וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוסקוס אצל אבוטבול ואשת האוליגרך: כך התגלגל תיק הרצח של יורם חכם

24.5.2017 / 20:05

החשד הראשוני היה שבעלה של האישה שעמה ניהל חכם רומן אחראי לרצח, אך בהמשך התמקדה החקירה בעבריין מנתניה - שספג עונש מאסר כבד בתיק שבו יוצג על ידי חכם. האם אחרי תשע שנים הגיעה המשטרה לפריצת דרך בתיק שהסעיר את המדינה?

צילום: ניב אהרונסון
פיצוץ מכונית העו"ד בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פיצוץ מכוניתו של חכם בתל אביב, 2008/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

11 ביוני 2008 החל כמו עוד יום שגרתי עבור יורם חכם, שהיה אז אחד הסניגורים המובילים בישראל. לאחר כמה פגישות הוא הוזמן לארוחת צהריים בנתניה, בבית אמם של האחים אסי ופרנסואה אבוטבול. על השולחן היה מונח סיר קוסקוס וחכם זכה לאירוח מכובד. בהמשך, הוא חזר למשרדו בתל אביב, ניהל כמה שיחות טלפון ולקראת השעה 18:00 הוא שוחח עם חברתו, אשתו של אוליגרך רוסי, וקבע להיפגש עמה בחוף הים. כשנכנס לג'יפ שלו, הוא הספיק לצאת מהחניון ברחוב יגאל אלון ולנסוע מטרים בודדים – עד שהופעל מטען רב העוצמה שחיסל אותו. לא היה לו כל סיכוי.

במשטרה בדקו אז שני כיוונים מרכזיים. הראשון היה קשור לרומן שניהל. לאחר ההלוויה, פגשתי את חברתו של יורם בביתה המפואר בצפון תל אביב. היא האמינה אז שמערכת היחסים בינה לבין אהובה יורם הוא המניע לרצח. במרוצת השנים, עלה מניע אחר, כספי. החוקרים עברו על רשימת הלקוחות של חכם וניסו לגלות אם מדובר בנקמה של לקוח שלא היה מרוצה מעבודתו של חכם.

עוד בוואלה! NEWS:
"אבוטבול אמר שעקר לו את העיניים": העדויות מחקירת רצח העבריין הנעדר
עבריין בכיר נעצר בחשד לרצח עו"ד יורם חכם; חיפושים אחר גופה נוספת

אסי אבוטבול חשוד ברצח עו"ד יורם חכם. דוד קורן
אסי אבוטבול/דוד קורן

במהלך החקירה, עלה גם שמו של העבריין אסי אבוטבול. הוא יוצג על ידי חכם במהלך משפט שבו נאשם בסחיטת תיירים ועולים חדשים מצרפת, שבסופו הורשע ונגזרו עליו 17 שנות מאסר. שכנים המכירים את משפחת אבוטבול, סיפרו כי הם כועסים על העונש הכבד. הוא נעצר ונחקר מאז כמה פעמים בחשד למעורבות ברצח של חכם, אך זה הסתיים בלא כלום. החוקרים לא הצליחו למצוא ראיות הקושרות את אבוטבול לפרשה.

עם תחילת העבודה על תיק 512, עם גיוס עד מדינה, עלתה שוב ההערכה כי החוקרים קרובים לפענוח הרצח של חכם - וגם למציאת גופתו של עבריין מקומי מנתניה, שנרצח בשנת 2000 וגופתו הועלמה באזור השרון. אבוטבול נשלף מכלא רימונים, והועבר לחדר החקירות של להב 433. עד המדינה סיפק עליו מידע בשתי הפרשות, אך המידע הגיע מגורמים עקיפים, ולא מעד ראיה או משותף ממשי לפשע.

חיפושים אחר גופה בנתניה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
חיפושים אחרי גופת העבריין בנתניה, היום/שלומי גבאי

המשטרה אף חקרה את אמו של אסי ועצרה את אשתו, ובית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרו שלוש פעמים בעקבות זאת. ואולם, בפרקליטות ובמשטרה הבינו כי לא ניתן לגבש כתב אישום נגד אבוטבול והם שוב היו בפני שוקת שבורה והיו חסרים את החלק האחרון להשלמת הפאזל המורכב.

לאחרונה חוזק צוות החקירה, שחלקו הוחלף. החוקרים החדשים בתיק למדו את כל מה שנאסף במהלך השנים, בחנו כל עדות וכל ממצא. על רקע זה חודשה גם הפעילות המודעינית, שככל הנראה הביאה לפריצה הדרך בתיק שהוגדר אסטרטגי במשטרה ונחקר כאילו נפתח רק אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully