וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב "איחוד הצלה" יצא להציל חיים - ונהרג בתאונה בדרך לזירה

גדסי הוזנק לטיפול באישה שנפצעה בתאונה בירושלים, אולם בדרך לזירה איבד שליטה ונהרג. להלווייתו הגיעו המוני אנשים, ושיירה של 70 אופנועים יצאה לזכרו בעיר מגוריו. גרושתו ספדה לו בפוסט מרגש בפייסבוק: "גאים בך מאוד ואוהבים לנצח"

אפרים גדסי, בן 33, שהתנדב בגוף החירום ההתנדבותי "איחוד הצלה" זה ארבע שנים, נהרג בליל חמישי האחרון – בזמן שהיה בדרכו להציל חיים. על פי הערכת המשטרה, גדסי איבד שליטה על אופנועו כשהיה בדרך לטיפול באירוע בירושלים והתנגש במונית.

"זמן קצר לפני התאונה של אפי התקבלה קריאה במוקד על אישה שנפצעה בתאונה בכיכר ציון בעיר. הוא ועוד שני מתנדבים יצאו מהר מהבית. זו לא שעה שמתנדב יוצא בה לקריאה, אבל אפי יצא", סיפר מיקי כהן, מנהל סניף ירושלים של "איחוד הצלה" ומתנדב בעצמו. "שני המתנדבים שלנו הגיעו לקריאה, והבינו שאפי לא איתם".

עוד בוואלה! NEWS
עורך דין מרעננה חשוד שהמציא חקירות - וגבה כסף במרמה
לקראת יום זעם בגדה: מאות אסירי חמאס יצטרפו לשביתת הרעב
גיבוי מוחלט מארה"ב – ואף מילה על זכויות אדם: הסעודים התאהבו בטראמפ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה בדרכו להציל חיים. גדסי במשמרת ב"איחוד הצלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן לא רב שיצא גדסי לקריאה, בשעה 3:30 לפנות בוקר, התקבלה במוקד הארגון קריאה נוספת על תאונת דרכים. "המתנדבים בשטח חיברו בין הקריאות והבינו שאפי נפל בדרך. מתנדב נוסף שלנו יצא למקום התאונה, ואז הבנו שאכן מדובר באפי היקר שלנו", שחזר כהן. "כולנו היינו בהלם. ניסו להציל אותו, ביצעו בו פעולות החייאה כל הדרך אל בית החולים, אבל אנחנו מטפלים במספיק מקרים קשים כדי לדעת שהפגיעה הייתה כל כך קשה, שהסיכוי שלו לשרוד היה קלוש. 'איחוד הצלה' הוא משפחה אחת גדולה, זה מעולם לא קרה לנו. אנחנו כואבים ושבורים ממותו".

להלווייתו של גדסי הגיעו המוני אנשים שסייע בהצלת חייהם או חיי בני משפחותיהם. אישה אחת קמה וסיפרה איך הוא הציל את בנה מחנק ואחרת סיפרה כיצד הציל את הבן שלה ממוות. "אפי לא הכיר אותם בכלל, וזה בדיוק מה ומי שהוא היה", אמר כהן. "הוא לא היה מתנדב רק של הסניף שלנו, אלא תמיד מצא דרך לעזור גם באזור המרכז ובקריית שמונה. הוא היה אדם שכולו עשייה, מודל לחיקוי. כולם מכירים את החיוך הענק שלו. תמיד היה רואה את ה'מסביב', כמו את בני המשפחה של הפצועים למשל, מושיט להם עזרה ומרגיע אותם. פעם אחת, הוא נשאר בזירת אירוע כדי לשמור על ילדים של זוג שפונה לבית חולים כי לא היה מי שיהיה איתם בבית".

"איך סופרמן מת?"

במוצאי שבת בני משפחתו של גדסי התכנסו בבית הוריו בירושלים לרגל השבעה. גם יחידת "איחוד הצלה" הירושלמית הגיעה לשם, ובחצות יצאה שיירה של 70 אופנועים לזכרו מבית ההורים ועד לזירת התאונה, שם הדליקו נרות והעלו זיכרונות. גדסי היה אב לשלושה ילדים קטנים. גרושתו אורלי חן, ספדה לו בדף הפייסבוק שלה: "יקר שלי, אב ילדיי. אמנם נפרדנו לפני שנתיים, אבל בשנתיים האלו הצלחנו לעשות דרך שלא הצלחנו לעשות בנישואים", כתבה חן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"תמיד התגאיתי בדרך שלנו... תמיד בירכתי בליבי שזה אתה ולא מישהו אחר. זכיתי. ידענו תמיד לשים הכל בצד ולשמור על כבוד הדדי גם אם אנחנו לא חושבים אותו דבר", הוסיפה. "היינו הגרושים הכי לא גרושים שקיימים.. תמיד ידעתי שאני יקרה לך, ואם יש מישהו שאהב אותי באמת זה אתה... נתת הכל ממך גם אם זה היה על חשבונך. תשמור עלינו מלמעלה, לא מאמינה שאני אומרת את זה... תדע שאנחנו גאים בך מאוד ואוהבים לנצח. אני והבנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חבריו מדליקים נרות לזכרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף הפוסט שיתפה חן את תגובותיהם של ילדיהם הקטנים של השניים לאסון: "אבא אמרת תמיד שאתה סופרמן... איך סופרמן מת?", שאל שילה. עידו ניסה לנחם את אמו, "אמא, ה' לוקח רק את הטובים והוא בגן עדן. יש לך אותנו, אל תהיי עצובה". נועם, התקשה גם הוא להשלים עם הטרגדיה.

"אמא אני שונא שאבא מת... נכון הוא היה האבא הכי מושלם? אמא, אני רוצה לראות את הנפש שלו.. איך אפשר?". חבריו של גדסי התייחסו לסמליות במוטו שליווה אותו בחייו והיום מתנוסס בעמוד הפייסבוק להנצחתו – "נקריב מעצמנו כדי שאחרים יוכלו לחיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נקריב מעצמנו כדי שאחרים יוכלו לחיות". אפי גדסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully