וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירים רוסים דנו בדרכים להשפיע על מקורבי טראמפ

הניו יורק טיימס דיווח כי פקידי ממשל ומודיעין רוסים ביקשו להשפיע על שניים מיועציו של טראמפ ובעזרתם לשנות את דעתו על רוסיה. מידע זה היה בין הרמזים שהועברו לגורמים אמריקניים עם תחילת חקירת ניסיונותיה של רוסיה להתערב בבחירות

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מרגלים אמריקנים אספו מידע בקיץ שעבר שלפיו גורמים רוסים בכירים דנו בדרכים להשפיע על דונלד טראמפ באמצעות יועציו – כך דיווח הלילה (חמישי) הניו יורק טיימס, שציטט שלושה גורמים אמריקנים רשמיים בעבר ובהווה. על פי הדיווח, הדיונים, שבהם השתתפו פקידי ממשל ומודיעין רוסים, התמקדו בפול מנפורט, יו"ר קמפיין הבחירות של טראמפ באותה עת, ומייקל פלין ששימש היועץ לביטחון לאומי. עוד דווח כי הגורמים הרוסים חשבו שיוכלו להשפיע על מנפורט ופלין ובעזרתם לעצב את דעותיו של טראמפ על רוסיה.

על פי הדיווח, כמה מהגורמים הרוסים התפארו בשיחות על כך שהם מכירים היטב את פלין. אחרים דנו במינוף הקשרים שלהם עם ויקטור ינוקוביץ', הנשיא המודח של אוקראינה הגולה ברוסיה, אשר עבד בעבר בשיתוף פעולה הדוק עם מנפורט.

דונלד טראמפ מגיע לאיטליה , 24 במאי 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

מידע זה היה בין הרמזים שגורמים אמריקנים רשמיים קיבלו בשנה שעברה כשהתחילו לחקור את ניסיונותיה של רוסיה להתערב בבחירות בארצות הברית. הרמזים כללו גם מידע על תקשורת ישירה בין יועציו של טראמפ לבין פקידים רוסים.

בשימוע בפני ועדת המודיעין של בית הנבחרים שנערך שלשום אמר ראש סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) לשעבר ג'ון ברנן כי ניסיונותיה של רוסיה להתערב בבחירות לנשיאות היו ברורים כבר בקיץ שעבר. הוא הוסיף כי הוא לא יודע אם צוות הקמפיין של הנשיא טראמפ שיתף פעולה עם מוסקבה, אך הדגיש כי הוא ראה "מידע ומודיעין ששווה לחקור אותם". הוא לא פירט מעבר לכך במהלך החלק הציבורי של השימוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מייקל פלין, היועץ לביטחון הלאומי של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בתדרוך לכתבים, 1 בפברואר 2017. רויטרס
"מידע ומודיעין ששווה לחקור". פלין/רויטרס

בשימוע אחר בוועדת השירותים המזוינים של הסנאט, לחץ הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין על ראש קהילת המודיעין דן קואטס כדי שיגיב על הדיווח שפורסם השבוע בוושינגטון פוסט, שלפיו טראמפ ביקש ממנו ומראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) מייק רוג'רס להפריך בפומבי את האפשרות שהיה שיתוף פעולה בין ממשלו לרוסיה. הוא התחמק מלהשיב, אך לא הכחיש זאת. לפי הדיווח, הוא ורוג'רס סירבו לבקשתו של טראמפ.

סוכנויות המודיעין בארצות הברית הגיעו למסקנה בינואר האחרון כי מוסקבה פעלה כדי להשפיע על הבחירות לטובתו של טראמפ, בין היתר באמצעות פריצה למחשביהם של גורמים דמוקרטיים בכירים. במוסקבה מכחישים זאת, וגם טראמפ הודף את הטענות הללו שאותן הוא מכנה ציד מכשפות פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully