וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן עונה לארה"ב: "מוכרת נשק לטרוריסטים במזרח התיכון"

22.5.2017 / 19:04

בטהראן דחו את הטענות של וושינגטון, וגם של ריאד, אחרי המתקפות של טראמפ ומלך סעודיה. "מי יכול לומר שיציבות אזורית תושג בלעדינו?", אמר רוחאני. משדר החוץ: "ארה"ב מפיצה איראנופוביה באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (שני) כי יציבות באזור תיתכן רק עם עזרתה של טהראן, זאת בתגובה לדברים התקיפים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נגדה, במהלך ביקורו באויבתה ערב הסעודית. המלך סלמאן אמר כי הרפובליקה האסלאמית היא חוד החנית של הטרור באזור. במשרד החוץ בטהראן אמרו כי וושינגטון "מוכרת נשק לטרוריסטים" בעקבות עסקת הענק בין ארצות הברית לערב הסעודית, וטענו כי היא מפיצה "איראנופוביה".

רוחאני אמר כי הבחירות בשבוע שעבר הראו כי האיראנים רוצים עוד דמוקרטיה ויותר אינטראקציה עם העולם, מה שיכול לדבריו להוביל לשיפור הכלכלי הנחוץ. "העם האיראני הצביע בעד מתינות, מאחר שהם יודעים כי כלכלה משגשגת ומשרות אפשריות רק דרך השקעה באמצעות חירות ושיתוף פעולה עם העולם". רוחאני, שגבר בסוף השבוע ברוב מוחץ על יריבו השמרן בבחירות לנשיאות, עקץ את המשטר המלוכני בריאד והבהיר כי ארצו לא תוותר על פיתוח תכנית הטילים שלה.

לקריאה נוספת
נאום ריאד של טראמפ: "יש סיכוי לשלום בין ישראל והפלסטינים"
רוחאני בנאום ניצחון: "איראן בחרה בנתיב ההידברות עם העולם"

נשיא איראן חסן רוחאני במטה ועדת הבחירות, טהראן, 20 במאי 2017. רויטרס
עוקץ את סעודיה. נשיא איראן רוחאני/רויטרס

הוא אמר כי הוועידה האסלאמית-אמריקנית שהתקיימה אתמול בריאד היא אירוע "טקסי, ללא ערך פוליטי, שלא יניב שום תוצאות". במסיבת עיתונאים, ששודרה בשידור ישיר בטלוויזיה, אמר רוחאני כי "מי יכול לומר שיציבות אזורית תושג ללא איראן?".

נשיא איראן, שהוביל את המגעים עם המעצמות שהבשילו להסכם הגרעין ב-2015, אמר כי הממשל האמריקני אינו בקיא ברזי האזור. "האמריקנים ניסו לפעול נגד איראן בכל מיני שיטות אבל נכשלו בכולן. הבעיה היא שהאמריקנים לא מכירים את האזור ומי שמייעץ להם מוליך אותם שולל", אמר.

רוחאני אמר כי הבחירות בשבוע שעבר הראו כי האיראנים רוצים עוד דמוקרטיה ויותר אינטראקציה עם העולם, מה שיכול לדבריו להוביל לשיפור הכלכלי הנחוץ. "העם האיראני הצביע בעד מתינות, מאחר שהם יודעים כי כלכלה משגשגת ומשרות אפשריות רק דרך השקעה באמצעות חירות ושיתוף פעולה עם העולם".

הוא הבהיר במהלך מסיבת העיתונאים כי איראן תמשיך לפתח את תכנית הגרעין שלה. "האומה האיראנית החליטה להיות חזקה. הטילים שלנו הם למטרות שלום והגנה. על האמריקנים לדעת כי בכל פעם שבה נידרש לבחון טיל, נעשה זאת ולא נמתין לאישור שלהם", הדגיש. לדבריו, "החלום האמריקני לעולם לא יתממש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
יחד, נגד איראן. טראמפ והמלך סלמאן, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully