וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה זועמים על ארה"ב: "הפסיקו להדליף מחקירת הפיגוע במנצ'סטר"

גורמי מודיעין אמריקניים מעבירים מידע מפרטי החקירה לכלי התקשורת בארה"ב, בניגוד לניסיון של הבריטים לעצור את הדלפת המידע. על אף בקשותיה של לונדון, תמונות מודלפות מזירת הפיגוע פורסמו בניו יורק טיימס

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

בעוד בבריטניה מנסים להשלים את חקירת פיגוע ההתאבדות הקטלני במנצ'סטר, בארצות הברית מדליפים פרטים רגישים למורת רוחה של לונדון. אמש (רביעי) פורסמו בניו יורק טיימס תמונות מזירת הפיגוע, שהודלפו על ידי גורמי מודיעין אמריקניים שקיבלו אותן מעמיתיהם בבריטניה.

המשטרה בבריטניה מסרה הלילה כי הדלפת המידע על הפיגוע בכלי תקשורת אמריקניים פוגעת בחקירה. "גילוי בלתי-מורשה של ראיות פוטנציאליות מערער את החקירות שלנו ואת האמון של הקורבנות, העדים ובני משפחותיהם", נמסר.

שרת הפנים של בריטניה אמבר ראד זעמה על ההדלפות ואמרה כי היא הבהירה לממשל האמריקני כי "זה לא צריך לקרות שוב". עם זאת, שעות לאחר מכן, פורסמו התמונות שבהן נראה התיק שבו הטמין המחבל סלמאן עבדי את המטען העוצמתי, שהרג 22 איש, שבהם ילדים רבים, וכן חלקי מתכת ומסמרים שהוספו למטען כי להגביר את מידת הנזק.

לקריאה נוספת על הפיגוע במנצ'סטר:
בריטניה: המחבל ממנצ'סטר היה חלק מתא טרור; משפחתו נעצרה בלוב
הפיגוע במנצ'סטר: המחבל "קשור בוודאות לדאעש"; חשודים נוספים נעצרו

סלמאן עבדי, המחבל שביצע את הפיגוע במנצ'סטר, בקניון בעיר לפני הפיגוע, מאי 2017. סקיי ניוז, צילום מסך
המחבל בקניון במנצ'סטר לפני הפיגוע/צילום מסך, סקיי ניוז

תמונה אחרת הראתה את הנפץ המתוחכם שהפעיל את המטען רב העוצמה, שחיזק את המסקנות של המשטרה שלפיהן עבדי, שמוצאו מלוב, היה חלק מתא טרור נרחב יותר. שישה חשודים נעצרו עד כה בידי הרשויות בבריטניה, אחד מהם הוא אסמאעיל עבדי, אחיו של סלמאן. בלוב, שם שוהה יתר המשפחה שהתגוררה בעבר במנצ'סטר, נעצרו אביו של המחבל, רמדאן, ואחיו הצעיר האשם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זירת הפיגוע מחוץ לאולם בעיר מנצ'סטר, בריטניה, מאי 2017. ניו יורק טיימס, צילום מסך
התיק שבו הוטמן המטען/צילום מסך, ניו יורק טיימס
זירת הפיגוע מחוץ לאולם בעיר מנצ'סטר, בריטניה, מאי 2017. ניו יורק טיימס, צילום מסך
חלקי המתכת שהוספו למטען/צילום מסך, ניו יורק טיימס

לפי היחידה ללוחמה בטרור בטריפולי הבירה, האח ידע על התכניות של אחיו ותכנן פיגוע בעיר. הוא חשוד בקשרים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שקיבל אחריות על הפיגוע במנצ'סטר. גורם ביטחוני לשעבר בלוב אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי האב, שבטרם מעצרו הכחיש את מעורבות המשפחה במתקפה, היה חבר לשעבר בארגון המקושר לאל-קאעדה. המשפחה נמלטה ממשטרו של מועמר קדאפי לבריטניה בשנות ה-90, שם חיפשה מקלט מדיני.

ההדלפות האמריקניות, שהחלו עוד בשעות הראשונות שלאחר הפיגוע שאירע ביום שני, מגיעות אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדליף בעצמו מידע רגיש שקיבל מישראל במהלך פגישתו עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב.

זירת הפיגוע מחוץ לאולם בעיר מנצ'סטר, בריטניה, מאי 2017. ניו יורק טיימס, צילום מסך
הנפץ שהפעיל את המטען/צילום מסך, ניו יורק טיימס

בריאיון ל-BBC, שפורסם אתמול, אמרה שרת הפנים כי "משטרת בריטניה הייתה ברורה בכך שהיא רוצה לשלוט בזרם המידע כדי לשמור על מרכיב ההפתעה". לדבריה, "זה מרגיז כשזה מודלף ממקורות אחרים והייתי מאוד ברורה עם עמיתינו שזה לא צריך לקרות שוב". עם זאת, כשנשאלה אם ההדלפות עלולות לפגוע בחקירה, היא אמרה שהיא "לא הייתה מגזימה עד כדי כך".

אתמול החלו להתפרס בלונדון מאות חיילים, שמסייעים למשטרה באבטחת מקומות רגישים בבירה, כמו ארמון בקינגהאם ואזור הפרלמנט ולשכתה של ראש הממשלה תרזה מיי בדאונינג 10. שלשום אמרה מיי כי הכוננות בממלכה הועלתה לרמה "קריטית", הגבוהה ביותר, שמשמעותה כי מתקפה נוספת עלולה להתרחש באופן מידי.

(עדכון ראשון: 21:37)

חיילים ושוטרים בפרוסים ברחובות מנצ'סטר 24 במאי 2017. רויטרס
חיילים בריטים ושוטר ברחובות לונדון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully