וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: המחבל ממנצ'סטר היה חלק מתא טרור; משפחתו נעצרה בלוב

המשטרה סבורה כי סלמאן עבדי לא פעל לבדו, וכי שותפיו עדיין חופשיים. פרט לאח אחד העצור בבריטניה, אח נוסף שלו ואביו נעצרו בלוב. לפי הרשויות בטריפולי, האח היה מודע לפרטי התכנית ורקם פיגוע בעיר

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

משטרת בריטניה הודיעה היום (רביעי) כי היא סבורה שהפיגוע במנצ'סטר בוצע על ידי תא טרור, ולא פעולת יחיד של מחבל המתאבד. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי החשש הוא ששותפיו של סלמאן עבדי בן ה-22, שהיה מוכר לרשויות, טרם נתפסו וכי דרושה מומחיות רבה להכנת המטען שהרג 22 בני אדם, בהם ילדים רבים וגם שוטר. ארבעה חשודים נמצאים במעצר, בהם אחיו של המחבל, אסמאעיל.

בטריפולי, בירת לוב שבה שוהה משפחת המחבל, נעצרו אביו של המחבל רמדאן, ואחיו הצעיר האשם. לפי דובר הכוח המקומי ללוחמה בטרור, האח, שנעצר אתמול בערב בחשד לקשרים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) היה מודע לכל פרטי התכנית של סלמאן ותכנן להוציא לפועל פיגוע בטריפולי עצמה. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע במנצ'סטר, אחד הקטלניים בתולדות הממלכה.

עוד על הפיגוע
הפיגוע במנצ'סטר: המחבל "קשור בוודאות לדאעש"; חשודים נוספים נעצרו
"חסר בית אך לא חסר לב": במנצ'סטר מוקירים תודה לגיבורי הפיגוע

חיילים ושוטרים בפרוסים ברחובות מנצ'סטר 24 במאי 2017. רויטרס
כוננות גבוהה בממלכה. חייל ושוטר ברחובות לונדון/רויטרס

לפני שנעצר, הכחיש האב את מעורבותו של בנו ושל משפחתו בפיגוע. הוא אמר לסוכנות הידיעות אי-פי הוא כי שוחח עם סלמאן לפני חמישה ימים, וכי הוא התכונן לנסיעתו לערב הסעודית ונשמע "כרגיל". לדבריו, סלמאן ביקר במדינה לפני חודש וחצי. "אנחנו לא מאמינים בהרג חפים מפשע. זה לא אנחנו", סיפר האבא מטריפולי, בירת לוב. הוא הוסיף כי סלמאן תכנן להגיע מערב הסעודית ללוב כדי להעביר את חודש הרמדאן עם משפחתו. עם זאת, גורם ביטחוני לובי לשעבר אמר לאי-פי כי האב רמדאן היה חבר בארגון לובי שהיה קשור לאל-קאעדה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
זירת הפיגוע מחוץ לארנה בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 23 במאי 2017. רויטרס
זירת הפיגוע במנצ'סטר, אתמול/רויטרס

שר הפנים של צרפת ז'ראר קולום חשף היום כי המחבל שהה בסוריה בעבר. לדברי קולום, בריאיון לרשת BFMTV, המידע על שהותו בסוריה הגיע ממקור משותף בין הצרפתים והבריטים. הוא הוסיף כי "בכל מקרה, יש לו קשרים מוכחים לדאעש".

אמש הכריזה ראש הממשלה תרזה מיי כי רמת הכוננות בבריטניה הועלתה ל"קריטית", הרמה הגבוהה ביותר בחומרתה, שמשמעותה כי מתקפת טרור נוספת תיתכן בטווח הזמן המידי. ההחלטה, שאותה קיבל שירות הביון הפנימי MI5, הגיעה בעקבות החשש שסלמאן לא פעל לבדו, כפי שסברו תחילה הרשויות.

היא הורתה על פריסת חיילים ברחובות הערים הגדולות, כדי שיסייעו לשוטרים לאבטח מקומות רגישים. היום נפרסו 984 חיילים בלונדון, והוצבו בסמוך לארמון בקינגהאם, אזור הפרלמנט בווסטמיניסטר, דאונינג 10 ובסמוך לשגרירויות.

בנוסף ל-22 ההרוגים, בהם ילדה בת שמונה ושוטר, עוד 64 איש נפצעו, 20 מהם עוד מאושפזים במצב אנוש.

(עדכון ראשון: 17:32)

חיילים ושוטרים בפרוסים ברחובות מנצ'סטר 24 במאי 2017. רויטרס
חיילים ושוטרים בפרוסים ברחובות מנצ'סטר 24 במאי 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully