וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב לאו פורש מתפקיד הרב הראשי לתל אביב בגיל 80 - בשל מגבלות החוק

24.5.2017 / 22:06

הרב ישראל מאיר לאו פורש מתפקידו לאחר שתי תקופות כהונה שארכו בסך הכול 17 שנים, ובינהן כיהן כרב הראשי לישראל. על התפקיד יתמודדו רבנים מכל רחבי הארץ, ובהם הרב הראשי הספרדי דוד יוסף. נאמני תורה ועבודה: "יש לאפשר לו להתמודד שוב"

הרב לאו - יומה התשיעי של הצעדה- עצרת בכיכר רבין יולי 2010. נמרוד סונדרס
יפרוש לאחר הארכת כהונתו פעמיים. הרב לאו/נמרוד סונדרס

הרב הראשי לעיר תל אביב יפו מזה 17 שנה, ישראל מאיר לאו, יפרוש בשבוע הבא מתפקידו בעקבות הגעתו לגיל 80 – הגיל המקסימלי שבו אפשר לכהן כרב ראשי לעיר לפי הקבוע בחוק. היום (רביעי) נפרד הרב מחברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בישיבה שהתקיימה בכותל המערבי לרגל יום ירושלים.

הרב לאו, חתן פרס ישראל למפעל חיים ויו"ר "יד ושם", כיהן במשך עשר שנים כרב הראשי לישראל ובמשך 17 שנים נוספות כרב הראשי לעיר תל אביב יפו. בנוסף, עסק בכתיבת ספרים, כשהמפורסם בהם הוא "אל תשלח ידך אל הנער", שבו סיפר על הישרדותו בשואה ביחד עם אחיו נפתלי לביא.

החוק קובע כי רב עיר שנבחר משנת 1974 יכהן עד גיל 80. ב-2007 צומצם הפער עוד יותר, ותיקון נוסף של החוק קבע כי הרבנים יופרשו כבר במלאות להם 75. לפי השינויים, הכהונה מסתיימת באופן רשמי בגיל 70, אך אם הרב מתפקד כראוי ונמצא בקו הבריאות, ניתן להאריך אותה פעמיים בחמש שנים נוספות.

עוד בוואלה! NEWS
טילרסון: טראמפ הפעיל לחץ רב על נתניהו ואבו מאזן כדי שיגיעו לפשרה
הקוסקוס אצל אבוטבול ואשת האוליגרך: כך התגלגל תיק הרצח של יורם חכם
ליצמן התערב לראשונה במשבר הדסה - והתייצב לצד הרופאים הפורשים

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה. נועם מושקוביץ
צפוי להתמודד על התפקיד. הרב דוד יוסף/נועם מושקוביץ

הפרישה פותחת את המירוץ לתפקיד רב העיר תל אביב היוקרתי, ומביאה עמה רשימת שמות ארוכה הכוללת בתוכה את הרב הראשי הספרדי דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, רב העיר באר שבע הרב יהודה דרעי, רב העיר פתח תקווה הרב מיכה לוי ועוד.

על פי התקנות לבחירת רבני עיר, חצי מהגוף הבוחר מורכב מנציגי מועצת העיר, רבע מנציגי השר לשירותי דת דוד אזולאי מש"ס ורבע מנציגי בתי הכנסת בעיר, כך שרוב ההכרעה תהיה בידיהם של ראש העירייה רון חולדאי וש"ס. בערים גדולות מכהנים לרוב שני רבנים ראשיים - רב אשכנזי ורב ספרדי, אך בתל אביב מכהן רב ראשי אחד וטרם ידוע אם יהיה אשכנזי או ספרדי.

בתנועת "נאמני תורה ועבודה" אמרו כי יש לשנות את המצב כיום, ולאפשר בעתיד לרבנים להתמודד על תפקיד רב עיר ראשי גם אחרי גיל 80. בתנועה הסבירו כי "על מנת לחזק את מעמד הרב המקומי ולחבר אותו לציבור במקום כהונתו, יש לאפשר לרבנים לעמוד לבחירה מחודשת מדי כמה שנים, בדומה לנבחרי ציבור אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully