וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"א-סיסי וטראמפ יכנסו פסגת שלום ישראלית-פלסטינית בזמן הקרוב"

על פי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", נשיאי מצרים וארצות הברית מתכננים ועידה בשארם א-שייח או בוושינגטון "בשבועות הקרובים". הם קבעו לשוחח שוב לאחר הביקור בישראל. לראשונה, ההנהגה הסעודית עשויה להשתתף במגעים באופן ישיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הסכים אמש (ראשון) עם מקבילו האמריקני דונלד טראמפ במהלך פגישתם בריאד, בירת ערב הסעודית, על כינוס "פסגת שלום" בהשתתפות ישראל והפלסטינים "בעתיד הקרוב מאוד" - כך דווח היום בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". על פי הדיווח, הוועידה המדוברת תתכנס במהלך השבועות הקרובים בשארם א-שייח שבסיני או בוושינגטון הבירה.

מטרת הפסגה, שבה אמורים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הנשיא א-סיסי ובכיר ירדני, היא להסכים כבר בזמן הקרוב על מפת דרכים להמשך המגעים, ככל הנראה במתווה של משא ומתן ישיר. טראמפ וא-סיסי סיכמו כי הם ישוחחו בטלפון בימים הקרובים, לאחר סיום ביקורו של טראמפ בישראל, ויתאמו את פרטי הפסגה.

עוד בוואלה! NEWS:
ערב ביקור טראמפ: נתניהו הקים ועדה להכשרת מאחזים
חמאס זועם על נאום הנשיא טראמפ בריאד: "מוטה לטובת הכיבוש"
השר לוין: האשליות של טראמפ על חידוש התהליך המדיני יתפוגגו בקרוב

פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא מצרים א-סיסי בערב הסעודית 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ וא-סיסי, אתמול בריאד/רויטרס

כמו כן, מקור דיפלומטי מצרי מסר לעיתון הלבנוני כי גורמים בהנהגה הסעודית הביעו התעניינות במגעים לכינוס ועידת הפסגה, ואולי אף להשתתף לראשונה באופן ישיר במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. הגורם הדגיש כי הצדדים לא הגיעו להסכמות קונקרטיות בנוגע למעורבות הסעודית, אולם נערכו על כך דיונים אתמול בריאד. לפי שעה, לא ברור אם ערב הסעודית תשתתף במגעים באופן פעיל, או שמא תסתפק בסיוע בהכנות לפסגה בלבד.

אתמול התייחס הנשיא טראמפ למגעים לשלום בין ישראל לפלסטינים במהלך נאומו המרכזי בוועידת הפסגה הערבית-אסלאמית-אמריקנית בריאד. בפני מנהיגים ונציגים בכירים מ-54 מדינות, מרביתן מהמזרח התיכון, קרא טראמפ כי "אם נוכל לשלב ידיים, הוועידה הזו תהיה תחילתו של השלום במזרח התיכון, כולל בין ישראל לפלסטינים".

מלך ירדן עבדאללה השני בירך בפתח דבריו בפני הוועידה בריאד את הנשיא האמריקני על "נכונותו לפעול לקידום המגעים" בין ישראל לפלסטינים. הוא הבהיר כי מציאת פתרון לסוגיית ירושלים צריכה להיות בעדיפות עליונה, והוסיף כי "אנחנו מוכנים להיות שותפים שלך" בקידום המשא ומתן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידת הפסגה בריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
אבו מאזן בוועידה בריאד, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully