וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ברחבת הכותל המערבי: "על ירושלים צריך להתעקש"

23.5.2017 / 18:58

הנשיא אמר באירוע חגיגי לציון יובל למלחמת ששת הימים כי "ירושלים היא לבו של עם ישראל". איזנקוט הצדיע ללוחמי "חטיבות איחוד העיר", וקרא: "חמישה עשורים עברו, אך דבר אחד לא השתנה - האחריות והמסירות של הלוחם הישראלי"

צילום: ארכיון המדינה, עריכה: ניב מעוז

טקס לציון 50 שנים למלחמת ששת הימים נערך היום (שלישי) ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ובכירים נוספים. כמו כן, בטקס משתתפים נציגי שלוש החטיבות שהוגדרו כחטיבות איחוד העיר - חטיבה 55, "חוד החנית", חטיבה 10, "הראל" וחטיבה 16, "חטיבה ירושלמית".

הנשיא ריבלין קרא בנאומו כי "על ירושלים צריך להתעקש". לדבריו, "ירושלים היא לבו של עם ישראל, והכותל הוא לבה של ירושלים". הוא סיים את נאומו בציטוט המוכר: "שישו את ירושלים, גילו בה כל אוהביה".

עוד בוואלה! NEWS:
אנדרטה לזכרו של לוחם שנפל במלחמת ששת הימים נופצה בירושלים
"מה יהיה על הערבים?": השאלות שעלו בקבינט אחרי ששת הימים
משוריינים חרוכים ותיירים נרגשים: הרגעים הראשונים בצבע אחרי המלחמה

נשיא המדינה נשא דברים בטקס לציון יובל למלחמת ששת הימים ולאיחוד העיר ירושלים 23 במאי 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"הכותל הוא לבה של ירושלים". ריבלין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הרמטכ"ל איזנקוט סיפר כי "לפני יובל שנים, ברגעים לאחר שחרור הכותל, ברחבה שהייתה עדיין צרה, נעמדו חיילי צה"ל, משחררי ירושלים. העם כולו עמד נפעם ורבים אף בכו לשמע הבשורה על כיבוש העיר העתיקה". הוא פנה ללוחמי החטיבות והצדיע להם.

"אתם זוכרים היטב את השמחה הגדולה ואת תחושה הגאווה שבניצחון, וכואבים את מחיר הדמים ששילמתם בקרבות הקשים", הוסיף איזנקוט, ששיבח "הרוח של אהבת המולדת, הרעות ואומץ הלב, שהניחו את היסודות לדמותו של הלוחם הישראלי".

לדבריו, "חמישה עשורים עברו מאז מלחמת ששת הימים, המזרח התיכון משנה את פניו, והאיומים פושטים ולובשים צורה; צה"ל מתעצם ומתאים את עצמו לאתגרי העתיד, אך דבר אחד לא השתנה – האחריות והמסירות של הלוחם הישראלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא המדינה נשא דברים בטקס לציון יובל למלחמת ששת הימים ולאיחוד העיר ירושלים 23 במאי 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"העם כולו עמד נפעם". האירוע בכותל המערבי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
נשיא המדינה נשא דברים בטקס לציון יובל למלחמת ששת הימים ולאיחוד העיר ירושלים 23 במאי 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"היסודות לדמותו של הלוחם הישראלי". ריבלין ולוחמי החטיבות, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בהמשך הערב, יארח הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה אירוע חגיגי לציון יובל לאיחוד ירושלים, "שרים לך ירושלים", בגינת בית הנשיא. במהלך האירוע ישירו אמנים רבים שירים שנכתבו על העיר. בין המשתתפים, מלבד השרים זאב אלקין ומירי רגב, הזמרים מירי מסיקה, עידן עמדי, נסרין קדרי, איציק קלה ודיאנה גולבי.

בתחילת השבוע אמר ריבלין, בפתיחת אירועי היובל לאיחוד ירושלים, כי "ירושלים איננה בעיה, ירושלים היא הפתרון. ישנם חולמי פתרונות מדיניים המנסים לעשות 'משפט שלמה' לירושלים, לחתוך את העיר איברים-איברים". לדבריו, "מי שמדבר על ירושלים כמנתח, מי שמדבר על ביתורה של העיר, מביא עליה ועל תושביה אסון, ומחזיר אותה לימי שפלותה ועליבותה".

"על ממשלת ישראל ועיריית ירושלים, לקבל החלטה אמיצה ונחושה להתחיל במסע הארוך של איחוד העיר הלכה למעשה", הבהיר אז הנשיא. "בחלוף חמישים שנה, עלינו לשלב כוחות ליצירת תכנית רב שנתית לאיחודה של העיר".

(עדכון ראשון: 18:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully