וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר: "המחבל הגיע ברכבת מלונדון, מוצאו מלוב"

23.5.2017 / 19:54

המשטרה אישרה כי המחבל הוא סלמאן עבדי, בן 22. לפי גורמים אמריקניים, הוא עשה את הדרך לעיר ברכבת, אז התפוצץ מחוץ למופע ורצח 22 איש, בהם ילדים רבים. לפי דיווחים, אחיו הוא הצעיר בן ה-23 שנעצר בחשד למעורבות בפיגוע

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

המחבל שביצע את הפיגוע מחוץ לאולם במנצ'סטר הוא סלמאן עבדי, בן 22 - כך אישרה הערב (שלישי) המשטרה. לפי גורמים אמריקניים, הוא הגיע לעיר שבצפון אנגליה ברכבת מלונדון הבירה, בטרם התפוצץ בתום הופעתה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. 22 בני אדם נהרגו, ועוד 59 איש נפצעו, בהם ילדים רבים.

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע, אך בלונדון טרם אימתו זאת. לפי הטלגרף, עבדי נולד במנצ'סטר להורים שנמלטו לממלכה ממשטרו של מועמר קדאפי. ככל הידוע, הם התמקמו בלונדון בטרם עברו למנצ'סטר, שם הם חיו בעשור האחרון. אחרי הפיגוע, פשטה המשטרה על דירתו, שם ביצעה פיצוץ מבוקר.

עוד על הפיגוע במנצ'סטר
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע במנצ'סטר: "מטען בלב הצלבנים"
טבח הילדים במנצ'סטר: בין ההרוגים - סופי בת השמונה
מיי: "הפיגוע במנצ'סטר אחד הנוראיים בהיסטוריה שלנו"; חשוד נעצר

זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
צעירים יוצאים מהאולם ב"מנצ'סטר ארנה", הלילה/GettyImages

בנוסף לכך, המשטרה עצרה במהלך היום צעיר בן 23 בחשד למעורבות בפיגוע, בסמוך לבית שבו התגוררה בעבר המשפחה, מה שהוביל לספקולציות שייתכן כי מדובר באחיו של עבדי, אסמאעיל.

"אני יכול לאשר שהאדם שביצע את הפיגוע המזעזע הלילה הוא סלמאן עבדי, בן 22", אמר מפקד משטרת מנצ'סטר, אין הופקינס, שסירב לפרט מעבר לכך בשלב זה. הוא אמר בדומה להצהרות קודמות שנמסרו היום מטעם המשטרה והרשויות שעדיין לא ברור אם הוא פעל לבדו או היה חלק מתא נרחב יותר.

"זאת אחת ממתקפות הטרור הנוראיות ביותר שחווינו מאז ומעולם", אמרה ראש הממשלה תרזה מיי במהלך הצהרה מיוחדת שמסרה עם תום דיון ביטחוני מיוחד בדאונינג 10. "פחדנותו של התוקף עמדה מול אומץ לבם של רשויות החירום ושל תושבי מנצ'סטר".

הכוננות בממלכה תישאר ברמתה השנייה בחומרתה, שמשמעותה סבירות גבוהה למתקפות טרור. ברקע המתח הרב, כמה שעות לאחר הפיגוע פונה מרכז מסחרי מרכזי במנצ'סטר, אחרי שעדי ראיה דיווחו על פיצוץ. אדם אחד נעצר בסיום התקרית, שלפי המשטרה לא הייתה קשורה לפיגוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פיגוע מחוץ לארנה בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 23 במאי 2017. רויטרס
עצרת הזדהות עם קורבנות הפיגוע במנצ'סטר מחוץ לאולם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully