וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על תיק הצוללות: "אין ספק שבפרשה הזו הייתה שחיתות כבדה"

יעקב אילון

24.5.2017 / 16:41

שר הביטחון לשעבר הבהיר בריאיון לוואלה! TALK עם יעקב אילון כי הוא "בהחלט מצפה שראש הממשלה ייחקר". לדבריו, ההודעה שנמסרה מהמועצה לביטחון לאומי "היא אמת – אבל היא רק חצי אמת"

עורכת ווידאו: נועה לוי

שר הביטחון משה יעלון אמר היום (רביעי) בריאיון לתכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון כי החומר שעליו העיד בפרשת כלי השיט מחייבת חקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר כי הוא "בהחלט" מצפה שנתניהו ייחקר בפרשה, שעניינה הטיה לכאורה של מכרז לרכש ספינות מגן, כך שיתאים לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". הוא הוסיף: "אין לי ספק שבפרשה הזאת הייתה שחיתות כבדה".

לטענתו של יעלון, "מאחר ואני לא עד יחיד - אנשי משרד הביטחון והצבא מכירים את העניין - אפשר לשווק לציבור חלקי אמיתות". הוא הוסיף כי הודעת המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), שבה הובהר כי הרכישה בוצעה בתיאום עם משרד הביטחון "היא אמת - אבל היא רק חצי אמת". עם זאת, הוא סירב לפרט ורק אמר כי "לא ניכנס לפרטים, וניתן למשטרה להשלים את החקירה".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון: "חסמתי בגופי את עסקת הצוללות – שחודשה אחרי שעזבתי"
יעלון: אם לא יוגשו כתבי אישום בפרשת כלי השיט – אחשוף הכול
יעלון בביקורת על השר ליברמן: "אין לו סבלנות לקבינט, אני מודאג"

משה בוגי יעלון וואלה טוק - קטע לקידום. צילום: ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"מבחינתי התמונה ברורה". יעלון, היום/מערכת וואלה!, צילום: ראובן קסטרו

"איני רוצה לחבל בחקירה, אבל די ברור לי, בעיקר נוכח מידע שנוסף לאחר שנאלצתי לעזוב את התפקיד - התפטרתי, אבל נאלצתי לעזוב את התפקיד - שהסוגיה הזו היא סוגיה שיוצרת משבר עמוק ביני לבין ראש הממשלה בפברואר 2016", הסביר יעלון, "במאי אני מגיע למצב שבו אני מבין שאני מכשול, וצריך להתפטר נוכח זה שרוצים להחליף אותי. זמן קצר לאחר שאני מסיים את התפקיד העסקה למעשה מתחדשת".

לדבריו, "אני ממתין לזה שהחקירה תושלם. אין לי ספק שזה מחייב כתבי אישום, וכפי שאמרתי במידה ולא יהיו כתבי אישום, אצא למערכה ציבורית בעניין ואספר הכול". יעלון הבהיר: "מבחינתי התמונה ברורה, אני אומר את זאת בצער רב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בוגי יעלון באולפן וואלה טוק 24 במאי 2017. ראובן קסטרו
"הבנתי שאני מכשול, וצריך להתפטר". יעלון, היום/ראובן קסטרו

לפני כשבוע איים יעלון לפרסם את כל הידוע לו בנוגע לעסקת רכש כלי השיט מגרמניה, אם לא יוגשו כתבי אישום בפרשה, הידועה כתיק 3000. "העדתי במשטרה ומסרתי לחוקרי הפרשה את כל המידע שברשותי, באחריות וביושר. הדברים מדברים בעד עצמם ומוטב למעורבים לא לשדר פאניקה ולחץ אלא להתמודד עם העובדות החמורות", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו, לאחר פרסום בנושא בחדשות 2. נתניהו עצמו אינו חשוד בפרשה, אך עורך דינו דוד שמרון נחקר בחשד להטיית המכרז.

מלשכת ראש הממשלה נמסר אז בתגובה כי טענותיו של יעלון "הם הבל הבלים ורעות רוח. שקריו הגסים יתבררו ככאלה בהקדם". עוד נמסר כי "משרד המשפטים פרסם הודעה רשמית, על דעת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, לפי ראש הממשלה כלל אינו חשוד בפרשה 3000. מוטב לבוגי שיחפש לעצמו דרכים אחרות לעבור את אחוז החסימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully