וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בשטיח האדום ודמעה בכותל: היום הראשון של טראמפ בישראל

כתבי וואלה! NEWS

23.5.2017 / 0:57

מהטמנת פתק בכותל ועד לארוחה עם הזוג נתניהו במעון ראש הממשלה, הספיק נשיא ארצות הברית לרשום כמה רגעים היסטוריים – וגם שתי מבוכות שנתפסו בעדשת המצלמה. היום ימשיך טראמפ לסייר ברחבי הבירה, עד להמראתו לוותיקן אחר הצהריים

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נחת אתמול (שני) בנתב"ג אחרי שהמריא מערב הסעודית, לתחילת ביקורו הרשמי הראשון בישראל ובהמשך למסעו באזור. בהמשך הביקור, שיסתיים היום, יבקרו הנשיא ורעייתו מלניה באתרים באזור ירושלים – בהם מוזיאון "יד ושם", מוזיאון ישראל ובית לחם.

את פניהם של הזוג הנשיאותי קיבלו הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה וראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. "אתה חבר טוב של ישראל, אתה פה בין חברים", אמר נתניהו לטראמפ עם צאתו ממטוס האייר פורס 1. טראמפ לחץ את ידיהם של הנוכחים ולאחר מכן הושמעו ההמנונים של שתי המדינות והמנהיגים פתחו בנאומיהם.

נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. ראובן קסטרו
נחיתת טראמפ בנתב"ג, אתמול/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ נואם בנתב"ג/מערכת וואלה!, צילום מסך
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בנתב"ג, 22 במאי 2017. AP
שרים את שני ההמנונים/AP

הסלפי שהביך את נתניהו

בזמן הטקס בנתב"ג, חבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) עורר מבוכה כשהתעקש לצלם סלפי עם המבקר המכובד על השטיח האדום. חזן תפס את הנשיא האמריקני בעודו לחץ את ידי השרים והמכובדים שהתכנסו בנתב"ג לקבל את פניו, והרים את הטלפון הסלולרי שלו כדי לצלם את התמונה.

צילום הסלפי של ח"כ אורן חזן עם נשיא ארצות הברית הצליח לגנוב את הכותרות של ביקור דונלד טראמפ בישראל - גם בכלי תקשורת בעולם. הסלפי, שעומד בניגוד לכל חוקי הפרוטוקול עורר גם את חמתם של בכירים בליכוד ובלשכת ראש הממשלה ואף תויג כך בעיתונים שונים המסקרים את הביקור.

ND רגעי המבוכה המרכזיים בביקור טראמפ בארץ. מערכת וואלה! NEWS
ח"כ חזן מנסה להצטלם עם טראמפ. נתב"ג, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. פייסבוק, צילום מסך
נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017/צילום מסך, פייסבוק

מלניה מסרבת להחזיק בידו של טראמפ

זמן קצר לאחר נחיתתם, תועדה מלניה טראמפ כשהיא מסרבת לאחוז את ידו של בעלה. טראמפ, שצעדה על השטיח האדום יחד עם הזוג נתניהו, הצליפה בידו לאחר שזה הושיט אותה לעברה. התקרית המביכה, שנתפסה בעדשת המצלמות והופצה בתוך זמן קצר ברשת, הציתה מחדש את השיח על טיב היחסים בין השניים.

מלניה טראמפ הרחיקה את ידו של נשיא ארה"ב במהלך קבלת הפנים בנתב"ג. מערכת וואלה! NEWS
הצליפה בידו של טראמפ. מלניה על השטיח האדום, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

פגישה בבית הנשיא

בתום פגישתו עם הנשיא ראובן ריבלין במעונו, אמר טראמפ כי ערב הסעודית, שממנה המריא הבוקר לישראל, מוכנה לסייע בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. "כבוד לי להיות במדינה האדירה הזאת, מולדתו של העם היהודי", הבהיר. "תודה שפתחתם את ביתכם בפניי ואירחתם את מלניה ואותי. מדינה נהדרת. לא רק שאנחנו ידידים ותיקים, אנחנו בעלי ברית קרובים".

נשיא ארצות הברית הוסיף כי "הרגע הזה בהיסטוריה דורש מאתנו להדק את שיתוף הפעולה. להתמודד עם איום הטרור של דאעש ושל איראן, שזורעת טרור לא רק כאן אלא בכל העולם. נעצור את האלימות שלקחה כל כך הרבה חיים, כאן בישראל ובכל העולם. איראן לעולם לעולם לא תוכל לפתח נשק גרעיני. עלינו להפסיק את המימון של טרור".

נשיא המדינה ורעייתו מארחים את הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו בבית הנשיא בירושלים 22 במאי 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
טראמפ וריבלין, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
נשיא המדינה ורעייתו מארחים את הנשיא דונלד טראמפ ורעייתו בבית הנשיא בירושלים 22 במאי 2017. מאר ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נחמה ריבלין ומלניה טראמפ בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, מאר ניימן

פתק, תפילה ודמעה בכותל המערבי

עם הגעתו לירושלים, סיירו הנשיא ומשפחתו בעיר העתיקה כשהוא ללא נציגים רשמיים מישראל. לאחר שביקר בכנסיית הקבר, התפלל והטמין פתק בכותל כשהוא חובש כיפה לראשו. בתו, איוונקה התפללה גם היא בעזרת הנשים ואף מחתה דמעה. אנשי הקרן למורשת הכותל יוציאו את הפתק שהטמין טראמפ ובחשאיות ויטמינו אותו במקום לא ידוע בין האבנים במנהרות הכותל, אחרי שב-2008 סייר בכותל ברק אובמה, אז המועמד לנשיאות ארצות הברית, ובסופו נודע מה היה כתוב בפתק שלו.

טראמפ בכותל במהלך ביקורו בשיראל. רויטרס
הכותל המערבי, אתמול/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכותל המערבי, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
איוונקה טראמפ בביקור בכותל 22 במאי 2017. רויטרס
הזילה דמעה. איוונקה טראמפ, אתמול/רויטרס

שרה ומלניה בהדסה עין כרם

לאחר הסיור בעיר העתיקה, המשיכה מלניה טראמפ לבית החולים הדסה עין כרם יחד עם שרה נתניהו. שם, פגשו את הילדים המאושפזים במקום, נשות ארגון הדסה העולמי וכן את רופאי בית החולים. "זה טוב להיות פה", אמרה הגברת הראשונה של ארצות הברית לאחר הגעתה למקום. הילדים העניקו לשתיים אלבומים עם ציורים ותמונות. במהלך המפגש, נתניהו העבירה לטראמפ מכתב מאמו של החייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, אורון שאול.

מלניה טראמפ ושרה נתניהו בביקור בבית החולים הדסה 22 במאי 2017. רויטרס
מלניה ושרה בהדסה עין כרם/רויטרס
מלניה טראמפ ושרה נתניהו בביקור בבית החולים הדסה 22 במאי 2017. AP
מלניה טראמפ ושרה נתניהו בביקור בבית החולים הדסה 22 במאי 2017/AP

פגישת נתניהו טראמפ

במלון המלך דוד, בו ילון הלילה הנשיא, שוחחו שני המנהיגים עם עיתונאים ולאחר מכן נכנסו לפגישה. טראמפ נשאל על הדלפת המידע הרגיש על "המדינה האסלאמית" (דאעש), שלפי פרסומים הגיע מהמודיעין הישראלי, לבכירים רוסים בבית הלבן בתחילת החודש. "הבנתם את הסיפור לא נכון, מעולם לא הזכרתי את ישראל בשיחה עם הרוסים", ענה.

עוד אמר אמר כי הוא תומך נלהב של ישראל כבר הרבה זמן. "זה מקום נהדר ואנשים נהדרים. כבוד גדול להיות פה, ביקרתי בכותל המערבי, זה היה כבוד רב". הוא הוסיף כי הוא מודה לראש הממשלה נתניהו. "היו לנו יומיים מדהימים בערב הסעודית, דיברנו על האגרסיביות של איראן, שמביא הרבה גורמים להתלכד יחדיו".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במלון המלך דוד בירושלים 22 במאי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מלון המלך דוד, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
[ללא כתוביות] נשיא ארה"ב אמר לנתניהו: "האמן לי, לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, אני מבטיח לך". מערכת וואלה! NEWS
"מעולם לא הזכרתי את ישראל בשיחה עם הרוסים". טראמפ ונתניהו, אמש/מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלניה, בבית רה"מ בירושלים, 22 במאי 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישה משותפת/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נתניהו: "תקווה אמיתית לשינוי"

לאחר פגישתם במלון המלך דוד, ערכו המנהיגים ורעיותיהם סעודה רשמית במעון ראש הממשלה שברחוב בלפור בירושלים. לפני תחילת הארוחה נשאו שני האישים הצהרות לתקשורת. "אני מצפה לעבוד יחד איתך לקידום השלום באזור", אמר נתניהו. "נערוך מאמץ מחודש לשלום בין ישראל והפלסטינים ואני מודה לראש הממשלה על המחויבות שלו לתהליך הזה. שמעתי שזו אחת מהעסקאות הקשות בעולם אבל אני מאמין שנגיע אליה", השיב טראמפ.

נתניהו ורעייתו קיבלו את טראמפ ורעייתו מלניה והזמינו אותם לחתום בספר האורחים. עם ישיבתם לצד השולחן שעליו הספר הסביר נתניהו כי רק הודות לביקורו צבעו במעון את הקירות מחדש. לאחר מכן העניק נתניהו לנשיא ספר תנ"ך. בהמשך הם הצטלמו על רקע דגלי המדינות. באופן חריג הסיור בבית ראש הממשלה נערך בשידור חי אל מול המצלמות. רעיית ראש הממשלה הכירה לזוג טראמפ את בנם יאיר. "אני מעריץ גדול", אמר יאיר לזוג. "אני יכול להזדהות עם מה שעובר על בנכם בארון, הייתי בגילו בכהונה הראשונה של אבי".

(עדכון ראשון: 23:10)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המנהיגים בכניסה למעון ראש הממשלה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, 22 במאי 2017. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, 22 במאי 2017/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורעייתו מלניה, בבית רה"מ בירושלים, 22 במאי 2017. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ארוחה משותפת/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully