וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצד ניצחון הנשיא רוחאני, הרפורמיסטים כבשו גם את טהראן

23.5.2017 / 21:12

המחנה השמרני באיראן ספג מכה נוספת, גם בבחירות המקומיות בעיר הבירה, שם הצליחו לגרוף הרפורמיסטי את כל המושבים. הם רשמו הישגים גם בערים אחרות ברחבי המדינה. "אנשים עייפים מהממסד השמרני"

צילום: רויטרס

תומכי המחנה הרפורמיסטי באיראן גרפו את כל 21 המושבים בבחירות המקומיות בבירה טהראן, במקביל לניצחונו של הנשיא המתון חסן רוחאני וזכייתו בכונה שנייה בסוף השבוע - כך מסרו אתמול (שני) הרשויות. זאת הפעם הראשונה שבה המחנה הרפורמיסטי מצליח לזכות בכל המושבים בעיריית טהראן מאז החלו הבחירות המקומיות ב-1999. הרפורמיסטים רשמו הישגים גדולים בערים גדולות אחרות ברפובליקה האסלאמית.

המועמד שזכה ברוב הקולות בטהראן היה מוחסן האשמי רפסנג'אני, בנו של הנשיא לשעבר, שמת בתחילת השנה. משמעות התוצאות היא שהרפורמיסטים יוכלו להחליף את ראש העיר הנוכחי מוחמד באגר קאליבאף, שהיה מועמד לנשיאות בטרם פרש מהמרוץ והעביר את תמיכתו למועמד השמרני איברהים ראיסי, שהובס בידי רוחאני.

"הם עייפים מסגנון הניהול של השמרנים ב-40 השנה האחרונות", הסביר סורוש פרדיהאן, פרשן פוליטי מטהראן שתומך ברפורמיסטים. "אנשים הצביעו למען הרפורמיסטים כדי שיהפכו את חייהם לשמחים יותר".

על אף שסמכויות המועצות נוגעות פנימיות, השליטה הגוברת של הרפורמיסטים במועצות המקומיות מצביעה על שינוי אטי בדרך שבה הממשלה באיראן פועלת ועל חוסר שביעות רצון גובר מהממסד הדתי. הרשויות המקומיות בוחרות את ראשי העיר או העיירה ומחליטות בסוגיות הקשורות לתקציב ולמיזמי פיתוח, ומפקחות על הפעילות התרבותית והדתית בשטחן.

עוד על הבחירות באיראן
רוחאני בנאום ניצחון: "איראן בחרה בנתיב ההידברות עם העולם"
הבחירות באיראן: רוחאני הביס את יריבו השמרן וזכה בכהונה שנייה

תומכי הנשיא חסן רוחאני חוגגים את ניצחונו בבחירות לנשיאות איראן, 20 במאי 2017. רויטרס
תומכי רוחאני חוגגים את הניצחון בבחירות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully