וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בבחירות להסתדרות: הופסקה ספירת הקלפיות בהוראת בית המשפט

25.5.2017 / 0:20

נשיא המחוזי בתל אביב הורה לקראת השעה 23:00 על הפסקת הספירה לאלתר על מנת "למנוע נזק בלתי הפיך". בשעה 12:00 יתקיים דיון במעמד ניסנקורן ויחימוביץ', שהגישה את הבקשה לצו. נציג הבית החברתי: "חשש כבד להטיית בחירות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין הורה אמש (רביעי) לקראת השעה 23:00 לעצור לאלתר את ספירת הקלפיות בבחירות להסתדרות, "על מנת למנוע נזק בלתי הפיך", לפי החלטתו. מוועדת הבחירות נמסר לאחר החלטת השופט כי "ועדת הבחירות מכבדת את החלטת כבוד השופט אורנשטיין. ברגעים אלו נעצר הליך ספירת הקולות".

בשעה 12:00 בצהריים יתקיים דיון בבית המשפט המחוזי במעמד שני הצדדים - יו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן ויריבתו ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני). הצו הוצא לבקשת עו"ד איתן לירז, המייצג את יחימוביץ' וסיעתה "הבית החברתי". עו"ד לירז התייחס להחלטת בית המשפט, ואמר "בית המשפט נתן כרגע צו מניעה לנוכח כמות עצומה של ראיות שהוצגו בפניו בדבר חששות כבדים להטיית בחירות".

ממטה עוגנים של ניסנקורן נמסר: "אין כל שחר לטענותיה של יחימוביץ' אשר איננה משלימה עם רצון הבוחרים. אנחנו מלאי ביטחון שטענותיה המופרכות וניסיונה לפגוע בהצבעתם של 244 אלף עובדים וגמלאים לא יצלח. יחימוביץ' פועלת בעולם מקביל שבו כולם אשמים כל הזמן וככה פעלה לאורך כל קמפיין הבחירות וביתר שאת מאז הבינה את גודל תבוסתה".

החלטת השופט על עצירת הספירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחימוביץ' עם תומכיה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטענות המרכזיות עוסקות בחשד ל-500 קלפיות פגומות שהוחזרו לספירה מבלי שבדקו אותן לפני כן. כמו כן, חשד למשאיות הצבעה שהגיעו באיחור של שעות לאולם איסוף קלפיות ולמעטפות מסומנות וממוספרות על מנת לעקוב אחר המצביעים לכאורה.

עו"ד לירז מסר מוקדם יותר כי "העתירה הוגשה לנוכח הימצאותן של מאות קלפיות פגומות שהושחתו במזיד ואי סדרים בהיקפים המקימים חשש כבד שהתוצאות אינן תוצאות אמת. במקביל נאסף כעת החומר הנדרש לעתירה לפסלות הליך הבחירות בכללותו. על פניו נראה כי מדובר באחת משחיתויות הבחירות הגדולות בתולדות המדינה".

ספירת הקולות העדכנית לשעה 21:45 הצביעה על כך שיו"ר ההסתדרות המכהן אבי ניסנקורן זכה ב-59.01% מהקולות בקלפיות המגורים בבחירות לראשות הארגון, שנסגרו שלשום לעומת 40.99% למועמדת שלי יחימוביץ'. הנתונים מתייחסים ל-648 קלפיות מגורים מתוך 792 שנספרו. אחוז ההצבעה בבחירות עמד על 45.66%, גבוה לעומת השנים הקודמות. הקלפיות נסגרו שלשום בשעה 22:00, והצפי לפרסום תוצאות ההצבעה הוא היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תומכי ניסנקורן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטה הח"כית עתרו כבר אתמול בבוקר, עם היוודע התוצאות המקדימות, לפסילת כמות גדולה ביותר של קלפיות, וייתכן אף של כל הבחירות עצמן, ליו"ר ועדת הבחירות, עו"ד טל קרת. "חברת החקירות וייצמן יער הזרימה מאות עדויות מתועדות בתמונות ובווידאו המציגות זיופים שיטתיים וממוסדים", נטען. מעסיק בכיר במשק אמר בשיחה עם וואלה על העתירה של יחימוביץ' כי "אין לה מה להפסיד". לדבריו "מצדה היא תיקח אתה את ההסתדרות לתהום הנשייה של הקריירה הפוליטית שלה. היא גורמת לאיבוד האמון במוסד ההסתדרות והמעסיקים יושבים ומחככים ידיים".

מסיעת "עוגנים" של ניסנקורן נמסר בערב כי "עולה שהקשר של יחימוביץ עם המציאות אבד. מקווים שתעבור מהר משלב ההדחקה לשלב ההפנמה. 244 אלף חברי הסתדרות אמרו את דברם. שום עתירה, הודעה, בכי, השמצה או ספין לא יבטלו העובדה שיחימוביץ הובסה בקלפי על ידי קרוב ל-250 אלף עובדים שלא רצו בה. אחרי קמפיין מלוכלך שהשמיץ עובדים, ועדים ואת מי לא - היא ממשיכה בצורה פאתטית".

(עדכון ראשון: 22:52)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחימוביץ' מצביעה בבחירות, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully