וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף עדות הנערה: ארבעת החשודים באונס הקבוצתי בהרצליה ישוחררו

המשטרה הודיעה על שחרור כל החשודים באונס ממעצר בית, אף שבשבוע שעבר סיפקה בת ה-17 עדות בתיק, שלדברי החוקרים הייתה אמינה מאוד. במשטרה זועמים על כוונת הפרקליטות לגנוז את התיק, שטוענת: "אי אפשר להשאיר אנשים במעצר כשאין מספיק ראיות"

צילום: אבי כהן

(בווידאו: דיון בהארכת מעצר החשודים באונס הקבוצתי, בחודש שעבר)

ארבעת הצעירים החשודים באונס הקבוצתי בהרצליה ישוחררו הבוקר (שלישי) ממעצר בית, כך הודיעה דוברות משטרת מרחב ירקון. זאת, למרות שהנערה בת ה-17 שעומדת במרכז תיק האונס הצליחה להעניק עדות אמינה בימים האחרונים בפני חוקרי המשטרה. בתחילת החקירה לא הצליחה המשטרה לגבות ממנה עדות בשל מצבה הנפשי הקשה, שבגינו אף פונתה לבית החולים לאחר שחלה הידרדרות במצבה. בשבוע שעבר היא גם הסכימה לבצע עימות עם כל אחד מארבעת החשודים.

גורמים הבקיאים בפרטי החקירה מסרו לוואלה! NEWS כי הנערה עקבית בגרסתה ובתיאורי המקרים, וכי לא נמצאו סתירות בעדותה, ולמרות זאת שוחררו הארבעה – שהכחישו את המעשים. במשטרה קיוו כי יוכלו לקדם את חומרי החקירה כך שהפרקליטות תוכל לבקש מבית המשפט להחזירם למעצר מלא, אך לא צלחו בכך.

עוד בוואלה! NEWS:
משתתף "רוקדים עם כוכבים" מואשם בסדרת מעשי אונס בתלמידותיו
"הבטיחו אוכל": שני צעירים חשודים באונס נערה בתחנה המרכזית בתל אביב
כאלף נשים ב"צעדת השרמוטות" בת"א: "חוטיני הוא לא הזמנה לאונס"

הארכות מעצר לשלושה חשודים באונס קבוצתי בהרצליה 25 באפריל 2017. אבי כהן
הארכת המעצר של החשודים, בחודש שעבר/אבי כהן

בעקבות החלטת הפרקליטות לא להגיש כתב אישום נרשם משבר חסר תקדים בינם לבין המשטרה. גורם במשטרה זעם ואמר כי "האמנו בתיק הזה מהרגע הראשון שבוצעה בו עבירה פלילית. עשינו את כל פעולות החקירה שמתבקשות בתיק הזה, ואנחנו עדיין סבורים שהיה כאן אונס. הפרקליטות לא רוצה להמשיך עם התיק הזה, ואנחנו ממתינים להחלטה אם התיק ייגנז".

גורם במרחב ירקון אמר בשבוע שעבר כי "אין לנו ספק שהיה כאן אונס ולא מין בהסכמה. אנו נותנים אמון מלא בגרסת הנערה. היא סיפקה הסברים משכנעים לגבי כל עניין שניסו לערער בעדותה והם בהחלט הסברים הגיוניים. הנערה נפלה קורבן למעשה אונס קשה". במשטרה קיוו כי פרקליטות מחוז תל אביב תראה עין בעין על גורל התיק, אך בפרקליטות פקפקו כבר לפני ימים כי בתיק יוגשו כתבי אישום בגין אונס.

בפרקליטות דחו היום את טענות המשטרה ורומזים לכך שהחוקרים טיפסו על עץ גבוה מדי. "יש שלושה חשודים עם גרסאות תומכות ומתלוננת שלא היתה מוכנה להעיד. לאחרונה היא העידה אבל לא הסכימה לאמת דברים ספציפיים. כרגע אין סיכוי סביר להרשעה. ברגע שהמתלוננת תהיה מוכנה לעימות נשלים את פעולות החקירה. אי אפשר להשאיר אנשים במעצר כשאין מספיק ראיות", אמרו גורמים בפרקליטות.

מחאה על האונס הקבוצתי בהרצליה 7 במאי 2017. שירי כהן (פייסבוק), אתר רשמי
מחאת החוטיני בפרקליטות/אתר רשמי, שירי כהן (פייסבוק)

במסגרת החקירה נבדק החשד כי הצעירים אנסו בזה אחר זה את הנערה, וגרמו לה לצרוך קוקאין במהלך האונס מבלי שהייתה מודעת לכך. "מה שהם עשו לה מזכיר את 'תפוס מכני'", סיפר בזעזוע גורם במשטרה, כמה ימים לאחר מעצרם. "היא הגיעה למצב שהיא לא יודעת כמה גברים תקפו אותה".

בתחילת החודש, במסגרת מחאה ציבורית, המתינו כמאה זוגות תחתוני חוטיני בפרקליטות מחוז תל אביב לעורכי הדין שהגיעו לעבודה. "'הצטלמה בחוטיני', זה הטיעון ששבר את הפרקליטות", הסבירה יוזמת המחאה שירי כהן, בפוסט בפייסבוק את מיצב המחאה.

"זאת הדרך שלי לומר שגם לי מגיע לחיות בביטחון במדינה הזאת. זה לא שווה הרבה. זה כן עדיף מכלום. תעשו משהו, בנות. משהו אחד קטן. זרקו תחתון אחד על שיח. תתלו תחתון אחד על החלון, על הרכב. במקום שיישאר. זה יכול להצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully