וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ דחק בראשי המודיעין להתנער מחקירת קשרי ממשלו ורוסיה

23.5.2017 / 9:15

בוושינגטון פוסט דווח כי הנשיא קרא לראש קהילת המודיעין ולראש ה-NSA להצהיר כי לא התקיימו קשרים בין מקורביו למוסקבה. השניים סירבו, אך זה דיווח נוסף שעלול לסבך את טראמפ המבקר במזרח התיכון. גם יועצו לשעבר פלין ממשיך להסתבך

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פנה לראשי המודיעין בחודש מרץ וביקש מהם לצאת נגד החקירה של ה-FBI, ולטעון כי לא התקיימו קשרים בין אנשיו ובין רוסיה - כך דיווח הלילה (שלישי) הוושינגטון פוסט. הדיווח מצטרף לשורת פרסומים העלולים לסבך את טראמפ, שנמצא נמצא בעיצומו של המסע הראשון שלו מחוץ לגבולות ארצות הברית ומבקר בישראל.

ב-20 במרץ העיד ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בקונגרס ואישר שמתקיימת חקירה בנוגע לקשרי בכירי הקמפיין ובכירים רוסים. לאחר הופעתו של קומי, הנשיא פנה לראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) מייק רוג'רס ולראש המודיעין הלאומי דן קואטס, וביקש מהם לסתור באופן פומבי את הטענות כי התקיימו קשרים בין בכירים בקמפיין טראמפ ובכירים רוסים. השניים סירבו בנימוק שמדובר בדבר לא ראוי. הדיווח מעלה שוב את השאלה אם טראמפ עשה שימוש לרעה בכוחו, ואם התנהלות שכזו מהווה שיבוש של החקירה המתנהלת בנושא.

לפי הפרסום, השיחה של טראמפ ורוג'רס תועדה במזכר שחיבר בכיר ב-NSA, בשיטה זהה לזו שבה השתמש קומי כדי לתעד בזמן אמת את טענתו כי טראמפ ביקש ממנו להפסיק ולחקור את הקשרים בין מייקל פלין ובכירים רוסים. עוד נכתב כי בכירים בזרועות המודיעין ראו בבקשה של טראמפ כניסיון לפגוע באמינות של ה-FBI.

בבית הלבן מסרו בתגובה כי אינם "מאשרים או מכחישים טענות לא מבוססות הנשענות על הדלפות לא חוקיות של מקורות אנונימיים", והוסיפו כי "הנשיא ימשיך להתמקד בקידום האג'נדה שבשמה נבחר".

לקריאה נוספת בנושא
היועץ לביטחון לאומי המודח מייקל פלין סירב להתייצב בפני הסנאט
דיווח: טראמפ אמר לבכירים מרוסיה כי פיטורי קומי "הפסיכי" הקלו עליו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
הדיווחים לא מפסיקים לצוץ. קומי וטראמפ, ינואר/GettyImages

גם היועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, מוסיף להסתבך. סגן יו"ר ועדת הביקורת בבית הנבחרים, אלייז'ה קאמינגס, אמר כי פלין שיקר כאשר חידש את הסיווג הביטחוני שלו. בשנת 2015, הוא ביקר ברוסיה להשתתף בכנס של רשת הטלוויזיה הממשלתית RT - וקיבל תשלום של 45 אלף דולר, אלא שהצהיר כי "חברות אמריקניות" שילמו על הנסיעה. מסירת מידע שקרי לממשל ביודעין היא עבירה פלילית שדינה עד חמש שנות מאסר.

במכתב ליושב ראש הוועדה, ג'ייסון שייפץ כתב קאמינגס: "אנחנו צריכים לדעת מה טראמפ, מייק פנס וצוות הבית הלבן ידעו על מייקל פלין, ומתי הם ידעו זאת". אתמול סירב פלין להתייצב בפני ועדת המודיעין של הסנאט כדי למסור לה את כל המידע והמסמכים שברשותו בנוגע לקשרים אפשריים עם רוסיה. פלין בחר להשתמש בתיקון החמישי לחוקה, המאפשר לשמור על זכות השתיקה כדי להימנע מהפללה עצמית. אלא שבכך מסתכן פלין שיואשם בביזיון הקונגרס - עבירה שגם היא מוגדרת פלילית.

מתקפה נוספת על פלין הגיעה מכיוונו של מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, שהיה אחראי במהלך קמפיין הבחירות על צוות חילופי השלטון. במסיבת עיתונאים אמר כריסטי כי ייעץ לטראמפ שלא לבחור בפלין לתפקיד. "אפשר לומר שלא ראינו עין בעין", הוא אמר. "לא חשבתי שהוא יועיל לנשיא או לממשל. הבהרתי את זה לטראמפ גם בזמן שהיה מועמד וגם לאחר שנבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully