וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היחסים עם ישראל טובים": הודעות מטעם אמיר קטאר עוררו סערה

התבטאויות שנויות במחלוקת שאמר כביכול אמיר קטאר, בגנות ממשל טראמפ ולטובת איראן - "כוח אזורי חשוב", חמאס - "הנציג הלגיטימי של העם הפלסטיני", וחיזבאללה, פורסמו בסוכנות הידיעות הרשמית. הרשויות הכחישו בתוקף: "האקרים פרצו לאתר"

אמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני. AP
"לא כדאי לטפח עוינות כלפי איראן". א-ת'אני/AP

התבטאויות חריגות שיוחסו לאמיר קטאר, תמים בן חמד א-ת'אני, פורסמו הלילה (רביעי) באתר סוכנות הידיעות הקטארית ועוררו סערה. בין היתר, השליט הערבי צוטט באומרו כי "קיימת מתיחות בין קטאר לבין ממשלו של טראמפ", כי "לא כדאי לטפח עוינות כלפי איראן" ואף כי יחסי מדינתו עם ישראל "טובים".

הרשויות בקטאר מיהרו להכחיש בתוקף את הדברים, שנאמרו לכאורה על ידי השליט אתמול בנאומו בפני בוגרי קורס קצינים. על פי הטענות בדוחא, האקרים פרצו לאתר של סוכנות הידיעות הרשמית ופרסמו שם את ההצהרות בשמו של א-ת'אני, אולם דברים אלה כלל לא נאמרו על ידיו.

עוד בוואלה! NEWS:
לצד ניצחון הנשיא רוחאני, הרפורמיסטים כבשו גם את טהראן
שלום ומתינות דתית? קודם שסעודיה תחדל מלערוף ראשי "כופרים"
איראן עונה לארה"ב: "מוכרת נשק לטרוריסטים במזרח התיכון"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמיר קטאר שייח תמים בן חמד א-ת'אני, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
"איראן מבטיחה את היציבות האזורית". טראמפ וא-ת'אני בקטאר, השבוע/רויטרס

בין היתר, התייחס א-ת'אני לכאורה לביקור נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במזרח התיכון ואמר כי "קטאר זכתה לחוסר צדק מצד הנשיא, שקישר אותה לטרור ומחק את מאמציה ליצור יציבות באזור". ברקע הדברים הקשים שאמר טראמפ כלפי איראן, שנחשבת לקרובה למשטר הקטארי, פורסם מפיו של א-ת'אני כי "איראן היא כוח אזורי ואסלאמי חשוב, שלא ניתן להתעלם ממנו. איראן מבטיחה את היציבות האזורית".

בנוסף לכך, הפרסומים הביעו ביקורת על עסקת הנשק שנחתמה בין ערב הסעודית לארצות הברית, וטענו כי היא "מחריפה את המתיחות באזור". המשטר הקטארי, שנוקט קו מדיניות מנוגד לזה של מרבית מדינות המפרץ השכנות, קרא גם, על פי הפרסומים שהוכחשו, למשטרים במצרים, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות "לשקול מחדש" את יחסם אל דוחא.

יתרה מכך, ארגון חמאס שרבים מבכיריו שוהים בקטאר, והנסיכות אף מממנת חלק נכבד מפעילותו, תואר לכאורה על ידי האמיר כ"נציג הלגיטימי של העם הפלסטיני", והוא הוסיף כי קיים "קשר מתמשך" עם ישראל ו"מגעים לשלום" בין ישראל לחמאס. גם חיזבאללה תואר כ"ארגון התנגדות" לגיטימי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully