וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין בכיר נעצר בחשד לרצח עו"ד יורם חכם; חיפושים אחר גופה נוספת

24.5.2017 / 10:40

תשע שנים לאחר שנהרג בפיצוץ רכבו, חודשה חקירת חיסול עורך הדין הפלילי שנתקלה עד כה במבוי סתום. בעבר נעצר אסי אבוטבול בחשד למעורבות, אך שוחרר מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. אחיו של חכם: "ידענו שהתיק יפוענח בעזרת פרשה אחרת"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניב מעוז

עבריין בכיר נעצר לאחרונה בחשד למעורבות ברצח עו"ד יורם חכם, שנהרג בפיצוץ מכוניתו בתל אביב ב-2008. בית משפט השלום בראשון לציון אסר היום (רביעי) לפרסם את יתר הפרטים החדשים בחקירה.

במסגרת חקירת הפרשה, מחפשת המשטרה בנתניה אחר גופה של אדם הנעדר זה שנים, שעל פי החשד נרצח אף הוא. לפי הערכות, הגופה היא של עבריין מאזור נתניה, שבתקופת היעלמותו היה חשש כי ינסה לפגוע בעבריין החשוד ברצח עו"ד חכם. החיפושים נערכים ב"בריכת דורה", שלולית חורף בעיר.

לפני כשנתיים נעצר העבריין אסי אבוטבול בחשד למעורבות ברצח חכם, יחד עם אשתו, אך השניים שוחררו כעבור שבועות ספורים. על פי החשד, אבוטבול הסתכסך עם חכם על רקע כספי, לאחר שדרש לקבל בחזרה סכום כסף ששילם לו על תיק שבו הורשע לבסוף, ונענה בסירוב.

חיפושים אחר גופה בנתניה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
החיפושים אחר הגופה בנתניה/שלומי גבאי
חיפושים אחר גופה בנתניה, 24 במאי 2017. שלומי גבאי
החיפושים בנתניה/שלומי גבאי

מעצרים נוספים שבוצעו בפרשה הסתיימו ללא הגשת כתב אישום, מכיוון שלא נאספו ראיות חזקות מספיק נגד איש מהחשודים בהם גם אמיר וגיא אילוז, ואלי אריש. חקירת הרצח נכללה בתיק 512, שעסק בחשדות נגד שורה של אנשי פשיעה. עורך דינם של אילוז ואריש, מיכאל עירוני, אמר עם שחרורם כי "מתחילת הדרך טענו מרשיי שאין להם יד ורגל בפרשה ואכן הם שוחררו. אני שמח שהם שוחררו לביתם".

חכם, עורך דין פלילי בכיר, נרצח ב-11 ביוני 2008, כשמטען רב עוצמה שהוצמד לג'יפ שלו התפוצץ בעת נסיעה ברחוב יגאל אלון בתל אביב והרג אותו במקום. הוא היה בן 53, גרוש ואב לארבע בנות.

אחיו אמרו הבוקר בשיחה עם וואלה! NEWS, בתגובה למעצר: "דווקא עכשיו, שבוע לפני שנעלה לקברו של יורם, המשטרה עצרה חשוד ברצח אחינו. זו מבחינתנו סגירת מעגל ונחמה שנדע מי רצח את יורם. אנו סומכים על המשטרה ומחזקים אותה על שהיא ממשיכה לחקור את הרצח".

פיצוץ מכונית העו"ד בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
זירת הרצח של יורם חכם, יוני 2008/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הארכת מעצר לאסי אבוטבול, בית משפט השלום ראשון לציון, מאי 2015. מגד גוזני
נעצר בעבר בחשד לרצח עו"ד חכם. אסי אבוטבול/מגד גוזני

בני המשפחה נאבקו לאורך השנים לקדם את החקירה, ופנו במכתבים ליועץ המשפטי לממשלה ולראש אגף החקירות לשעבר יואב סגלוביץ, שהוביל את תיק החקירה. "ידענו במשך כל השנים שהמשטרה חוקרת את הפרשה", אמר האח יהודה, "ידענו שבסוף התיק הזה יפוענח על ידי כך שפרשה אחרת תביא לפענוח התיק הזה, שיצוץ משהו או מישהו שיוביל את החוקרים למבצעי הרצח של אחי. שמישהו יגיד 'הייתי מעורב ברצח'".

"אנחנו שמחים שיש סגירת מעגל ויש לנו לפחות ידיעה מי עומד מאחורי המעשה של הרצח. אנחנו בהחלט מופתעים מזהותו של האיש שלא ידענו שהוא ביצע את המעשה", הוסיפו האחים.

(עדכון ראשון: 9:02)

רצח עו"ד יורם חכם בפיצוץ מכוניתו, יוני 2008. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
רכבו של חכם, אחרי שנרצח/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully