וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר בשב"ס: "לפני כל בקשה של אולמרט - מוצאים עליו משהו"

22.5.2017 / 10:50

הבכיר תהה כיצד בכל פעם שבה המדינה צריכה להשיב על בקשת חנינה או קיצור שליש של ראש הממשלה לשעבר, צצה הפרת משמעת שלו. "זה מוזר מאוד", אמר. בשב"ס דוחים זאת: "היה ניסיון להוציא מסמכים ללא בדיקה"

עריכת וידאו: מתן חדד

בסוף השבוע פורסם כי שב"ס עצר לחקירה עורך דין שלכאורה הוציא חומרים סודיים מתאו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בעקבות זאת, בכיר לשעבר בשירות תוהה כיצד בכל פעם לפני שהמדינה צריכה להגיב על בקשותיו של אולמרט - אם לשחרור מוקדם ואם לחנינה - מתפרסמת הפרת משמעת מצדו.

"זה נשמע לי מוזר. בפעם הקודמת פתאום מצאו מקרה מלפני כמה חודשים שהוא רב עם סוהר, הפעם הוא הוציא חומרים סודיים", אמר. "איך תתייחס לזה הוועדה? תלוי איך המדינה תתייחס לזה. כמי שיצא לו לשבת בוועדת שחרורים, אנחנו רגילים שהמדינה תמיד אומרת לא, וששב"כ תמיד אומר שיש מידע מודיעיני".

בשב"ס מבטלים את הטענות ואומרים כי אינם מתזמנים את ההברחות של ראש הממשלה לשעבר. בהודעה שמסר אתמול הדובר אסף ליבראטי נטען כי לפני כניסת אולמרט למעשיהו, קיים שב"ס פגישות תיאום עם גורמי הביטחון, בין השאר גם בנוגע לכוונתו לכתוב רשימות אישיות, על מנת להבטיח מניעת דליפת מידע מסווג לגורמים בלתי מורשים.

"נקבע כי הכללים החלים על כלל האסירים בנוגע לכתיבה בבית הסוהר, חלים גם על אסיר זה, ללא מתן פריווילגיות עודפות. "עם כניסתו לריצוי המאסר, התברר כי אולמרט הכניס עמו חומרים שיש בהם רגישות ביטחונית גבוהה והובהר לו כי יוכל לכתוב את רשימותיו במהלך המאסר, אפשרות השמורה לכל אסיר, אך הרשימות והמסמכים, מפאת רגישותם ולאור דרישת גורמי הביטחון יישמרו במעטפה סגורה במקום מאובטח בבית הסוהר ולא בתאו".

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
צרות לפני הדיון. אולמרט/ראובן קסטרו

עוד אמר דובר שב"ס כי אולמרט הוזהר שלא להוציא חומר כתוב אל מחוץ לכותלי בית הסוהר. "הכללים הובהרו על ידי הנהלת בית הסוהר ועל ידי גורמי הביטחון, שדיווחו על אופן מימושם, או על החריגות כשהיו, לכל אורך תקופת המאסר. ביום רביעי האחרון הבחין זקיף באגף כי במהלך פגישה עם עורך דינו של אולמרט לצורך ייעוץ משפטי, קיבל לידיו עורך הדין מעטפה של חומרים ובהם היו חומרים שאינם משפטיים, ועלה החשד כי המעטפה כוללת גם חומרים מסווגים", אמר.

לדבריו, "על פי הנהלים, העברת חומר לא משפטי מחוץ לבית הסוהר ולתוכו יכולה להיעשות רק לאחר בדיקת רשויות בית הסוהר. המעטפה הועברה משב"ס לבדיקת גורמי הביטחון, נערך חיפוש בתא ונמצאו חומרים נוספים החשודים כמסווגים. האירוע כולו דווח לגורמי הביטחון וכן לגורמים משפטיים. לאור העובדה כי נעשה ניסיון, ככל הנראה לא בפעם הראשונה, להעביר חומרים ללא בדיקה אל מחוץ לבית הסוהר ואליו, תוך ניצול פגישות עם עורכי דין, ולאור העובדה כי בנוסף נמצאו חומרים חשודים כמסווגים בתאו, הוחלט כצעד ראשון למנוע בשלב זה חופשה, ולהגביל את שיחות הטלפון, וכן לערב את גורמי הביטחון ואת גורמי המשפט הרלוונטיים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עובדות סוציאליות בכלא מעשיהו, אוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
הפרסומים עלולים לפגוע באולמרט לפני שחרורו. כלא מעשיהו/נועם מושקוביץ

חרף הסנקציות, לאולמרט מותר להיפגש עם עורכי דינו, מלבד אותו עורך דין שנחקר בהברחת החומרים האסורים, וכי עורכי דינו טוענים שלא מדבור באיסוף חומרים אלא ברשומות של ראש הממשלה לשעבר לספר שעתיד להתפרסם.

לפני כחודשיים פורסם בוואלה!NEWS כי בחודשים הקרובים צפוי להגיש את המלצותיו לשרת המשפטים איילת שקד צוות שמונה לבחינת נושא העברת מידע ביטחוני לסופרי צללים ולעיתונאים. הצוות המכונה "הצוות לטיוב השמירה על סודות מדינה, או בקיצור "צוות סופרי צללים", הוקם לפי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, במטרה לבחון דרכים שיקדמו שמירה אפקטיבית על מידע סודי ורגיש מבחינה ביטחונית - בין היתר בהקשר של כתיבת ספרים או ריאיונות של בכירים ובכירים לשעבר במערכות הביטחוניות. סביר להניח כי מדובר גם בראשי ממשלה לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully