וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "טראמפ לא נאם בכנסת - כי חששנו מהפרעות של ח"כים"

יו"ר הכנסת אמר כי האפשרות של ביקור הנשיא במשכן ירדה מהפרק "רק בגלל ח"כים ש-20 שניות של תהילה מדומה חשובה להם". במחנה הציוני קראו לקידום חזון טראמפ לשלום, ודרעי טען כי "הברית חזקה מתמיד". וגם: חזן מסכם יממה מאז הסלפי

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חשף היום (שלישי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ היה אמור לשאת את נאומו המרכזי במהלך הביקור שהסתיים היום במשכן הכנסת. עם זאת, לפי דבריו בפני מליאת הכנסת, אפשרות זו נדחתה לאחר שבירושלים לא הצליחו להתחייב לנאום ללא הפרעות.

בדבריו, טען אדלשטיין כי "רק בגלל חמישה חברי כנסת ש-20 שניות של תהילה מדומה חשובה להם יותר מכבודה של הכנסת, מליאת הכנסת הייתה היום ריקה. עצוב, אבל זאת המציאות". הוא הבהיר: "מי ייתן ויהיה זה חומר למחשבה לכמה מנבחרי הציבור, לא לעובדים המסורים".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר 28 שעות: הנשיא טראמפ סיים את ביקורו הראשון בישראל
"איראן קוראת להשמיד את ישראל. לא עם דונלד טראמפ!": נאום הנשיא המלא
נחמה ריבלין התרגשה ממלניה טראמפ: "מקסימה - מבפנים ומבחוץ"

ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. רויטרס
"מי ייתן ויהיה זה חומר למחשבה לכמה מנבחרי הציבור". טראמפ במוזיאון ישראל, היום/רויטרס

"עד אתמול לא העזתי לומר את זה, עד שהגיעה המשלחת האמריקנית", הוסיף יו"ר הכנסת. בהמשך, הוא הבהיר בחשבון הטוויטר שלו: "הנושא של נאום טראמפ בכנסת עלה כאופציה ראשונה בדיונים אך הובהר לצוות הנשיא, שלא יכולים להבטיח נאום ללא הפרעות, ובזה זה ירד מסדר היום. חבל!".

חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו. "יו"ר הכנסת אישר זה עתה את ההנחה שלי", כתב שי. הוא הוסיף כי "טראמפ ויתר על נאום בכנסת מחשש לקריאות ביניים ולהפרעות. חבל מאד. זה היה המקום הראוי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
המראת דונלד טראמפ מישראל, נמל התעופה בן גוריון, תל אביב 23.5.17. לירון מולדובן
"נתניהו יזכה לרשת ביטחון איתנה מצד המחנה הציוני". הפרידה מטראמפ בנתב"ג, היום/לירון מולדובן

בנאומו, שנישא לבסוף במוזיאון ישראל בירושלים, הדגיש טראמפ את "הקשר החזק בין ארצות הברית וישראל". הוא הוסיף כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני "לא יכול להימשך. אפשר להתגבר על המחלוקת ולמצוא מכנה משותף, כדי להפוך את העתיד של האזור הזה לטוב יותר". לדבריו, "השינוי חייב להגיע מבפנים. עלינו לבנות קואליציה של שותפים במלחמה בקיצונים, שרוצה לספק לילדים שלנו עתיד מלא תקווה במזרח התיכון".

"אני מחויב אישית לעזור לפלסטינים ולישראלים להגיע להסכם שלום", הבהיר הנשיא האמריקני. "הייתה לי פגישה עם אבו מאזן – ואני יכול להגיד שהפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום. בפגישה עם חברי הטוב בנימין, אני יכול להגיד שגם הוא מושיט יד לשלום, ורוצה שלום". הוא הוסיף כי "עשיית שלום לא תהיה קלה, שני הצדדים יצטרכו להגיע להחלטות קשות. אבל עם נחישות, פשרה ואמונה, אפשר להגיע להסכם".

ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. נועם מושקוביץ
"איך יראה השלום, אם לא מוזכר פתרון שתי המדינות?". טראמפ ביד ושם/נועם מושקוביץ

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הגיב לנאום הנשיא, וטען כי "טראמפ הניח חזון של ביטחון ושלום, ועל ממשלת ישראל לתרגם אותה למעשים". לדבריו, הנאום "מבטא דאגה לניצול ההזדמנות לשלום עם שכנינו מריאד ועד רמאללה". הוא הסיף כי "התכנית היחידה ששומרת על רוב יהודי ועל הביטחון היא היפרדות לשתי מדינות".

"כל אימת שנתניהו יכריע לעשות את מה שטוב לישראל ולהתקדם בתהליך שלום אמיתי - הוא יזכה לרשת ביטחון איתנה מצד המחנה הציוני, בלי תיקים ובלי כיבודים", הוסיף פרץ, המתמודד על ראשות העבודה. מועמד נוסף, השר שלעבר אבי גבאי, הוסיף בפייסבוק כי "אסור לנו להעלות שוב את נושא ה'כניסה לממשלה כי יש הזדמנות אזורית'. פשוט אסור".

הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
"הוא מספיק שנים בתפקיד". טראמפ ואבו מאזן בבית לחם/רויטרס

לטענת גבאי, ראש הממשלה בנימין נתניהו "נותר בעמדתו הצפויה: לא לפתרון מדיני ולא להסכם שלום. כן לעוד מריחת זמן, כן לעוד חודשים של משחקי האשמות". הוא הוסיף כי "אין שום טעם לשאול ראש ממשלה שנמצא בתפקיד שמונה שנים ברציפות מהי עמדתו או מה הן תכניותיו. הוא מספיק שנים בתפקיד בכדי שנבין שמה שהוא לא עשה הוא גם לא יעשה. 'לא יהיה כלום כי אין כלום', כדברי המשורר".

הוא הוסיף כי "יש מי שרוצה להאמין ששוב נפתחה הזדמנות. אולי, אבל שום הזדמנות לא תתממש בלי אמון ומו"מ אמיתי עם הפלסטינים. את זה לא נראה מהצד של נתניהו". לדבריו, "אפשר וצריך לתת גיבוי למהלך, אבל אין באמת צורך שנקבל את תפקידי שר התיירות ושר הכלכלה בכדי לקדם תהליך מדיני. כך שמי שבאמת ובתמים רוצה שלום ולא רק חושק בכורסת עור הצבי - מוטב להתאפק מלהיכנס לממשלת נתניהו".

המראת דונלד טראמפ מישראל, נמל התעופה בן גוריון, תל אביב 23.5.17. לירון מולדובן
"מרשים". הפרידה מטראמפ בנתב"ג, היום/לירון מולדובן

ח"כ אראל מרגלית, גם הוא מועמד לראשות העבודה, טען בשורת הודעות שפרסם בטוויטר כי "ביקור טראמפ ייזכר ככישלון היסטורי". לדבריו, "הנשיא משאיר אותנו עם תמונות יפות אך ללא אופק מדיני. נתניהו השאיר אותנו עם תמונות סלפי מביכות, ריכולים על סיוד בית ראש הממשלה ואפס הישגים, או בקיצור: פספוס היוזמה הסעודית, אי הכרזה על מחויבות לשתי מדינות והעדר חידוש המשא ומתן".

"טראמפ מבהיר היום שמבחינתו, גם אבו מאזן וגם נתניהו הם פרטנרים לשלום", כתבה ח"כ ציפי לבני בטוויטר לאחר הנאום, "עכשיו הם אלה שצריכים להוכיח. שיהיה בהצלחה". יו"ר מרצ זהבה גלאון טענה כי "מהנאום של טראמפ הבנתי שהוא, נתניהו ואבו מאזן מעוניינים בשלום. לא ממש הבנתי איך יראה השלום הזה, אם אפילו פתרון שתי המדינות לא מוזכר".

השר גלעד ארדן בביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"תמיכה ברורה בעמדתנו". ארדן בעת ביקור טראמפ ביד ושם, היום/נועם מושקוביץ

יו"ר ש"ס אריה דרעי, מנגד, כינה את נאום הנשיא "מרשים", וציין "תמיכה בלתי-מסויגת בביטחון בישראל, תמיכה מוחלטת בשגשוגה של מדינתנו". לדבריו, "הברית בין ארצות הברית לישראל חזקה מתמיד!". השרה מירי רגב (הליכוד) מסרה כי "בנאום אמיץ", טראמפ "החזיר לשיח הפוליטי הבינלאומי ערכים, היסטוריה, צדק והערכה עמוקה לעם היהודי לציונות ולישראל".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הוסיף כי מדובר היה "בנאום היסטורי על הקשר שלנו לארץ". לטענתו של השר ארדן, "הדרישה הבלתי-מתפשרת שלו מהרשות הפלסטינית להפסיק את החינוך לשנאה ומימון טרור היא תמיכה ברורה בעמדתנו". יו"ר הקואליציה דוד ביטן טען כי "נאומו של הנשיא טראמפ היה נאום אמיץ ומעורר השראה", והוסיף כי מדובר ב"הישג חשוב מאוד למדיניות הישראלית אותה מוביל ראש הממשלה".

כמה חברי כנסת בחרו להגיב לסיומו של הביקור הנשיאותי בבדיחות. ח"כ יהודה גליק (הליכוד) כתב בטוויטר: "תודה לך הנשיא. חסכת מאתנו יום שידורים על בחירות בהסתדרות". ח"כ אורן חזן, שעורר סערה כשצילם סלפי עם טראמפ עם הגעתו לנתב"ג, פרסם סדרת תמונות שמפארת את המעמד המפוקפק, לטובת "כל מי שכואב לו או לה לראות אותי ואת 80 אלף שותפיי לדרך, העוקבים אחריי ברשתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully