וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע במנצ'סטר: כוננות שיא בבריטניה; כוחות צבא יוצבו בערים

שאול אדר, שליח וואלה! NEWS למנצ'סטר, וסוכנויות הידיעות

24.5.2017 / 0:05

פחות מ-24 שעות לאחר פיגוע ההתאבדות הודיעה מיי כי רמת הכוננות הוגברה לחמורה ביותר, ושמשמעות הדבר שקיים "איום מידי" מפני מתקפות נוספות. רמת כוננות "קריטית" הוכרזה לאחרונה ב-2007. "אנחנו ננצח"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הכריזה אמש (שלישי) על העלאת רמת הכוננות במדינה מ"חמורה" ל"קריטית", פחות מ-24 שעות לאחר פיגוע ההתאבדות שהכה במנצ'סטר והביא למותם של 22 בני אדם. מיי הבהירה כי משמעות הדבר היא כי קיים "איום מידי" למתקפות טרור נוספות על אדמת בריטניה.

בהודעה שמסרה ממעונה הרשמי הוסיפה מיי כי כעת, כוחות צבא ייפרסו במרכזי הערים ובאירועים ציבוריים על מנת לשמור על ביטחונם של האזרחים. כמו כן, ראשת הממשלה שבה והדגישה כי נבדק החשד שהמפגע, שנהרג בעצמו בזירת הפיגוע ב"מנצ'סטר ארנה", פעל יחד עם "רשת נרחבת יותר" של פעילים. היא סיימה במסר לאזרחים: "אנחנו ננצח".

מיי אישרה כי המחבל הוא סלמאן עבדי, בן 22. במהלך היום נעצר צעיר בן 23 בחשד למעורבות בפיגוע, בסמוך לבית שבו התגוררה בעבר המשפחה. לפי רשת NBC, מדובר באחיו של המחבל, אסמאעיל. הרשויות הבהירו כי נמשכת החקירה לאיתור חשודים אפשריים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא ניכנע לרוצחי ילדים": לאחר הפיגוע, מנצ'סטר שומרת על ראש מורם
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע במנצ'סטר: "מטען בלב הצלבנים"
טבח הילדים במנצ'סטר: בין ההרוגים - סופי בת השמונה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סלמאן עבדי, על פי העיתון הבריטי "סאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, 23 במאי 2017. רויטרס
עדיין נבדק החשד שהמחבל פעל עם גורמים נוספים. מיי, היום/רויטרס

על פי סוכנות ביטחון הפנים של בריטניה, MI5, רמת כוננות "קריטית" היא החמורה ביותר הקיימת, וסיווג רמת הכוננות מפני טרור נקבעת על ידי סוכנויות הביון הבריטיות. הפעם האחרונה שבה הוכרזה כוננות שיא במדינה הייתה בחודש יוני 2007, אז התגלו כמה מכוניות תופת בלונדון, שנוטרלו מבלי שהתפוצצו.

לפי גורמים אמריקניים, עבדי הגיע לעיר שבצפון אנגליה ברכבת מלונדון הבירה, בטרם התפוצץ בתום הופעתה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. לפי דיווח בעיתון הבריטי "טלגרף", עבדי נולד במנצ'סטר להורים שנמלטו לממלכה ממשטרו של מועמר קדאפי. ככל הידוע, הם התמקמו בלונדון בטרם עברו למנצ'סטר, שם הם חיו בעשור האחרון.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע בהודעה רשמית, אולם הרשויות בלונדון טרם אימתו כי קיים קשר כלשהו לארגון העולמי. אחרי הפיגוע, פשטה המשטרה על דירתו של עבדי, שם ביצעה פיצוץ מבוקר. מלבד ההרוגים, בהם סופי רוז רוסו, ילדה בת שמונה שהגיעה לצפות בהופעה, 59 בני אדם נפצעו.

כוחות משטרה במנצ'סטר שבבריטניה לאחר הפיגוע בהופעה בארנה, מאי 2017. רויטרס
כוחות משטרה במנצ'סטר, אתמול/רויטרס
כוחות משטרה במנצ'סטר שבבריטניה לאחר הפיגוע בהופעה בארנה, מאי 2017. רויטרס
כוחות משטרה במנצ'סטר, אתמול/רויטרס

דיון ביטחוני ראשון שנערך אתמול בהובלת מיי הסתיים בהותרת רמת הכוננות הקודמת על כנה, אולם בדיון השני שהסתיים בשעות הערב המאוחרות הוחלט על העלתה. מוקדם יותר אתמול, מיי מסרה הצהרה מחוץ למעונה בדאונינג 10 שבלונדון, ואמרה כי "זאת אחת ממתקפות הטרור הנוראיות ביותר שחווינו מאז ומעולם". זמרת הפופ האמריקנית גרנדה, מצדה, עצרה את מסע ההופעות שלה ומסרה כי היא "שבורה ומצטערת".

פיגוע מחוץ לארנה בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 23 במאי 2017. רויטרס
מפגינים מחוץ לזירת הפיגוע, אתמול/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופי רוז רוסו, בת שמונה שנהרגה בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
צעירים מחוץ לזירת הפיגוע/GettyImages
זירת הפיגוע מחוץ לארנה בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 23 במאי 2017. רויטרס
צוותי זיהוי פלילי בזירת הפיגוע במנצ'סטר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully