וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן קוראת להשמיד את ישראל. לא עם דונלד טראמפ!": נאום הנשיא המלא

נשיא ארצות הברית חתם את ביקורו בן היממה בישראל וברשות הפלסטינית בנאום במוזיאון ישראל, שבו הבטיח לתווך בתהליך המדיני: "מחויב אישית לעזור לפלסטינים ולישראלים להגיע להסכם שלום, שני הצדדים יצטרכו לקבל החלטות קשות"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

"אנחנו מאשרים את הקשר החזק בין ארצות הברית וישראל. ארצה להתחיל את הדברים שלי היום בשליחת תנחומים מכל העם האמריקני לקורבנות שנטבחו במנצ'סטר. אתם רואים, כולנו ראינו, זה פשוט דבר נוראי. נרצה לשלוח תנחומים לאלו שאיבדו את יקיריהם. נורא. עשרות אנשים חפים מפשע, אנשים צעירים ויפים שנרצחו בפראות בהתקפה הזו על האנושות. אני חוזר ואומר שצריך להביס את הטרור ולחסל את האידיאולוגיה המרושעת הזו ולהגן על האזרחים שלנו ועל אזרחי העולם.

"על כל האומות להתאחד בדבר הזה. המסע הזה מתמקד במטרה הזו, הבאת מדינות יחד כדי להביס את הטרור ולמחוץ את אידיאולוגיית השנאה שמניעה אותו כל כך מהר. זו זכות לעמוד במוזיאון הלאומי זה בעיר העתיקה ירושלים כדי לפנות לעם בישראל ולכל העמים במזרח התיכון שרוצים שלום ושגשוג.

"ירושלים היא עיר קדושה, היופי שלה וההדר שלה והמסורת שלה אינם ניתנים להחלפה. איזו מורשת!".

נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
נאום טראמפ במוזיאון ישראל/נועם מושקוביץ
המראת דונלד טראמפ מישראל, נמל התעופה בן גוריון, תל אביב 23.5.17. רויטרס
טראמפ נפרד לשלום מרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו/רויטרס

"הקשרים של העם היהודי לארץ הזו הם עתיקים ונצחיים. הם הולכים אחורה אלפי שנים לתקופת דוד המלך, שהסמל שלו מתנוסס על דגל ישראל. אתמול ביקרתי בכותל המערבי והתפעלתי מהנוכחות של האל וההתמדה של האדם מולו. הנחתי את היד שלי על הכותל והתפללתי במקום וביקשתי מאלוהים חכמה.

"ביקרתי גם בכנסיית הקבר, הקדושה לנוצרים בכל העולם, הנחתי זר ב'יד ושם' וכיבדתי וזכרתי את ששת המיליונים שנרצחו בשואה. הבטחתי מה שאני מבטיח גם היום - לעולם לא עוד. זו עדות לרוח הבלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי, העם הזה סבל רדיפות ועדיין יש לו מסר של תקווה. הוא עמד בזה לאורך השנים ושגשג. אני נפעם מההישגים של העם היהודי ומבטיח לכם שהממשל שלי תמיד יעמוד לצד ישראל.

"המוזיאון הזה מספר את הסיפור של אותה רוח של העם היהודי, משני בתי המקדש ועד סיפור הגבורה של מצדה. ראינו סיפור של אמונה ושל התמדה. האמונה הזו נתנה ליהודים להאמין בגורל שלהם ולבנות כאן, בדיוק כאן, עתיד שאחרים לא העזו אפילו לחלום עליו.

"לא רק יהודים הם חופשיים לספר את סיפורם ולהתפלל, בארץ העתיקה של אבותיהם, אלא גם מוסלמים ונוצרים ואנשים מכל הדתות יכולים לחיות ולהתפלל לפי רצונם ולהגשים את חלומותיהם. היום אני קורא לכל העמים: קחו השראה מהעיר העתיקה הזו והתגברו על הדיכוי וההפרדה בינינו. זו הזדמנות לתת לכל הילדים את החופש והכבוד שחקוק בעיר הזו".

נתניהו וטראמפ במוזיאון ישראל במהלך ביקור של טראמפ בירושלים 23 במאי 2017. רויטרס
"גם חברי הטוב נתניהו מושיט יד לשלום". הנשיא ורה"מ/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והנשיא ראובן ריבלין, 22 במאי 2017. AP
"הקונפליקט לא יימשך אם שני הצדדים יגידו 'מספיק'"/AP

"השבוע דיברתי במפגש היסטורי בערב הסעודית. אירח אותי המלך סלמאן, איש חכם מאוד, ושם איחלתי לחברינו בעולם המוסלמי להצטרף אלינו ביצירת בטחון ושלום. התרשמתי מאוד מהרצון של מנהיגים רבים להצטרף אלינו למטרות המשותפות והחיוניות האלה.

"הקונפליקט לא יוכל להימשך אם שני הצדדים יגידו 'מספיק', שהייתה מספיק שפיכות דמים. אפשר להתגבר על המחלוקת של הדתות ולמצוא מכנה משותף כדי להפוך את עתיד האזור הזה לטוב יותר ממה שהוא עכשיו. השינוי חייב להגיע מבפנים. הוא יכול להגיע רק מבפנים. אף אם או אב לא רוצים שהילדים שלהם יגדלו לעולם של טרור שבו יקיריהם נלקחים מהם. אף ילד לא נולד עם דעה קדומה בלבו. אף אחד לא יכול לסבול שמלמדים ילדים לרצוח, אף אומה לא תסבול השמדה של אנשים עם נשק כימי. המסר שלי בוועידה ההיא היה אותו מסר: עלינו לבנות קואליציה של שותפים במלחמה בקיצוניים, שרוצה לספק לילדים שלנו עתיד מלא תקווה במזרח התיכון, שדורש מהעולם להכיר בתפקידה החיוני של מדינת ישראל".

"אי אפשר להכחיש את התרומה של ישראל לעולם ולאזור"

"בארצות הברית, אנחנו מתחייבים לעמוד לצדכם ולהגן על ערכינו המשותפים. יחד נביס את הטרור וניצור ביטחון לכל ילדיו של אלוהים.

"הישראלים חוו על בשרם את האלימות הקיצונית, ישראלים נרצחים בידי טרוריסטים שנושאים סכינים ופצצות. חמאס וחיזבאללה משגרים טילים לקהילות הישראליות, ובבתי ספר מקבלים הדרכה לרדת למקלטים. דאעש פוגע במוסדות יהודיים, בתי כנסת ושכונות יהודיות, ומנהיגי איראן קוראים שהגיע הזמן להשמיד את ישראל. לא עם דונלד ג'יי טראמפ!".

טראמפ ואבו מאזן בהצהרות בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
"הפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום". טראמפ ואבו מאזן/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והנשיא ראובן ריבלין, 22 במאי 2017. AP
"אף גוף לא יכול להכחיש את התרומה של ישראל לעולם ולאזור". נתניהו, טראמפ וריבלין/AP

"למרות האתגרים האלה, ישראל משגשגת כמדינה ריבונית ואף גוף בינלאומי לא יכול להכחיש את התרומה שישראל נותנת לעולם ולאזור. היום עלינו להתפלל עבור השלום הזה ועבור עתיד עם תקווה במזרח התיכון. יש כאלו שמציגים בחירת שווא, שאומרים שצריך לבחור בין תמיכה בישראל לבין תמיכה במדינות מוסלמיות וערביות באזור. זה לגמרי לא נכון. כולם רוצים לחיות בשלום והאנושות כולה מאוימת בידי הטרור. האומות יכולים להתאחד תחת המטרה של הגנה על חיים והגנה על היציבות באזור.

"הממשל שלי מחויב לעזור לקואליציה כזו ועשינו כבר התקדמות רבה במסע הזה. אנחנו יודעים למשל שגם ישראלים וגם פלסטינים רוצים חיים של תקווה לילדיהם, ואנחנו יודעים ששלום הוא אפשרי אם נשים בצד את הכאב של העבר ונתחייב יחד לפתור כבר את המשבר הזה שמתחולל יותר מחצי מאה".

"הפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום"

"אני מחויב אישית לעזור לפלסטינים ולישראלים להגיע להסכם שלום. הייתה לי פגישה הבוקר עם אבו מאזן, ואני יכול לומר לכם שהפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום. שמעתם את זה, ואני אומר את זה שוב, הם מוכנים להושיט יד לשלום.

"בפגישה שלי עם חברי הטוב בנימין נתניהו, אני יכול להגיד לכם שהוא גם מושיט יד לשלום, הוא רוצה שלום. הוא אוהב אנשים והוא אוהב במיוחד את הישראלים. בנימין נתניהו רוצה שלום. עשיית שלום לא תהיה קלה, כולנו יודעים זאת. שני הצדדים יצטרכו לעשות החלטות קשות. עם נחישות ועם פשרה ועם אמונה שזה אפשרי, ישראלים ופלסטינים יכולים להגיע להסכם".

ביקור הנשיא טראמפ והגברת הראשונה מלניה טראמפ במוסד יד ושם, ירושלים, 23 מאי 2017. GettyImages
"הבטחתי 'לעולם לא עוד'". בני הזוג טראמפ ביד ושם/GettyImages

"ארצות הברית מחויבת לגמרי למנוע מאיראן פיתוח נשק גרעיני. אנו אומרים לכם, ממש עכשיו, איראן לא תחזיק בנשק גרעיני! תקוותי היא שבאחד הימים ילדים ישראלים לא יצטרכו לפחד מאזעקות. ארצות הברית גאה שטייסים ישראלים טסים במטוס המדהים F35. אין דבר בעולם שדומה להגנה על מדינה, וזה היה נהדר לראות את המטוסים האלה בשמי ישראל כשחגגתם את יום העצמאות ה-69.

"גם כשאנחנו מחזקים את השותפות שלנו, עלינו לזכור את האידיאלים שלנו. שהקשר בין העמים שלנו ארוג יחד בלבבות האנשים ובאהבתם לחופש ולכבוד לכל איש ולכל אישה. בואו ניצור עתיד שבו יהודים נוצרים ומוסלמים יכולים לגדול יחד ולחיות יחד בכבוד, בהבנה ובהרמוניה.

"הערכים שראינו בישראל היוו השראה למיליונים בעולם. כל מה שננסה לעשות יוכל להועיל לעולם כולו. בעודנו עומדים בירושלים, אנחנו רואים עולים לרגל מכל העולם. יהודים מתפללים לכיוון הכותל המערבי היפה, הנוצרים מתפללים בכנסייה עתיקה, ומוסלמים נענים לקריאה להתפלל באתריהם הקדושים. העיר הזו, כמו באף מקום אחר בעולם, חושפת את הרצון של האנושות לאהוב ולהעריץ את אלוהים.

"אנחנו רואים שהחיים יכולים לשגשג נגד כל הסיכויים, רואים ילדים לומדים זה לצד זה, נשים וגברים מסייעים לנזקקים. אנחנו רואים שהבטחתו של אלוהים הביאה טוב לכל כך הרבה חיים. אנחנו רואים שהעיר הזו, שידעה אי צדק, עדיין משמרת חיים. אנחנו מתפללים שילדים יכלו לחיות ללא פחד וללא גבולות ולשגשג.

"אני קורא לכל מי שכאן ללחום באויבים המשותפים שלנו ולהגן על כל ילדיו של אלוהים".

תמונות נשיא המדינה ורעייתו מארחים את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו, בבית הנשיא בירושלים. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"ירושלים היא עיר קדושה, היופי וההדר והמסורת אינם ניתנים להחלפה"/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
דונלד טראמפ נואם בבית לחם 23 במאי 2017. רויטרס
"גם ישראלים וגם פלסטינים רוצים חיים של תקווה לילדיהם". טראמפ בבית לחם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully