וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נפגש עם נתניהו: "לא הזכרתי את ישראל בשיחה עם הרוסים"

טראמפ נשאל לצד נתניהו במלון המלך דוד על הדלפת המידע המודיעיני לרוסים, שלפי דיווחים הגיע מישראל. הוא הסביר לעיתונאים כי הם "הבינו את הסיפור לא נכון". מאוחר יותר ימשיכו השניים לארוחת ערב במעון ראש הממשלה עם רעיותיהם

עריכה: ורד לידני

ביקור טראמפ - עדכונים אחרונים:

* נשיא ארה"ב טראמפ וראש הממשלה נתניהו נועדו במלון המלך דוד בירושלים
* טראמפ התייחס להדלפה המודיעינית לרוסיה: "לא הזכרתי את ישראל"
* טראמפ הבטיח: "לאיראן לא יהיה אף פעם נשק גרעיני"
* נתניהו לנשיא ארה"ב: "נקטת עמדה מאוד ברורה בנושא איראן"
* ממלון המלך דוד הם ימשיכו למעון ראש הממשלה, שם יסעדו ויתנו הצהרות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש הערב (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במלון המלך דוד. השניים שוחחו עם העיתונאים במקום ולאחר מכן נכנסו לפגישה. טראמפ נשאל בשיחה עם עיתונאים על הדלפת המידע הרגיש על "המדינה האסלאמית" (דאעש), שלפי פרסומים הגיע מהמודיעין הישראלי, לבכירים רוסים בבית הלבן בתחילת החודש. "הבנתם את הסיפור לא נכון, מעולם לא הזכרתי את ישראל בשיחה עם הרוסים", ענה.

טראמפ סיפר על הביקור בישראל, שהחל בשעות הצהריים. הוא אמר כי הוא תומך נלהב של ישראל כבר הרבה זמן. "זה מקום נהדר ואנשים נהדרים. כבוד גדול להיות פה, ביקרתי בכותל המערבי, זה היה כבוד רב". הוא הוסיף כי הוא מודה לראש הממשלה נתניהו. "היו לנו יומיים מדהימים בערב הסעודית, דיברנו על האגרסיביות של איראן, שמביא הרבה גורמים להתלכד יחדיו".

נתניהו הודה לטראמפ ואמר לו: "נקטת עמדה מאוד ברורה בנושא איראן וגם בנושא הפיוס בין ישראל והפלסטינים. אני מצפה לשיחה שלנו, הרבה אפשרויות". ואילו טראמפ המשיך: "הממשל הקודם נתן לאיראן עסקה בלתי רגילה, זה בל ייאמן, אנשים לא מבינים שאי אפשר היה לעשות את זה. נתנו להם חבל הצלה ותוך שישה חודשים הם התהפכו. נתנו להם אפשרות להמשיך בטרור. עכשיו אנחנו רואים סימנים של איראן בכל המזרח התיכון, בסוריה, בטילים שנורו לעבר ישראל, בתימן, בעיראק, לא משנה איפה אנחנו נמצאים אנחנו רואים את הסימנים של איראן. האמן לי - לאיראן לא יהיה אף פעם נשק גרעיני, אני יכול להבטיח לך".

ביקור טראמפ - סיקור מיוחד:
הסלפי של אורן חזן עם טראמפ מסעיר את העולם: "מוזר ומביך"
תפילה היסטורית: טראמפ ביקר בכותל המערבי - וטמן פתק
בחסות הסלפי: ראשי ערים "התגנבו" לשורה הראשונה בטקס לטראמפ

השניא טראמפ וראש הממשלה נתניהו בתדרוך עיתונאים לפני פגישתם במעון רוה"מ 22 במאי 2017. רויטרס
נתניהו לצד טראמפ במלון המלך דוד/רויטרס
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במלון המלך דוד בירושלים 22 במאי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשבועות האחרונים פורסם כי טראמפ חשף בפגישתו עם שר החוץ של רוסיה ושגריר רוסיה בארצות הברית מידע מודיעיני רגיש, שלכאורה סיכן מקור מודיעיני ישראלי חיוני בארגון דאעש ובאיראן. לפי דיווח ב"פוריין פוליסי", גורמים רשמיים בגופי המודיעין בארץ צעקו על מקביליהם האמריקנים בפגישות שערכו עמם בוושינגטון השבוע. גורם במערכת הביטחון האמריקנית אמר לעיתון כי "בשבילם זה נורא. השאלה הראשונה שלהם הייתה: 'מה קורה?' 'מה זה?'".

טראמפ עצמו לא הכחיש שחלק את המידע, אך לא ציין כי היה מדובר במידע מסווג. הוא אמר כי "זכותו כנשיא" לחלוק מידע עם רוסיה. בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ כי העובדות שרצה לחלוק "נוגעות לטרור, לבטיחות בתעופה ולנושאים הומניטריים. בנוסף לכך, אני רוצה שרוסיה תגביר את מאבקה בדאעש ובטרור". הוא קרא לחקור מי מדליף את המידע לתקשורת. במוסקבה הכחישו זאת ואף הציעו לפרסם את תמלולי הפגישה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בנתב"ג, 22 במאי 2017. AP
הזוג טראמפ, הזוג ריבלין והזוג נתניהו בנתב"ג/AP

טראמפ נחת בצהריים בנמל התעופה בן גוריון והתקבל בטקס חגיגי על ידי ראש הממשלה ורעייתו שרה, ונשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה. אחרי לחיצות הידיים לשרים ולכמה ראשי ערים ש"התגנבו" לשורה הראשונה של דרג א' ולאחר צילום הסלפי המביך עם ח"כ אורן חזן, המשיך נשיא ארצות הברית למשכן הנשיא בירושלים.

בשעות אחר הצהריים הגיע הנשיא יחד עם רעייתו, בתו וחתנו, לעיר העתיקה בירושלים. הם ביקרו בכנסיית הקבר ולאחר מכן המשיכו לכותל המערבי, שם התפללו ברחבות נפרדות לנשים ולגברים ואף הטמינו פתקים בקיר.

רעיית הנשיא האמריקני מלניה ורעיית ראש הממשלה שרה ביקרו היום גם בבית החולים הדסה בירושלים. שם, נפגשו השתיים עם הילדים המאושפזים במקום, נשות ארגון הדסה העולמי וכן את רופאי בית החולים.

ביקור טראמפ בישראל: המפה האינטראקטיבית

מלניה טראמפ ושרה נתניהו בביקור בבית החולים הדסה 22 במאי 2017. מיכל רשף, מערכת וואלה! NEWS
שרה נתניהו לצד מלניה טראמפ בביקור בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, מיכל רשף
חתימתו של טראמפ בספר האורחים בבית הנשיא 22 במאי 2017. רב הכותל, מערכת וואלה! NEWS
חתימת טראמפ בספר המבקרים בכותל/מערכת וואלה! NEWS, רב הכותל
טראמפ בכותל במהלך ביקורו בשיראל. רויטרס
טראמפ מטמין פתק בכותל. היום/רויטרס
איוונקה טראמפ בביקור בכותל 22 במאי 2017. רויטרס
איוונקה טראמפ מתפללת בכותל, היום/רויטרס
נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו מארחים את נשיא ארה"ב ורעייתו. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מלניה טראמפ לצד רעיית הנשיא נחמה ריבלין בבית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
עניבתו של דונלד טראמפ בעת לחיצת היד עם ראובן ריבלין 22 במאי 2017. רויטרס
עניבתו של טראמפ ועליה רקום שמו/רויטרס
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במלון המלך דוד בירושלים 22 במאי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
טראמפ לצד נתניהו וג'ארד קושנר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully