וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש קיבל אחריות על הפיגוע במנצ'סטר: "מטען בלב הצלבנים"

הארגון מסר כי אחד מלוחמיו הטמין פצצה, בניגוד להודעת הרשויות שלפיה מחבל מתאבד אחראי לרצח 22 איש ולפציעתם של עשרות נוספים. "תגובה על תוקפנותם בארץ המוסלמים". דיווח: המחבל הוא סלמאן עבדי, בן 23, שהיה מוכר לסוכנויות המודיעין

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל היום (שלישי) אחריות על הפיגוע במנצ'סטר, ובהודעה שהוציא טען כי אחד מלוחמיו הטמין מטען ב"מנצ'סטר ארינה". זאת בניגוד להודעת משטרת בריטניה, שמסרה כי מחבל מתאבד התפוצץ בכניסה לאולם, שבו הופיעה הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה בפני בני נוער רבים. לפי רשת CBS, המחבל הוא סלמאן עבאדי, בן 23, שהיה מוכר לרשויות המודיעין.

22 איש נהרגו במתקפה, בהם ילדה בת שמונה. עוד 59 איש נפצעו, רבים מהם עוד מאושפזים בבתי החולים במצב קשה. לפי צוותי הרפואה, חלק מהפציעות נגרמו כתוצאה מחלקי מתכת שהיו במטען במטרה להגדיל את הנזק.

"בתגובה על תוקפנותם בארץ המוסלמים, הצליח אחד מחיילי המדינה האסלאמית להניח מטען בתוך התקהלות של צלבנים בעיר מנצ'סטר", נכתב בהודעה שפרסם הארגון. זה הפיגוע השני בממלכה שעליו מקבל אחריות דאעש, הקודם אירע לפני חודשיים מחוץ לפרלמנט בלונדון.

בלונדון טרם התייחסו לשיוכו הארגוני של המחבל, ומסרו כי לא ברור אם היה חלק מתא או שפעל לבדו. לפי ראש קהילת המודיעין האמריקנית, דן קואטס, טרם ברור אם אכן יש קשר ישיר בין הפיגוע לדאעש.

עוד על הפיגוע במנצ'סטר
מיי: "הפיגוע במנצ'סטר אחד הנוראיים בהיסטוריה שלנו"; חשוד נעצר
טבח הילדים במנצ'סטר: "עפתי 30 מטר, ראיתי גופות פזורות"

זירת הפיגוע מחוץ לארנה בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 23 במאי 2017. רויטרס
צוותי זיהוי פלילי בזירת הפיגוע במנצ'סטר, היום/רויטרס

בהצהרה שמסרה ראש הממשלה תרזה מיי בתום דיון ביטחוני, היא אמרה כי הרשויות סבורות שהצליחו לאמת את זהות המחבל המתאבד, אולם לא יחשפו את פרטיו בשלב זה. היא תכנס דיון נוסף בהמשך היום ותגיע למנצ'סטר. עד כה נעצר חשוד אחד, בן 23, במעורבות בפיגוע. במהלך פשיטות שביצעה המשטרה בעיר בהמשך היום, בוצע פיצוץ מבוקר, אולם המשטרה לא פירטה מעבר לכך.

"אנחנו סבורים בשלב הזה שהמתקפה בוצעה בידי אדם אחד", אמר הבוקר מפקד משטרת מנצ'סטר איאן הופקינס. "העדיפות היא לגלות אם הוא פעל לבדו או היה חלק מרשת. המחבל מת בזירה. אנחנו סבורים שהוא נשא מטען מאולתר שאותו הוא פוצץ וגרם לזוועה הזאת". צוותי רפואה בזירה אמרו לרשת BBC כי חלק מהנפגעים סבלו מפציעות שנגרמו כתוצאה מחלקי מתכת. שני גורמים אמריקניים אמרו כי הפיגוע במנצ'סטר דומה לזה שבוצע בנובמבר 2015 בפריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017/GettyImages

במהלך היום, נרשמה בהלה במרכז קניות מרכזי במנצ'סטר, לא הרחק מהאולם שמחוצה לו בוצע הפיגוע. המקום פונה וקונים רבים נמלטו בבהלה, אולם בתוך זמן קצר התברר כי לא מדובר באירוע טרור. אדם אחד נעצר, אולם לא ברור על איזה רקע.

(עדכון ראשון: 14:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully