וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההדלפה: "משטרת מנצ'סטר הפסיקה לשתף מודיעין עם ארה"ב"

גורמים בממלכה זעמו על פרסום התמונות מזירת הפיגוע בעיתון "ניו יורק טיימס", ובעקבות כך החליטה המשטרה במנצ'סטר לעצור את שיתוף הפעולה עם רשויות החוק בארה"ב. במקביל, הודלף למגזין גרמני כי עבדי שהה בדיסלדורף לפני הפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת מנצ'סטר החוקרת את הפיגוע החליטה היום (חמישי) לעצור את שיתוף הפעולה עם הרשויות בארצות הברית, בעקבות הדלפת פרטי החקירה לתקשורת – כך נודע ל-BBC. ההחלטה באה בעקבות זעמם של גורמים בבריטניה על פרסום התמונות מזירת הפיגוע בעיתון "ניו יורק טיימס". עם זאת, גורם בדאונינג 10 אמר כי הממשלה אינה עומדת מאחורי ההחלטה על עצירת שיתוף הפעולה. הגורם הדגיש כי בעיני הממשלה, המשטרה מורשית להחליט החלטות באופן עצמאי.

ראש הממשלה תרזה מיי צפויה להעלות את הסוגיה בפגישה היום עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בשולי ועידת נאט"ו. לפי ה-BBC, במשטרת מנצ'סטר מקווים לחדש את יחסי המודיעין ההדדיים במהרה, אך נכון לעכשיו הם בעיקר כועסים.

כחלק מהחקירה נמצאים שמונה בני אדם במעצר בעקבות המתקפה שבוצע על ידי סלמאן עבדי, בריטי בן 22 שמוצאו מלוב. עבדי, לפי פרסום במגזין הגרמני "דר טאגשפיגל" בהסתמך על מקורות מודיעין גרמניים, שהה בדיסלדורף ארבעה ימים לפני הפיגוע. החוקרים מאמינים כי המחבל היה חלק מרשת טרור מאורגנת.

לקריאה נוספת:
בבריטניה זועמים על ארה"ב: "הפסיקו להדליף מחקירת הפיגוע במנצ'סטר"
אחותו של המחבל ממנצ'סטר: "ביקש לנקום הרג ילדים בסוריה"
בריטניה: המחבל ממנצ'סטר היה חלק מתא טרור; משפחתו נעצרה בלוב

זירת הפיגוע מחוץ לאולם בעיר מנצ'סטר, בריטניה, מאי 2017. ניו יורק טיימס, צילום מסך
רסיס מהפצצה שהתפוצצה במנצ'סטר/צילום מסך, ניו יורק טיימס

לפי הדיווח הגרמני, עבדי טס מדיסלדורף למנצ'סטר ב-18 במאי. הוא הגיע לגרמניה מלוב בטיסה דרך פראג, אמרו גורמי ביטחון בגרמניה. עם זאת, לא ברור כמה זמן הוא שהה במדינה. שירותי הביטחון הגרמניים חוקרים אם לעבדי קשרים עם גורמים קיצוניים בגרמניה. הדיווח הגרמני, אם יימצא אמין, עשוי להכעיס עוד יותר הרשויות בבריטניה. זאת, לאחר שארצות הברית וכן צרפת הדליפו מידע על עבדי לתקשורת שעלול לטענת לונדון לשבש את החקירה.

22 בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בשלישי בלילה ב"מנצ'סטר ארנה", האולם הגדול ביותר בבריטניה, בתום הופעה. בהרוגים ילדה בת שמונה ושוטר. עוד 64 איש נפצעו, 20 מהם עדיין מאושפזים במצב אנוש. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע.

עוד בטרם נחשפו התמונות הדלפת המידע לגבי זהות המחבל מהחקירה עוררה זעם רב בבריטניה מוכת ההלם מהפיגוע הקטלני. שרת הפנים אמבר ראד אמרה כי חשיפת זהותו של עבדי בניגוד לבקשות בריטניה "הרגיזו" אותה והיא הזהירה את וושינגטון "לא לעשות זאת שוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת הפיגוע מחוץ לאולם בעיר מנצ'סטר, בריטניה, מאי 2017. ניו יורק טיימס, צילום מסך
חלק מהתיק שבו הוטמנה הפצצה/צילום מסך, ניו יורק טיימס

עם זאת, שעות לאחר מכן פורסמו ב"ניו יורק טיימס" תמונות מזירת הפיגוע שבהן נראו חלקי פצצה מוכתמים בדם ותרמיל שנועד להסתירה. הפרסום הוביל לתגובה חריפה מצד גורמים בממשלת בריטניה וברשויות החוק.

ההדלפות האמריקניות, שהחלו עוד בשעות הראשונות שלאחר הפיגוע שאירע ביום שני, מגיעות לאחר שנשיא ארצות הברית הדליף בעצמו מידע רגיש שקיבל מישראל במהלך פגישתו עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. ואולם, כתב BBC לענייני ביטחון גורדון קוררה אמר כי גורמים בבריטניה סבורים כי רשויות החוק בארצות הברית ולא הבית הלבן מעורבים בהדלפות.

זירת הפיגוע מחוץ לאולם בעיר מנצ'סטר, בריטניה, מאי 2017. ניו יורק טיימס, צילום מסך
רסיס מהפצצה/צילום מסך, ניו יורק טיימס

בריאיון ל-BBC, שפורסם אתמול, אמרה שרת הפנים כי "משטרת בריטניה הייתה ברורה בכך שהיא רוצה לשלוט בזרם המידע כדי לשמור על מרכיב ההפתעה". לדבריה, "זה מרגיז כשזה מודלף ממקורות אחרים והייתי מאוד ברורה עם עמיתינו שזה לא צריך לקרות שוב". עם זאת, כשנשאלה אם ההדלפות עלולות לפגוע בחקירה, היא אמרה שהיא "לא הייתה מגזימה עד כדי כך".

אתמול החלו להתפרס בלונדון מאות חיילים, שמסייעים למשטרה באבטחת מקומות רגישים בבירה, כמו ארמון בקינגהאם, אזור הפרלמנט ולשכתה של ראש הממשלה תרזה מיי ברחוב דאונינג 10. שלשום אמרה מיי כי הכוננות בממלכה הועלתה לרמה "קריטית", הגבוהה ביותר, שמשמעותה כי מתקפה נוספת עלולה להתרחש באופן מידי.

(עדכון ראשון: 10:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully