותרו במעצר, בהם שניים שנעצרו הבוקר.

מפקד המשטרה איאן הופקינס התייחס במהלך מסיבת העיתונאים להדלפת התמונות של חלקי הפצצה שהתפוצצה ב"מנצ'סטר ארנה. לדבריו, ההדלפה ל"ניו יורק טיימס" ייסרה את משפחות הקורבנות. מוקדם יותר היום החליטה המשטרה להפסיק לשתף מידע מודיעיני עם הרשויות בארצות הברית, אך פרטי מידע ממשיכים לזלוג בכלי התקשורת.

חיילות ושוטר בסיור מחוץ לדאונינג 10, לונדון, בריטניה, 25 במאי 2017. רויטרס
חיילות ושוטר מחוץ לדאונינג 10, היום/רויטרס

המגזין הגרמני "דר טאגשפיגל" דיווח היום כי עבדי טס לדיסלדורף ארבעה ימים לפני הפיגוע. הוא ביקר בגרמניה פעמיים לאחרונה. הפעם השנייה הייתה בפרנקפורט. לפי מחוקק אמריקני, הפצצה שבה השתמש עבדי לפיצוץ בארנה הורכבה מאותו חומר נפץ שבו השתמשו המחבלים בפיגועים בפריז ובבריסל. עובדה זו מצביעה ככל הנראה על קשר לאותה רשת טרור.

היחידה ללוחמה בטרור של משטרת בריטניה מסרה היום הודעה לגבי ההדלפה. "אנחנו מעריכים את היחסים שלנו עם שותפותינו לשיתוף מידע מודיעין אמין מרחבי העולם. יחסים אלה מאפשרים לנו לשתף פעולה ולחלוק מידע רגיש ומיוחד שמעניק לנו את היכולת להילחם בטרור ולהגן על הציבור בבריטניה ובחו"ל".

עם זאת, ציינו ביחידה כי "כשאמון זה נפרץ, זה חותר תחת יחסים אלה, תחת החקירות שלנו, ותחת אמון הקורבנות, העדים ומשפחותיהם בנו. הנזק גדול עוד יותר משום שמעורב בו חשיפה של ראיות פוטנציאליות בזמן חקירה עיקרית נגד טרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בריטניה המלכה אליזבת מבקר בבית החולים לילדים במנצ'סטר 25 במאי 2017. רויטרס
המלכה עם פצועה מהפיגוע/רויטרס
בריטניה המלכה אליזבת מבקר בבית החולים לילדים במנצ'סטר 25 במאי 2017. רויטרס
המלכה ליד צוות בית החולים/רויטרס

בתוך כך, היום הגיעה המלכה לבית החולים שבו מטופלים ילדים שנפצעו בפיגוע. בבית החולים מאושפזים 12 ילדים מתחת לגיל 16. המלכה פגשה גם את הצוות של בית החולים לילדים רויאל מנצ'סטר שפעל ביממות האחרונות כדי להציל את חיי הילדים. המלכה אמרה לאבי מילס, בת 14, ולהוריה: "זה נורא. מאוד מרושע".

ראשת הממשלה תרזה מיי אישרה היום כי היא "תבהיר לנשיא דונלד טראמפ שהמודיעין שמשותף בין שתי רשויות החוק בשתי המדינות חייב להישמר מאובטח". היא צפויה לפגוש את הנשיא האמריקני בפסגת נאט"ו מאוחר יותר היום. מיי הוסיפה כי רמת האיום לממלכה "נותרה 'קריטית' ושהציבור צריך להישאר עירני". בהגיעו לבריסל סירב טראמפ לענות על שאלות ששאלו עיתונאים לגבי ההדלפות.

דקת דומיה - ושיר של "אואזיס":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully