וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט פסק: "תימשך ספירת הקולות להסתדרות - שמרו את הטענות לסוף"

25.5.2017 / 18:30

המחוזי בתל אביב קבע כי הספירה תימשך כדי למנוע נזק כספי, בדיון שבו השתתפו יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ויריבתו ח"כ יחימוביץ'. בין היתר, טענו הצדדים ל"שקיות זבל" בקלפי ולמספור מעטפות לצורכי מעקב. לאחר ספירת כ-35% מהקולות, ניסנקורן מוביל בבטחה

צילום: מאצ'י הוף עריכת וידאו:ניר חן

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (חמישי) על חידוש ספירת הקולות בבחירות לראשות ההסתדרות, אחרי שזו הופסקה אמש בצו בית משפט בשל חשש להונאת בחירות. עד השעה 18:00, נספרו 34% מהקולות, ויו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן מוביל עם 60.18% מהקולות. יריבתו ח"כ שלי יחימוביץ', שטוענת לזיופים, מפגרת אחריו עם 39.82% מהקולות.

במהלך הדיון, נימק השופט איתן אורנשטיין את החלטתו בכך "שהנזק שעלול להיגרם הוא של הרבה כסף". לפי החלטתו, "אם אפשר לפני מחר, תשמרו לכם את הטענות, לא כשר, כן כשר, היו פתוחות, לא פתוחות - חשוב לסיים את הספירה. אחרי זה נראה כמה פער ואם יש פער. אין מספיק פגמים לשורשו של עניין". יחימוביץ' קיבלה את ההחלטה מבלי לערער, ועורך דינה הודיע כי לאחר הספירה יעתרו לביטול הבחירות כולן.

לאחר הדיון אמר ניסנקורן: "זה ניצחון לדמוקרטיה, ניצחון לזכויות של העובדים והגמלאים, להביע את רצונם. זו מערכת הבחירות עם אחוזי ההצבעה הגדולים ביותר מאז שנת 1995. אני שמח שהנסיון להכשיל את הבחירות לא צלח. צריך לתת לציבור העובדים והגמלאים להביע את רצונו בקלפי". יחימוביץ', לעומת זאת, אמרה: "‏נגיש עתירה לפסול את הבחירות. אנחנו תחת מבול של אלפי פניות שמבקשים להגיש תצהירים. מדובר בזיוף מסיבי שיטתי של הבחירות".

שלי יחימוביץ' בדיון בספירת הקולות לבחירות בהסתדרות 25 במאי 2017. מאצ'י הוף
יחימוביץ' באולם הדיונים, היום. יחימוביץ'/מאצ'י הוף

במהלך הדיון, נזף השופט אורנשטיין בעורך הדין של יחימוביץ' בגלל עיתוי הגשת העתירה. "למה רק אתמול בשעה 22:00 בלילה הגשתם את העתירה ולא ביום הבחירות? טענתם על משאיות שיצאו ממרחבים מסוימים ובמקום להגיע בשעה סבירה הגיעו מאוחר. אדוני ידע לכל המאוחר אתמול ב-10:00 בבוקר על הטענה הבעייתית", אמר אורנשטיין לעו"ד איתן לירז. בתגובה לכך, אמר שלא ידע על כך אז.

לירז אמר במהלך הדיון כי "מתגבשת עתירה לפסול את הבחירות כולן". "במטה התקבלו ביממה האחרונה אלפי תלונות, מדובר במבול חסר תקדים. היקף הפגמים נוגע ל-200 קלפיות שנעלמו, 500-400 שנמצאו במרכז הלוגיסטי פגומות, מבול קלפיות חוזר לספירה".

עו"ד שוקי חורש, שמייצג את ועדת הבחירות, השיב: "כל התלונות טופלו באופו שוטף על ידי עו"ד טל קרת, עו"ד נוסף שעמד לרשותה ועו"ד של ההסתדרות. אף קלפי לא נעלמה, אף מכונית לא הלכה לאיבוד, הכל נשלט על ידי GPS שמורה על המיקום. היו טענות בכל היום, ועדת הבחירות קיבלה החלטה. התקבלו תלונות, אבל הן לא נכונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אבי ניסנקורן בדיון בספירת הקולות לבחירות בהסתדרות 25 במאי 2017. מאצ'י הוף
ניסנקורן באולם/מאצ'י הוף

בשעה 02:00, בלילה שבין שלישי לרביעי, כשהחלו לזרום נתוני ההצבעה הראשוניים בבחירות להסתדרות אל אולם ספירת הקולות, החלו להוציא במטה של ח"כ יחימוביץ' את ההודעות על זיוף קולות ורמאות בקלפיות השונות על ידי מטה ניסנקורן. בשעות הבוקר כשהפער בין השניים גדל, ונרשמו לניסנקורן 59% מהקולות לעומת 41% ליחימוביץ' – הודיעו במטה המועמדת על כוונתם לעתור לבית המשפט. לקראת הלילה, נעתר בית המשפט המחוזי בתל אביב ועצר את ספירת הקולות על לדיון במעמד שני הצדדים.

להודעות הרבות צירפה יחימוביץ' סרטונים ותמונות המגבים את טענותיה לגניבת קולות. בין היתר, היא טענה כי לא נותנים לאנשיה להיכנס לאולם ספירת הקולות, אף שקיבלו תג ועברו רישום בטרם הכניסה. מהצד השני, בתמונות שהפיץ מטה ניסנקורן, נראה אחד ממתמודדיה של יחימוביץ' יושב ליד הקלפי בעת הספירה, כמו גם הדובר של ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) סופר קולות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתמודד ראובן לדיאנסקי מטעם סיעת יחימוביץ' בספירת הקלפיות, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טענתה המרכזית של יחימוביץ' היא כי 500 קלפיות פגומות שהיו צריכות לעבור בדיקה הועברו לספירה ללא הליך ומבלי שיינתן לכך אישור. לדבריה, יו"ר ועדת הבחירות עו"ד טל קרת הלכה הביתה ולא מונה לה מחליף, ובמקום שרר כאוס. לפי טענה אחרת שלה, קלפיות פסולות נספרו ללא הרף. באחת התמונות שסיפקה נראית שקית ניילון בתוך קלפי וסרטון של אישה שמודה שהייתה בתוך הקלפי שקית עם "זבל".

עוד טענה יחימוביץ' כי משאיות הצבעה שהיו אמורות להגיע בשעה מוסדרת אל אולם האיסוף הגיעו באיחור משמעותי של כשמונה שעות, "לאחר שטיילו בארץ". היא התייחסה גם למעטפות מסומנות וממוספרות, שנועדו למעקב אחר המצביעים כדי לאיים עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שקית הזבל" באחת הקלפיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסיעת עוגנים של ניסנקורן נמסר בתגובה לעתירה: "הבקשה שלפנינו היא קרשנדו של קמפיין תקשורתי מתוכנן ומוקפד המתנהל זה מספר חודשים ואשר כל כולו מכוון לאפשר ליחימוביץ' 'פתח מילוט' לתרץ את הפסדה בבחירות. יודגש כי במועד מתן ההחלטה נספרו כבר יותר מ-70 אלף קולות, הן של קלפיות המגורים והן של מקומות העבודה, והתוצאות הן שאבי ניסנקורן וסיעת עוגנים זוכים בשני סוגי הקלפיות בכ-60% מקולות הבוחרים בעוד יחימוביץ' וסיעת הבית החברתי זוכית בכ-40% מהקולות".

עוד נמסר כי "זהו צעד חריג מאין כמותו, ביטול גורף של מערכת בחירות שלמה תוך ניסיון להיאחז בתקלות שלא מצדיקות ולו פסילת קלפי אחת, קל וחומר שלא מצדיקות פסילת מערכת בחירות שלמה, מתוך עשיית מהומה על לא מאומה ללא ראיה למעט סיסמאות ופרפראזות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעטפות ממוספרות כפי שתועדו על ידי מחנה יחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלפי פגומה שתועדה ביום הבחירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר ועדת הבחירות נטען לאורך כל היום כי טוהר הבחירות נשמר, וכי הסרטונים שמציגה יחימוביץ' לגבי אי-הכנסת אנשיה לתוך הקלפי שקריים, מאחר שאלה עמדו בתור לרישום וניצלו את המצב כדי לייצר פרובוקציה. לדבריו, עו"ד קרת יצאה להפסקה קצרה לאחר 48 שעות ללא שינה, ועל הליך הספירה פיקחו במקומה היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר ועו"ד רונן ברומר ממשרד ש. הורוביץ. בנוסף לכך, טען כי הליך הספירה מפוקח על ידי חברי ועדת הבחירות ומשקפים מצד שתי הסיעות. "אנו מצרים על הניסיון להטעות את ציבור הבוחרים", אמר.

"לפני כמה שנים, בבחירות למועצת הסניפים, כשיחימוביץ' ראתה שאף אחד מאנשיה לא נבחר, היא נתנה הוראה לוועדת הבחירות לפסול את הבחירות בסניף ראשון לציון בטענה שהיו זיופים", טען יהושע דנינו, מזכיר סניף ראשון לציון בעבודה. "פנינו לוועדת הבחירות והגשנו בקשה לבית המשפט של המפלגה לבטל את ההחלטה, ומשראינו שגם הם מכורים של שלי, הוצאנו בקשה לקבלת צו מבית המשפט. לא ארחיב מה אמרו השופטים והנה זה פלא נתנו רק לשמונה אנשים של שלי להיכלל ברשימת מועצת הסניף מתוך כ-169 והבחירות הפכו לכשרות למהדרין".

מעסיק בכיר במשק אמר בשיחה עם וואלה! NEWS על העתירה של יחימוביץ' כי היא עושה זאת משום ש"אין לה מה להפסיד". לדבריו, "מצדה היא תיקח איתה את ההסתדרות לתהום הנשייה של הקריירה הפוליטית שלה. היא גורמת לאיבוד האמון במוסד ההסתדרות והמעסיקים יושבים ומחככים ידיים".

(עדכון ראשון: 11:05)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully