וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר בריטניה בישראל: "שתי המדינות מכירות את הטרור מקרוב"

יעקב אילון

23.5.2017 / 10:21

בתגובה לפיגוע בו נהרגו 22 בני אדם במנצ'סטר, אמר דיוויד קורי באולפן וואלה! NEWS כי "אי אפשר לעצור כל מתקפה", והביע צער על "שהתקיפה הייתה נגד ילדים קטנים". בפיגוע מחוץ להופעתה של הזמרת אריאנה גרנדה נפצעו 59 בני אדם

רויטרס

"גם בריטניה וגם ישראל מכירות את הטרור מקרוב". כך אמר הבוקר (שלישי) שגריר בריטניה בישראל, דיוויד קוורי, לאולפן וואלה! NEWS.

"אני חושב שצריך ללמוד מכל תקיפה, ולכן רשויות הביטחון יחקרו את האירוע", הוסיף קוורי שהבהיר, "לשתי המדינות יש מודיעין איכותי, אבל אי אפשר לעצור כל מתקפה. יש הרבה שוק וכעס על כך שהתקיפה הייתה כנגד ילדים קטנים". בפיגוע מחוץ להופעה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה במנצ'סטר נהרגו לפחות 22 בני אדם. "יש מקום לבתי הספר ולממשלה למנוע השפעה של קולות רדיקליים בחברה", הדגיש קוורי באולפן.

59 נפצעו בפיגוע ההתאבדות בבריטניה, והמשטרה המקומית טוענת כי המחבל הפעיל מטען שנשא עליו, וכי בין הנפגעים ילדים רבים. ככל הידוע בשלב זה, הוא פעל לבדו. ראשת הממשלה תרזה מיי גינתה את הפיגוע ותכנס בהמשך היום כינוס חירום. שום ארגון לא קיבל אחריות וטרם נעצרו חשודים במעורבות בפיגוע, שאירע כשבועיים וחצי לפני הבחירות, וביום השנה לפיגוע שבו נערף ראשו של חייל.

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה: 22 הרוגים ו-59 פצועים בפיגוע התאבדות מחוץ להופעה במנצ'סטר
בריטניה: הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת, מוותר על סמכויותיו
היום השני של הביקור יצא לדרך: טראמפ נפגש עם אבו מאזן

זירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
פיגוע במנצ'סטר/GettyImages

"אנחנו סבורים בשלב הזה שהמתקפה בוצעה בידי אדם אחד", אמר הבוקר מפקד משטרת מנצ'סטר איאן הופקינס. "העדיפות היא לגלות אם הוא פעל לבדו או היה חלק מרשת. המחבל מת בזירה. אנחנו סבורים שהוא נשא מטען מאולתר שאותו הוא פוצץ וגרם לזוועה הזאת".

צוותי רפואה בזירה אמרו לרשת BBC כי חלק מהנפגעים סבלו מפציעות שנגרמו כתוצאה מחלקי מתכת. שני גורמים אמריקניים אמרו כי הפיגוע במנצ'סטר דומה לזה שבוצע בנובמבר 2015 בפריז. הכוננות בבריטניה עלתה לדרגה השנייה בחומרתה, שמשמעותה היא שיש סבירות גבוהה למתקפת טרור על אדמת הממלכה. בשעות הבוקר נסגרה תחנת הרכבת ויקטוריה בלונדון, וכבישים המובילים לארמון בקינגהאם נסגרו, אחרי שנמצא חפץ חשוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ניצולות בזירת הפיגוע במנצ'סטר, בריטניה הלילה 23 במאי 2017. GettyImages
הלם לאחר הפיגוע/GettyImages

הפיצוץ אירע בסביבות השעה 00:30 שעון ישראל. באולם, שיכול לכלול עד 21 אלף איש, נכחו ילדים רבים. ה"מנצ'סטר ארנה" הוא האולם הגדול ביותר בבריטניה ובמקום מתקיימים מופעים של אמנים רבים באופן קבוע. גרנדה, בת 23, נחשבת לפופולרית בקרב ילדים ובני נוער, שפוקדים את הופעותיה בקביעות. היא כתב בטוויטר לאחר הפיגוע כי היא "שבורה מעומק לבה. אני מצטערת. אין לי מלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully